Jag hatar min katt !
Jag orkar inte längre.....
Har 3 katter. Och två av dem är helt underbara och stormtrivs ute. De springer. Fångar möss och lever livet. Får massa mat av matte.
Men sen har jag ett svart får. Jag älskar faktiskt min katter det gör jag men nu har jag nått en bristnings gräns. Katterna har vissa rum de har tillgång till.
Men det svarta fåret är helt omöjlig. Ska alltid sitta vid dörren och smita in i huset där han inte får vara sen får man jaga han i hela huset eller så gömmer han sig. Han står och jamar ibland jätte länge vid dörren. Är aggressiv vid mat. River allt för att komma åt mat. Trodde han hade mask i magen men jag har avmaskat han. Ska följa efter överallt utan att jag kan göra nått på gården. Inte ens gå med hunden kan jag göra för han följer efter jämnt... Är ju rädd han blir överkörd. Sambon är irriterad på han varje dag för han alltid ska stå vid dörren och smita in.
Nu mår jag skit dåligt psykist. Går hos en kurator och dessutom gravid. Mitt tålamod är inte stort. Nu hade jag fått för mig att baka i dag nått jag aldrig gör för jag hatar att baka egentligen. Men lyckas göra en så fin tårta. Tror ni inte katten smiter in när jag kikar på tv och innan jag hör honom så har han förstör hela tårtan. Rivit, slickat av garneringen och trampat i den. När jag såg den började jag stor gråta. Jag hade lagt ner så mycket tid på den. Tog katten i skinnet och slängde ut han. Sitter nu och funderar på att placera om han.... Känner att jag aldrig kommer älska den där katten mer......
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-09 21:15:48:
Som någon skrev här låter detta så mer än vad det är. Jag tappade humöret men älskar mina katter alla lika mycket. Men jag är bara ostabil nu. Kommer inte att placera om katten min och jag lovar att de har det bra här hemma och jag försöker ta hand om alla mina djur lika mycket!