• bomullshuve

P-ringen Nuvaring

Hej på er!

Jag skulle vilja veta hur ni som har p-ring trivs med det.
    Vad finns det för fördelar/nackdelar? Hur funkar det för dig?

Läste också i någon tråd att nackdelen var att den kostade mycket, men det stod inte hur mycket... det skulle jag gärna vilja veta.

Idag har jag en p-stav (implanon) och det funkar inget vidare längre och jag har låånga blödningar, därför funderar jag på att byta... men innan dess vill jag gärna höra om era erfarenheter!

• Svar på tråden P-ringen Nuvaring
  • Anonym

Min kompis har en och hon tycker det är jättebra. Har för mig att hon sa att det kostar kring 1200 per år, men det vet jag inte säkert. Kolla på www.fass.se

• bomullshuve

1200 per år kan jag nog överleva... jag lägger minst det på mensskydd som det är nu....
    Fick mens igår igen, hade bara varit utan i 14 dagar och då hade det hållit på i över 3 veckor...
    Fördelen med p-staven är ju att den sitter på plats och kostar mig inget alls...men men, det är för och nackdelar med allt.

Detta är min andra p-stav och den fungerar inte alls lika bra som den första. Enligt min BM är det väldigt vanligt, men det säger hon nu, inte innan jag satte in den!

• bomullshuve

1200 per år kan jag nog överleva... jag lägger minst det på mensskydd som det är nu....
    Fick mens igår igen, hade bara varit utan i 14 dagar och då hade det hållit på i över 3 veckor...
    Fördelen med p-staven är ju att den sitter på plats och kostar mig inget alls...men men, det är för och nackdelar med allt.

Detta är min andra p-stav och den fungerar inte alls lika bra som den första. Enligt min BM är det väldigt vanligt, men det säger hon nu, inte innan jag satte in den!

• bomullshuve

• menilla

279 tror jag att det är för tre ringar, ingaår inte i högkostnadsskyddet.
    Är inne på min 10e ring, känns bra. Regelbunden mens i några få dagar. Slemhinnorna inte lika uttorkade som jag blivit av andra pmedel. Sexlusten sådär, får minskad lust av pmedel.
    Det enda jag ser som nackdel är att min gärna vill glida ut, får inte den att sita helt perfekt. Men det sitter så bra att den inte glider ut helt utan mest ber en lite bit så att man känner den när man är på toa och torkar sig.

• Fru Kirta

Jag använder den och den funkar kanonbra. Jag brukar programmera in en påminnelse i mobilen när ringen ska sättas in och tas ut och mellan detta behöver man inte bry sig. Den känns inget, är jättelätt att sätta in. En ring kostar 15 euro här i Finland.

• Delfinis

här är en till som använder p ring och är jätte nöjd.Har ätit p piller innan och bytte till p ring och är så nöjd.det enda du behöver tänka på är när den skall tas ut.Det är var tredje vecka.
    Har inga bi verkningar eller något.Men den kostar.Ett paket på 3 ringar kostar 265kr ungefär....Mensen är rimlig och kort..:)

• bomullshuve

tack alla ni snälla medlemmar som delar med er av era erfarenheter. Jag kommer ge min pstav en månad till eller två som andra chans, men skärper den inte till sig så åker den ut och då blir det ring istället. ca 300 kr för tre ringar=tre månader är helt klart rimligt tycker jag.

Menilla: Men kan man tappa den? att den åker ut helt? måste du ofta sätta tillbaka den? Hur funkar det att ha sex när man har ringen?

Är ni fler därute som har erfarenheter av ringen så skriv gärna en rad eller två om det.

• limefrukt

Är helnöjd med min ring också! Inte en gång har den åkt ut när den inte ska, inte en gång har den varit svår att sätta in. Om man vill kan man ta ut den en kort stund medan man har sex, men personligen har jag aldrig gjort det. Har aldrig funnits behov av det. Jag känner inget av ringen, och inte märker min man av den heller.
    Rekommenderar den varmt!

Svar på tråden P-ringen Nuvaring