• Anonym

Jag hatar min katt !

Men fy! Stackars katt!
    Jag har en katt som kan vara väldigt krävande. Hon vill gärna sitta i knät jämt, något som inte alltid passar, men aldrig att jag skulle ta henne i skinnet och kasta bort henne. Fy!

• Anonym

Katten förtjänar att bo hos någon som älskar den, vilket du uppenbarligen inte gör om du kan tycka att den är irriterande för att den söker närhet.

• Anonym

Man måste väl kunna tycka att det är jobbigt med djur utan att en massa folk ska komma med pekpinnar och skrika att man inte borde skaffat djur alls. Det är alltid så här i såna här trådar. Så fort ngn gnäller lite över att de tycker att katten eller hunden är jobbig så kommer det en massa och säger att man ska omplacera. Men gnälla på sina barn, det är helt ok..?

Jag tycker också att min katt är rätt jobbig, men inte fan tänker jag omplacera henne för det. Hon skriker hela nätterna, både om hon är inne och ute..och ja, hon är kastrerad. Hon är aggressiv mot andra djur, vilket är väldigt påfrestande då man alltid går runt med en klump i magen när hon är ute. Och hon låser upp dörrar, så att hålla henne inne är rätt svårt. Hon hänger sig på dörrhandtaget och sparkar med tassarna tills låset vrids om.

Klart att jag ska få tycka att hon kan vara jobbig då!

• Anonym

TS, du skriver faktiskt...

Ska alltid sitta vid dörren...
    Ska följa efter överallt...
    Sambon är irriterad på han varje dag...
    Känner att jag aldrig kommer älska den där katten mer......

Det tyder inte på någon som tycker om sin katt, anser jag!

• Anonym

Klart man kan bli arg IBLAND, men du använder ord som alltid, aldrig, överallt och varje dag.

• Anonym
    Anonym (Orkar ej) skrev 2007-08-09 21:08:21 följande:
    Nej men förlåt att jag är människa och deppad just nu och blir arg på min katt.Har sagt i vrede till min gubbe flera ggr att jag hatar han när vi bråkat eller så ska jag slänga ut han oxå då ?Klart man blir arg ibland och tappar humöre för en stund men de bruka ge sig. Nu var jag bara för lessen för allt.....
    Då tycker jag att du ska uppdatera trådstarten och förklara att du skrev dessa ord då du var arg. För som det låter nu så avskyr du din katt och önskar livet ur den. Många läser dessutom bara trådstarten, det är ju inte förrän jag läser ditt nästa inlägg där du förklarar att du faktiskt vill och tänker behålla katten som jag förstår att du inte menade dina ord.
    Självklart kan man bli arg och säga elaka saker utan att mena det, men som sagt... många läser bara TS, och reagerar utifrån den.

Tråkigt när det blir så.

Jag vart skitarg på min kisse tidigare i veckan. Hon har löpt och varit enormt påfrestande. Har hänt otaliga gånger att jag slängt ner henne då hon kommit upp i mitt knä eftersom hon åmar som satan! Och nog har jag velat slänga ut kattfan många gånger när hon inte kan lära sig att hon inte får vara i min mat också. Har hittat henne på spisen i full färd med att käka min mat som jag skulle ha till lunch dagen efter. KATTJÄVEL! Förstår hur du kände dig med tårtan , jag hade också tagit katten och slängt iväg den.
  • Anonym

VARFÖR har man då katt om de måste vara ute hela tiden? Är hunden en utehund? Eller får DEN vara inne, tro? Den tid ts pappa pratar om, verkar vara den tid då man fortfarande slog barn som var ohyfsade("ingen tog skada av det utan det blev folk av dem", steriliserade vissa grupper av människor""såna ska inte ha barn") osv. Vill vi verkligen förknippas med den tiden IDAG?!?

Svar på tråden Jag hatar min katt !