Inlägg från: TheSunset |Visa alla inlägg
  • TheSunset

Tindra, Nova & Engla?

Jag har stött på många som döpt sina barn till tindra....alltså nästan alla som jag pratat med över internet har döpt sina döttrar till tindra.

Visst namnet e väl inte fult....men för mig har det blivit ut-tjatat.
    Hört det för mkt helt enkelt...

Engla har jag inte hört så många av...

Nova vet jag 2 stycken tror jag...
    Min dotter fick heta det i andra namn då jag har nova med bland mina namn.

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) Hampus 990910 & Julia 061101 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • TheSunset
    Malia75 skrev 2007-08-10 11:55:44 följande:
    Det tråkiga är ju att vara en av de som heter samma sak sen...Jag själv heter Maria och har ALLTID haft flera i samma klass som heter det. Vad har det lett till? Jo, att man har fått heta sitt efternamn istället, eller ännu värre...."Maria1, Maria2, Maria3". Eller det allra värsta.....Stor-Maria och Lill-Maria....inte så jäkla kul när man har viktkomplex kan jag säga....varken för den lilla eller stora!Samtidigt är det ju inte kul att heta något urkonstigt bara för föräldrarna vill ha något namn på sitt barn som ingen annan har....
    Vet hur du menar...sjäv fick jag heta mitt namn + första bokstaven i mitt efternamn för dom skulle kunna ropa på rätt Therese. Fan fick ju heta det i flera år.....inte kul.
  • TheSunset
    Henrik31 skrev 2007-08-10 12:02:46 följande:
    Har ni hört namnet Liam innan?
    Liam e ju oxå rätt vanligt...
  • TheSunset
    Henrik31 skrev 2007-08-10 12:07:41 följande:
    Det är tokvanligt. Sen verkar det som att det är världens ovanligaste namn när någon döper ungen till det. -Vet ni vad vi kommit på!!! LIAM! Oj, du o halva Sverige...
    hihi
  • TheSunset

Jag har en Hampus och en Julia....

Är det namn som man kan tröttna på?

• TheSunset
    Julias mamma skrev 2007-08-10 12:14:38 följande:
    Absolut inte Julia i alla fall
    hihi... Har sett att det e rätt många som heter Julia men ingen som har reagerat på namnet...Julia e ett vackert namn tycker jag.

när jag fick veta att jag vänta en dotter och sa att hon skulle få heta julia till en person sa hon -fy fan va fult....Förvånad. Visst får man tycka namnet e fult men man behöver ju inte säga det direkt till personen i fråga...tycker jag.

Så döpte hon själv sitt barn till Tilde....haha....nästan som tilda...det tyckte jag va roligt...
Svar på tråden Tindra, Nova & Engla?