• bomullshuve

P-ringen Nuvaring

Hej på er!

Jag skulle vilja veta hur ni som har p-ring trivs med det.
    Vad finns det för fördelar/nackdelar? Hur funkar det för dig?

Läste också i någon tråd att nackdelen var att den kostade mycket, men det stod inte hur mycket... det skulle jag gärna vilja veta.

Idag har jag en p-stav (implanon) och det funkar inget vidare längre och jag har låånga blödningar, därför funderar jag på att byta... men innan dess vill jag gärna höra om era erfarenheter!

• Svar på tråden P-ringen Nuvaring
  • Hanniken
    bomullshuve skrev 2007-08-12 11:19:27 följande:
    tack alla ni för era svar.... Det lutar nog åt p-ring... eller som nån skrev.. kondomer kanske... undrar hur man blir utan alla dessa hormoner som man proppat i sig på ett eller annat sätt i 10 års tid....
    Hormonerna får du ändå av ringen, visseligen avsöndrar den hormonerna mer "lokalt" men kroppen tar ändå upp dom. Den läkare som skrev ut NuvaRing till mig påstod att det inte skulle vara nån fara med östrogenet...men 3 månade senare ligger jag på intensiven med lungemboli orsakat av hormoner.
    Vill inte alls skrämma upp dig på nåt sätt, det är individuellt o har du tålt hormonerna tidigare så är det säkert inget problem.
    Lycka till!
  • bomullshuve
    Hanniken skrev 2007-08-14 15:36:29 följande:
    Hormonerna får du ändå av ringen, visseligen avsöndrar den hormonerna mer "lokalt" men kroppen tar ändå upp dom. Den läkare som skrev ut NuvaRing till mig påstod att det inte skulle vara nån fara med östrogenet...men 3 månade senare ligger jag på intensiven med lungemboli orsakat av hormoner. Vill inte alls skrämma upp dig på nåt sätt, det är individuellt o har du tålt hormonerna tidigare så är det säkert inget problem.Lycka till!
    Jag menade att man inte får några hormoner av kondom...
  • Ahlgren

Jag hade P-ringen förut och aldrig mer.
    min man kände den vid sex (om vi inte tog ut den).
    Humöret blev fruktansvärt, ingen sexlust, uttorkade slemhinnor och klåda.
    Nu har jag kopparspiral och det funkar perfekt!
    Så himla skönt att vara hormon fri=)

• bomullshuve
    Ahlgren skrev 2007-08-27 15:03:21 följande:
    Jag hade P-ringen förut och aldrig mer.min man kände den vid sex (om vi inte tog ut den).Humöret blev fruktansvärt, ingen sexlust, uttorkade slemhinnor och klåda.Nu har jag kopparspiral och det funkar perfekt!Så himla skönt att vara hormon fri=)
    Har du barn? Jag har nämnligen inga barn och vad jag förstått så vill man helst inte sätta in spiral på någon som inte fött barn...
  • bomullshuve

Anonym (ops) skrev 2007-08-28 10:28:29 följande:

Ja blev gravid...
    När du använde ringen? Oj då...
    Jag har i princip lagt ner tankarna på P-ring nu. Jag funderar på att strunta i hormonerna och hör och häpna, köra med kondom!
  • evaviola
    bomullshuve skrev 2007-08-28 10:34:18 följande:
    Anonym (ops) skrev 2007-08-28 10:28:29 följande:
    När du använde ringen? Oj då... Jag har i princip lagt ner tankarna på P-ring nu. Jag funderar på att strunta i hormonerna och hör och häpna, köra med kondom!
    Japp, jag har tagit ut min ring och har varit hormonfri i 2 veckor nu, sååå skönt!!! Vi kör med kondom o det funkar bara bra.
  • MASS

bomullshuve: Jag är inne på samma som du. Funderade me på p-ring men efter att ha läst denna tråd så har jag nog ändrat mig. Jag vill inte ha något med hormoner i alls. Känns inte så bra. Kanske bli kondom för oss me tills vidare. Funderade på spiral, kan man ha de trots att man inte fött barn?

• bomullshuve
    MASS skrev 2007-08-28 13:51:01 följande:
    bomullshuve: Jag är inne på samma som du. Funderade me på p-ring men efter att ha läst denna tråd så har jag nog ändrat mig. Jag vill inte ha något med hormoner i alls. Känns inte så bra. Kanske bli kondom för oss me tills vidare. Funderade på spiral, kan man ha de trots att man inte fött barn?
    Jag har också funderat på spiral men förstått det som att de helst vill att man ska ha fött barn innan de sätter in en sån... Men jag vet inte...
    Här lutar det starkt åt kondom nu... min pstav får nån månad till på sig i försök, men blir det inte bättre än det varit så ryker den!
  • MASS

Mm, jag äter mini-piller just nu å de känns väl ok ändå förrutom att jag var och varannan månad går och oroar mig för att jag blivit gravid då jag aldrig får nån mens alls. Känns inte bra att rubba på kroppens balans på de viset. Men de finns inget bra att byta till tycker jag.

Svar på tråden P-ringen Nuvaring