Inlägg från: Anonym (Orkar ej) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Orkar ej)

Jag hatar min katt !

Jag orkar inte längre.....

Har 3 katter. Och två av dem är helt underbara och stormtrivs ute. De springer. Fångar möss och lever livet. Får massa mat av matte.

Men sen har jag ett svart får. Jag älskar faktiskt min katter det gör jag men nu har jag nått en bristnings gräns. Katterna har vissa rum de har tillgång till.
    Men det svarta fåret är helt omöjlig. Ska alltid sitta vid dörren och smita in i huset där han inte får vara sen får man jaga han i hela huset eller så gömmer han sig. Han står och jamar ibland jätte länge vid dörren. Är aggressiv vid mat. River allt för att komma åt mat. Trodde han hade mask i magen men jag har avmaskat han. Ska följa efter överallt utan att jag kan göra nått på gården. Inte ens gå med hunden kan jag göra för han följer efter jämnt... Är ju rädd han blir överkörd. Sambon är irriterad på han varje dag för han alltid ska stå vid dörren och smita in.

Nu mår jag skit dåligt psykist. Går hos en kurator och dessutom gravid. Mitt tålamod är inte stort. Nu hade jag fått för mig att baka i dag nått jag aldrig gör för jag hatar att baka egentligen. Men lyckas göra en så fin tårta. Tror ni inte katten smiter in när jag kikar på tv och innan jag hör honom så har han förstör hela tårtan. Rivit, slickat av garneringen och trampat i den. När jag såg den började jag stor gråta. Jag hade lagt ner så mycket tid på den. Tog katten i skinnet och slängde ut han. Sitter nu och funderar på att placera om han.... Känner att jag aldrig kommer älska den där katten mer......

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-09 21:15:48:
    Som någon skrev här låter detta så mer än vad det är. Jag tappade humöret men älskar mina katter alla lika mycket. Men jag är bara ostabil nu. Kommer inte att placera om katten min och jag lovar att de har det bra här hemma och jag försöker ta hand om alla mina djur lika mycket!

• Svar på tråden Jag hatar min katt !
  • Anonym (Orkar ej)

Äsch skrev mest av mig egentligen... Vad andra säger de bry jag mig inte.. I sluändan behåller jag honom ändå för jag älskar dem innerst inne mest av allt....

Men jag blir bara så ledsen i bland på dem.

Och förresten är det den katten som får mest uppmärksamhet här hemma.

• Anonym (Orkar ej)

Tack för svar

• Anonym (Orkar ej)
    4goaungar skrev 2007-08-09 20:55:05 följande:
    Förstår dig verkligen.... Har massa djur själv o när bägaren rinner över då RINNER den över.... Tror du löser det på bästa sätt o jag vet att du ÄLSKAR alla dina djur.......... Lycka till....
    Skönt att någon förstår hur man EGENTLIGEN känner.

Svar ja. Jag älskar dem alla. De man älskar hatar man även i mellan åt !
  • Anonym (Orkar ej)
    Anonym skrev 2007-08-09 21:05:28 följande:
    TS, du skriver faktiskt...Ska alltid sitta vid dörren...Ska följa efter överallt...Sambon är irriterad på han varje dag...Känner att jag aldrig kommer älska den där katten mer...... Det tyder inte på någon som tycker om sin katt, anser jag!
    Nej men förlåt att jag är människa och deppad just nu och blir arg på min katt.

Har sagt i vrede till min gubbe flera ggr att jag hatar han när vi bråkat eller så ska jag slänga ut han oxå då ?

Klart man blir arg ibland och tappar humöre för en stund men de bruka ge sig. Nu var jag bara för lessen för allt.....
  • Anonym (Orkar ej)
    Agnes mamma skrev 2007-08-09 21:07:00 följande:
    Jag tycker verkligen jättesynd om den katten eller alla era katter. man ska väl ändå ha dem inne oxå lite va??!!För kattens bästa så hoppas jag oxå att den blir omplacerad för jag om jag hade varit katt så hade jag inte velat ha dig till matte. Du har ju inget tålamod och bara gnäller hela tiden.Det kan ju vara så att den kräver uppmärksamhet så att det är därför den följer efter överallt eller att den pajar en tårta t.ex.Vi har en katt som verkligen kräver uppmärksamhet. Och när han inte tycker att han får det tillräckligt så gör han saker som han inte får men det kan ju vara ett tecken på att han känner sig utanför och vill ha lite sällskap. Och självklart så får han det. Vi är noga med att ge han lite tid varje dag så att han inte känner sig glömd.Kanske ni oxå borde göra kanske?
    Lite tid varje dag ?
    Vad sägs som timmar varje dag. I 4 år nu !
  • Anonym (Orkar ej)
    HelleGbg skrev 2007-08-09 21:09:14 följande:
    ts,det enda rätta är att se till att katten får ett bättre hm,för hos dej verkar den ju inte trivas,,,och det är inte så konstigt,,,,men nåt jag undrar är hur katten kan vilja gå med er på promenad??? stackars stackars katt!!!!!
    Ja du det märks du inte känner mig inger mer att tillägga....
  • Anonym (Orkar ej)
    SystraMi skrev 2007-08-09 21:11:06 följande:
    Varför kan/vill ni inte ha katterna inomhus?
    Vet du vad ? Det är en sån lång historia så jag orkar verkligen inte berätta just nu. Förlåt men mitt huvud värker just nu efter ett stort bråk med sambon oxå....
  • Anonym (Orkar ej)
    HelleGbg skrev 2007-08-09 21:15:09 följande:
    ok,,du verkar inte komma överens med någon,,,,terapi kanske==??o vad glad och nöjd sambon din måste känna sej om du hatar han också!ganska starka ord du använder om du nu inte menar det.
    Du verkar ju sakna empati.....

Går redan i terapi för saker som skulle få folk att gråta i tider och mina djur är en del av den terapin för de älskar mig och jag älskar dem. Sen att man tappar humöret och slänger ut ord man ångrar tillhör terapin.
  • Anonym (Orkar ej)
    4goaungar skrev 2007-08-09 21:16:26 följande:
    Har precis fått veat att min hund o mina fyra katter har haft loppor..........Tvätta tvätta tvätta...hur kul är det???? Dessutom har jag två får som RYMMER hela tiden.... jag får jaga får o sen amma min lilla gosse.... hur mycket orkar man egentligen....??? Förstår att du blir TOKIG:::::.
    Ja man skriker ett tag sen är man uppe i det igen. Har man tagit ansvar så har man jag vet.

Lycka till med fåren :P
  • Anonym (Orkar ej)
    4goaungar skrev 2007-08-09 21:25:13 följande:
    HAr bara skummat igen alla trådar men vad jag kan se är att folk undrar varför katterna inte får vara inne!!!???? Dom är djur och SKA inte var inne (ut o jaga råttor)!!! varför sätta mänskliga "känslor" på djur o tycka synd om dom om dom inte får detta???? DÅ ÄR DET SYND OM DOM!!!! Till TS: Tror jag förstår PRECIS hur du känner... Jag ÄLSKAR min hund, mina katter, mina hönor och mina får samt mina hästar...men inte F####n känner jag att dom behöver vara inne hos mig för att få kärlek.....
    Vet du berättade för min far en gång när jag skrev en annan gång om katterna inte fick vara inne att folk hade blivit tokiga att de inte fick vara i huset.
    Han började gap skratta. Han berättade att när han bodde på gård förr i tiden så hade de katter och de bodde i ladan och klarade sig på gården. De fångade möss och de var aldrig tal om mänskliga känslor på de sättet som det är idag. Han sa till mig att ignorera dessa människor och sköta mitt men man är ju så j-ä dum och söker stöd här ändå.
    Men har nog lärt mig...

Tack kanske gör det Oskyldig
  • Anonym (Orkar ej)

Har då alltid hört att katter är egna individer men kanske inte är så. Jag har 3 stycken plus hund som de gärna gosa med så nog tillhör de flocken.

• Anonym (Orkar ej)
    JLS skrev 2007-08-09 21:35:39 följande:
    Din katt hatar nog dig lika mkt
    Japp för stunden men nyss satt han här i famnen och spann så de är nog inte så långvarigt ;)
  • Anonym (Orkar ej)

Japp mycket var bättre förr. Inte allt men mycket var.

Har växt upp på sommaren i ett riktigt samhälle som levde kvar i 50 talet och jag får säga att då fick djur vara djur i alla fall....

Men nog om detta nu ska jag ut och skälla på kaninen också :P

Alltså ska jag sätta mig med henne i famnen och gosa.

Tack för alla svar hej med er

• Anonym (Orkar ej)

För att avsluta. Så länge jag inte bankar skiten ur mina djur och de självmant söker sig till mig och min veterinär tycker de mår bra så tänker jag fortsätta som jag gör med att ha katterna ute och hunden ute/inne och kaninen ute...

Tack själva alla för era svar

Mvh lilla mig

Svar på tråden Jag hatar min katt !