• bomullshuve

P-ringen Nuvaring

Hej på er!

Jag skulle vilja veta hur ni som har p-ring trivs med det.
    Vad finns det för fördelar/nackdelar? Hur funkar det för dig?

Läste också i någon tråd att nackdelen var att den kostade mycket, men det stod inte hur mycket... det skulle jag gärna vilja veta.

Idag har jag en p-stav (implanon) och det funkar inget vidare längre och jag har låånga blödningar, därför funderar jag på att byta... men innan dess vill jag gärna höra om era erfarenheter!

• Svar på tråden P-ringen Nuvaring
  • bomullshuve

tack limefrukten för ditt svar. Det är så skönt att få höra folks egna erfarenheter här och inte bara lita på det som står i informationsbladet man får i handen av BM.

• Nea76

Jag kunde inte ha min ring, fick klåda! :(

• Anonym (Bullen)

Jag har också funderat på p-ring, men tycker det verkar så sjukt att den kan stanna kvar, även vid sex. Hur tusan sitter den? Fastnar den inte runt snorren? =P

Har provat olika p-piller och p-plåster, men nu ger jag upp allt och ska köpa kondomer efter nästa mens.
    Ska bli spännande att se om man är en annan person utan alla dessa hormoner. Min gamla sprudlande sexlust hoppas jag på att få tillbaka då det är en bristvara nu för tiden.

• Else

Jag övergav min P-ring.
    Det är jättesmidigt, men jag blev superdeppig. Kan mycket väl ha varit en förlossningsdep. men jag vågar inte chansa.
    Har alltid blivit något strul när jag har börjat med p-medel så jag är kanske känslig?

Sambon kände den lite vid samlag men inget störande och jag märkte inte av den alls. Höll inte på att trilla ut under dagarna eller likn. heller.

• bomullshuve

tack alla ni för era svar.... Det lutar nog åt p-ring... eller som nån skrev.. kondomer kanske... undrar hur man blir utan alla dessa hormoner som man proppat i sig på ett eller annat sätt i 10 års tid....

• Delfinis

min kille känner inte p ringen och den känner inte jag heller.Man sätter in den och den lägger sig på plats utav sig själv och ramlar inte ut.Man kan ta ut den vid sex om man vill..Man kan ta ut den max tre timmar utan att bli gravid.Jag tycker du skall testa den defenitivt

• evaviola

Jag har haft min i 3 månader nu och jag ska inte sätta in någon ny nästa gång. Får ett fruktansvärt humör av den och har mer eller minde konstant ont i underlivet. Förutom detta är den jättesmidig, känner inte av den o den trillar inte ut.

• Hanniken

Jag använde NuvaRing i ett par månader o det funkade jättebra, kände inte ringen alls o det va inga problem vid sex.
    Problemet uppstod lite senare, det visade sig att jag inte tålde östrogenet.
    Hoppas att det funkar bättre för dig! =)

• Ellatösen

Är så trött på att testa massa saker hit å dit för att ge ett p-medel en riktig chans känns det som man måste vänta typ 6 månader för att se om det funkar el ej.

Svar på tråden P-ringen Nuvaring