• Anonym (Orkar ej)

Jag hatar min katt !

Jag orkar inte längre.....

Har 3 katter. Och två av dem är helt underbara och stormtrivs ute. De springer. Fångar möss och lever livet. Får massa mat av matte.

Men sen har jag ett svart får. Jag älskar faktiskt min katter det gör jag men nu har jag nått en bristnings gräns. Katterna har vissa rum de har tillgång till.
    Men det svarta fåret är helt omöjlig. Ska alltid sitta vid dörren och smita in i huset där han inte får vara sen får man jaga han i hela huset eller så gömmer han sig. Han står och jamar ibland jätte länge vid dörren. Är aggressiv vid mat. River allt för att komma åt mat. Trodde han hade mask i magen men jag har avmaskat han. Ska följa efter överallt utan att jag kan göra nått på gården. Inte ens gå med hunden kan jag göra för han följer efter jämnt... Är ju rädd han blir överkörd. Sambon är irriterad på han varje dag för han alltid ska stå vid dörren och smita in.

Nu mår jag skit dåligt psykist. Går hos en kurator och dessutom gravid. Mitt tålamod är inte stort. Nu hade jag fått för mig att baka i dag nått jag aldrig gör för jag hatar att baka egentligen. Men lyckas göra en så fin tårta. Tror ni inte katten smiter in när jag kikar på tv och innan jag hör honom så har han förstör hela tårtan. Rivit, slickat av garneringen och trampat i den. När jag såg den började jag stor gråta. Jag hade lagt ner så mycket tid på den. Tog katten i skinnet och slängde ut han. Sitter nu och funderar på att placera om han.... Känner att jag aldrig kommer älska den där katten mer......

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-09 21:15:48:
    Som någon skrev här låter detta så mer än vad det är. Jag tappade humöret men älskar mina katter alla lika mycket. Men jag är bara ostabil nu. Kommer inte att placera om katten min och jag lovar att de har det bra här hemma och jag försöker ta hand om alla mina djur lika mycket!

• Svar på tråden Jag hatar min katt !
  • HelleGbg

nä fy! stackars lille kissekatt!
    ta o krama om din stackars kisse istället,klart han vill smaka på tårta!! klart han känner sej utanför....ja,jag vet inte mer vad jag ska skriva,förutom att jag tycker synd om honom ,att ni är irriterade på honom,klart han känner det.

hoppas du kommer på bättre tankar snart,annars kan du omplacera honom till någon som älskar sina djur villkorslöst!

• Anonym

Men fy! Stackars katt!
    Jag har en katt som kan vara väldigt krävande. Hon vill gärna sitta i knät jämt, något som inte alltid passar, men aldrig att jag skulle ta henne i skinnet och kasta bort henne. Fy!

• Elina87

Tycker han låter helsocial och vill nog bara ha mer uppmärksamhet än han får nu, mammas och pappas katt är också en sån som följer efter överallt och vill vara med för han älskar det! han följer med ut på promenader över till grannen m.m
    Att han förstör kanske beror på att han är rastlös eller just känner sig isidosatt...ge honom mer uppmärksamhet. eller omplacera honom till någon som har tid...

• Anonym

Katten förtjänar att bo hos någon som älskar den, vilket du uppenbarligen inte gör om du kan tycka att den är irriterande för att den söker närhet.

• Anonym (tvi)

själv har jag fått 2 katter påtvingat mig att ta hand om, jag är ingen katt människa och de bara gapar om nätterna --...ägaren säger om och om igen att hon ska fixa ett hem åt dem men icke

• Anonym (Orkar ej)

Tack för svar

• 4goaungar

Förstår dig verkligen.... Har massa djur själv o när bägaren rinner över då RINNER den över.... Tror du löser det på bästa sätt o jag vet att du ÄLSKAR alla dina djur.......... Lycka till....

• Ylwis

stackars katt! han  känner nog att du inte tål honom nu för tillfället. det enda han söker är kärlek,värme.mat och  ngn som bryr sig. gör honom en  tjänst och  hitta en  annan matte.

Mamma till Alvyn 051015
  • Anonym (Orkar ej)
    4goaungar skrev 2007-08-09 20:55:05 följande:
    Förstår dig verkligen.... Har massa djur själv o när bägaren rinner över då RINNER den över.... Tror du löser det på bästa sätt o jag vet att du ÄLSKAR alla dina djur.......... Lycka till....
    Skönt att någon förstår hur man EGENTLIGEN känner.

Svar ja. Jag älskar dem alla. De man älskar hatar man även i mellan åt !
  • Leiben

Varfår får den inte vara i huset? Det är ju jättekonstigt i så fall? Varför ha katter om ni inte vill umgås med dem utan blir irriterad av de söker er uppmärksamhet?

Stackars katt verkligen!

Svar på tråden Jag hatar min katt !