• mammiiie

Tindra, Nova & Engla?

Bara jag som tycker att verkligen ALLA namnger sina ungar till antingen Tindra, Nova eller Engla (Alt. Ängla) numera???? usch, alla heter det överallt verkar det som, var o varannan unge! gillar dem inte alls, de har gått från söta till fullständigt övervanliga på bara nåt år!

usch, ville bara klaga av mej lite!

hur många känner du som heter nåt av ovanstående? eller träffar på dagligen här på familjeliv?

• Svar på tråden Tindra, Nova & Engla?
  • Lola Jämtland

Jag vet bara ett barn som heter Nova....

//Blir det nånsin våran tur.....
  • förtja

Rätt onödigt att skrika ut att man tycker att nåns namn är fult tycker jag. Speciellt när det är så många som heter så.

Alla i 25års-åldern heter ju; Emma, Fredrik, Anna, Caroline, victor, markus osv.. och det är väl endå inte så jävla farligt?

Visst jag föredrar också namn som inte fem andra i samma kvarter har.

Men ta det lugnt, jösses!

• mammiiie

jag vet ett barn som heter Nova och en Engla. men vet inte hur många presentationer jag stött på som har en dotter med nån av de namnen här...

• Cornette

Min systerdotter heter Engla. Hon har fått namnet efter sin pappas mormor som enligt utsago var en alldeles underbar mormor. Dvs inte namngett efter innenamn utan det är ett släktnamn.

Jag har AD/HD men jag är lika mycket människa som du.
  • Lola Jämtland
    förtja skrev 2007-08-10 09:33:43 följande:
    Rätt onödigt att skrika ut att man tycker att nåns namn är fult tycker jag. Speciellt när det är så många som heter så. Alla i 25års-åldern heter ju; Emma, Fredrik, Anna, Caroline, victor, markus osv.. och det är väl endå inte så jävla farligt?Visst jag föredrar också namn som inte fem andra i samma kvarter har. Men ta det lugnt, jösses!
    Fast det handlar ju om smak.
    Alla tycker ju olika.

Så ta det lunt själv.
  • Lola Jämtland

lugnt tom

• mammiiie
    förtja skrev 2007-08-10 09:33:43 följande:
    Rätt onödigt att skrika ut att man tycker att nåns namn är fult tycker jag. Speciellt när det är så många som heter så. Alla i 25års-åldern heter ju; Emma, Fredrik, Anna, Caroline, victor, markus osv.. och det är väl endå inte så jävla farligt?Visst jag föredrar också namn som inte fem andra i samma kvarter har. Men ta det lugnt, jösses!
    fult har jag aldrig skrivit att de är, de är söta, men så vanliga så man spyr!
  • MajaLinnéa

Håller med... namnen i sig är ju rätt fina, men de har blivit söndertjatade!
    Precis som Tuva, som jag eventuellt tänkt döpa en framtida dotter till, men jag får nog ändra mig för det blir ju bara vanligare och vanligare...

• Ankissen

Jag känner en Nova och en Engla vad jag kan komma på.

Mamma till världens sötaste Elliot
  • mammiiie
    MajaLinnéa skrev 2007-08-10 09:35:18 följande:
    Håller med... namnen i sig är ju rätt fina, men de har blivit söndertjatade!Precis som Tuva, som jag eventuellt tänkt döpa en framtida dotter till, men jag får nog ändra mig för det blir ju bara vanligare och vanligare...
    Tuva har jag inte hört så mkt, men det kanske kommer ikapp det med snart!

ja, söndertjatade namn är rätt titel åt Engla, Tindra o Nova.
Svar på tråden Tindra, Nova & Engla?