Jag hatar min katt !
Men fy! Stackars katt!
Jag har en katt som kan vara väldigt krävande. Hon vill gärna sitta i knät jämt, något som inte alltid passar, men aldrig att jag skulle ta henne i skinnet och kasta bort henne. Fy!
Men fy! Stackars katt!
Jag har en katt som kan vara väldigt krävande. Hon vill gärna sitta i knät jämt, något som inte alltid passar, men aldrig att jag skulle ta henne i skinnet och kasta bort henne. Fy!
Katten förtjänar att bo hos någon som älskar den, vilket du uppenbarligen inte gör om du kan tycka att den är irriterande för att den söker närhet.
Man måste väl kunna tycka att det är jobbigt med djur utan att en massa folk ska komma med pekpinnar och skrika att man inte borde skaffat djur alls. Det är alltid så här i såna här trådar. Så fort ngn gnäller lite över att de tycker att katten eller hunden är jobbig så kommer det en massa och säger att man ska omplacera. Men gnälla på sina barn, det är helt ok..?
Jag tycker också att min katt är rätt jobbig, men inte fan tänker jag omplacera henne för det. Hon skriker hela nätterna, både om hon är inne och ute..och ja, hon är kastrerad. Hon är aggressiv mot andra djur, vilket är väldigt påfrestande då man alltid går runt med en klump i magen när hon är ute. Och hon låser upp dörrar, så att hålla henne inne är rätt svårt. Hon hänger sig på dörrhandtaget och sparkar med tassarna tills låset vrids om.
Klart att jag ska få tycka att hon kan vara jobbig då!
TS, du skriver faktiskt...
Ska alltid sitta vid dörren...
Ska följa efter överallt...
Sambon är irriterad på han varje dag...
Känner att jag aldrig kommer älska den där katten mer......
Det tyder inte på någon som tycker om sin katt, anser jag!
Klart man kan bli arg IBLAND, men du använder ord som alltid, aldrig, överallt och varje dag.
VARFÖR har man då katt om de måste vara ute hela tiden? Är hunden en utehund? Eller får DEN vara inne, tro? Den tid ts pappa pratar om, verkar vara den tid då man fortfarande slog barn som var ohyfsade("ingen tog skada av det utan det blev folk av dem", steriliserade vissa grupper av människor""såna ska inte ha barn") osv. Vill vi verkligen förknippas med den tiden IDAG?!?