Inlägg från: ananda74 |Visa alla inlägg
  • ananda74

Tindra, Nova & Engla?

>> Problemet med Engla är att det är starkt förknippat med död.

I förra generationen då det användes (1900-1920), så var det vanligt att man gav det till flickor som nöddöptes. Alltså då det var troligt att dom inte skulle få leva. (Vissa överlevde naturligtvis, och då hette dom ju det ändå.)>>

Usch vad hemskt. det visste jag inte. hade inte tänkt döpa nåt framtida barn till Engla ändå, men iallafall...brrrr.

• ananda74

Jag har hört 2 nova och en Tindra och det är bara så pinsamt att döpa sina barn till nåt sånt. jag tycker det verkar som om alla här på FL har döpt sina barn till det, men IRL är det inte så många som jag känner som gjort det som tur är. ungefär lika pinsamt som Kevin, robin och liam på en kille.

• ananda74

Alyssa: men orka ens gå in på den här tråden om det inte passar dig. låt folk ha sina patetiska oviktiga diskussioner ifred så kan du gå ut och rädda världen med nån banbrytande medicinsk forskarrapport eller vad du nu gör som är så mycket viktigare än vi andra.

• ananda74
    leson76 skrev 2007-08-24 18:34:20 följande:
    ananda74,jag skulle gärna höra vilka namn du döpt/ ska döpa dina barn till, som inte är pinsamma.
    haha...det säger jag inte, för jag vill inte höra att du tycker att de är pinsamma. men jag kan säga som så att jag inte har några barn än och att jag inte bestämt vad de skulle hetat isåfall. men jag tycker tindra, nova, engla, kevin, liam och robin är ganska uttjatade. men det är bara jag...
  • ananda74
    dollheart skrev 2007-08-24 18:39:48 följande:
    Med risk för att säga något som redan blivit sagt...Varför, varför kan inte folk få döpa sina barn till vad de vill?Så länge man inte försöker döpa sitt barn till Skitstövel eller nåt hemskt,så kan man väl få ha sin egen åsikt om vad som är vackert?GOSH >.<
    Jo det är sant. jag håller med egentligen. ville bara kasta mig in i diskussionen. det kommer alltid att finnas olika smaker och sanningar, det finns inget som är helt rätt. det är ju högst personligt.
Svar på tråden Tindra, Nova & Engla?