• Litheo

Kavat vinterkängor, storlek???

Jag har mätt min sons fötter som mätte 160 mm (16 cm) och funderar på om jag ska ta stl 24 eller 25. Det står på Kavats hemsida att man ska lägga på 15-20 mm pga strumpor samt att foten växer.

Han ska ju kunna ha dem till mars nästa år är det tänkt.

Vilken stl ska ni ta?

Han har idag stl 22 på sina gympaskor men de börjar bli små.

HJÄLP!

• Svar på tråden Kavat vinterkängor, storlek???
  • Litheo

ok.. men enliget den här listan ska han alltså då ha stl 26, det kan ju inte stämma? Han hade 160 mm nu och ska läggas på ,15-2 cm. Säg 2 cm. Då är foten alltså 18 cm.. ja kanske tom 27. Så stora fötter har han ju inte. Han borde ju inte kunna ha 5 storlekar större på ett par vinterkängor än vad han har nu

VINTERSKOR Kavat.
    Storlek Innemått

19 129 mm
    20 135 mm
    21 142 mm
    22 149 mm
    23 155 mm
    24 162 mm
    25 169 mm
    26 176 mm

• Litheo

Jag har ställt han på ett papper och prickat fram på tån o bak på hälen.
    Mätte sedan med ett måttband.

• Litheo

Ok.. hihi.. skorna kanske är små i stl de han har nu, jag vet inte. Ska mäta i en skoaffär Tack!

• Litheo

Var ner på lunchen nu o sa vilka mått han hade. Det blev en 26:a i gympaskor.. stckars som har 22 på sina nu, han kanske får onbt i fötterna av dem men de ser inte för små ut o verkar det inte heller.

Jaja, nu har han nya skor iallafall

• Litheo
    jummie skrev 2007-08-10 12:17:45 följande:
    Har du mätt innermåttet på dom skorna han har nu? För det låter otroligt att han ska måsta gå upp så många storlekar...För blir skorna för stora får de skavsår!
    Nej har inte mätt de han har nu, hon mätte skon i affären stl 26 o hon sa att den passar bra om han har fötter som är 16 cm. Ska hem o prova. De andra han har åker ut på tradera
  • Litheo

Jag hade ju mätt HELT Fel... eller tänkt fel.. Theos fot var 14 cm, hade för mig 16 men det var fel.. jag ska alltså ha en sko som är ca 15,5-16 cm.. inte konstigt att allt blev fel. Kommer köpa stl 24 eller 25. Tack för era svar!

• Litheo

Ja jag tror d blir 24.. antar att fötyterna står still ett liiitet tag nu iallafall

Men det är ju supersvårt med skor..

• Litheo

Ja jag köper på Tradera, kavatskor. Köpte förra året för 200:- o de var som nya, ska fynda i år igen. Känns som att kasta bort pengar när man kan få för halva priset, de är ju så himla dyra för en sådan kort period.

Svar på tråden Kavat vinterkängor, storlek???