Inlägg från: Kaxmaja |Visa alla inlägg
  • Kaxmaja

VUL i vecka 8, mindre risk för missfall?!

min läkare sa i lördags att nu när vi sett den lilla och den är över 10mm och vi hört/sett hjärtat slå i lagom bra takt så sjunker risken för missfall dramatiskt.

♥♥♥♥Lyckliga oss♥♥♥♥
  • Kaxmaja

De här är som innan en förlossning när alla börjar berätta skräckhistorier.Hemlis Hmmm frågan var inte hur många har fått mf efter v 8 utan frågan var ju om de var minskad risk för mf efter att man sett hjärtat slå i v 8. Snälla gör inte oroliga ännu oroligare. Skriv då hellre att ni ej tror de eller ej vet.

Hälsningar
    en jäkligt orolig människa med ett mf i ryggen

♥♥♥♥Lyckliga oss♥♥♥♥
  • Kaxmaja
    Maroschka skrev 2007-08-09 20:10:59 följande:
    OK NEJ jag tror inte på att det är minskad risk för at du se hjärtat slå. Däremot tror jag mycket mer på att risken minskar så fort du ser att moderkakan tagit över och hjärtat slår.
    Tack
    ♥♥♥♥Lyckliga oss♥♥♥♥
  • Kaxmaja

Här är statistik kommer dock ej ihåg var jag hittade de. Men de var på en lite mer vetenskaplig sida

-Heartbeat at < 6 week; With bleeding 33% are lost, 16% are lost if no bleeding present

-Heartbeat at 7-9 week; With bleeding 10% are lost, 5 % are lost without bleeding present

-Heartbeat at 9-11 week; With bleeding 4 % are lost, 1-2% are lost without bleeding present.

♥♥♥♥Lyckliga oss♥♥♥♥
  • Kaxmaja
    Kickan 84 skrev 2007-08-09 20:18:23 följande:
    Tror det bästa ni kan göra är att rådfråga er läkare om fakta på ämnet, internet är dessvärre fullt av felaktig statistik gällande sånt här, har själv diskuterat siffror jag läst med läkare eftersom jag varit orolig och OFTAST stämmer det inte med vad läkarna själva säger och hänvisar till.
    Jag frågade min läkare i lördags då jag var där och han sa precis så som jag beskrev i mitt första inlägg med lite andra ord och på norska
    ♥♥♥♥Lyckliga oss♥♥♥♥
  • Kaxmaja

Nu håller vi tummar och tår att allt ska gå bra för oss

♥♥♥♥Lyckliga oss♥♥♥♥
Svar på tråden VUL i vecka 8, mindre risk för missfall?!