• Tjofsen

Fler som kämpar med sin motionscykel?

Hej.

Jag är en nybliven lycklig ägare till en efterlängtad motionscykel. En enkel och bra - ingen ren spinningcykel alltså.

Finns det fler där ute som vill haka på här och puscha varandra, diskutera puls och sporra varandra att cykla???

• Svar på tråden Fler som kämpar med sin motionscykel?
  • jannajamtland

Min pulsräknare å också kass, sambon testade vad den visade för puls på honom å det stämde inte alls.

Hat är bara brist på fantasi/ G.Green
  • Tjofsen
    jannajamtland: nä man får köra tills man känner att det tar emot. .....och lite till....så man svettas ett tag. Då har det ju i alla fall gett nåt.
  • Grenna

Tänk att det ska var så svårt att få en pulsräknare som funkar - jag helt slutat att titta på den.

Har kört mitt 60-minuters pass i dag - prövade att jogga i lördags men fick så himla ont i vaden så jag håller mig till cyklingen ett tag till.

Jag fick detta tips som nybörjare: lägg inte på för tung motstånd i början - det är lätt att överanstränga sig & få ont om man är otränad. Hellre öka hastigheten & tiden lite i taget.

• olpansfamilj

jag har en helt sjukt underbar cykel. Orkade inte med en sån där vanlig motionscykel där man fick ont i baken av! Köpte på ellos carl lewis cykeln som har en liten soff sits. Den cyklen är låg. Så sköönt att titta på tv och man märker knappt att man cyklar. Den bränner lite mer kalorier också än en vanlig cykel. Så skön och man får inte ont!!!

• Tjofsen
    Olpansfamilj: Låter ju helt suverän. Har jag aldrig hört talas om innan!!
  • olpansfamilj

nej, det var min vänninna från usa som skrattade åt min gamla och sa får du inte ont i rumpan av den där? Nej beställ en soffcykel, kunde inte hitta förran jag såg den på ellos....så grymt jäkla bra. så skön, tiden bara rinner iväg, man ligger nästan softat ner och glor på tv...=)

• Tjofsen

Men trampar man verkligen effektivt på en sån???? eller sitter man bara och rör benen? Är inte risk att man blir så inne i tvn?

• olpansfamilj

du tränar mage lite mer sägs det. Och rundar benen mer. På en vanlig står du ju bara upp. Nej jag tränar skitbra på den. Övervakar pulsen noga.....och såå skön att sitta=) Det är hela grejen, jag cyklar lätt en timma 75 minuter då det känns så bra....

• Tjofsen

Hur går det för er? Jag har inte cyklat nåt sen i måndags!!  Jag är så vansinnigt trött och yr nu så jag tänkte vänta någon dag.

• olpansfamilj

jag har cyklat varje dag på min cykel. Jag slutade att cykla förut på min gamla just för att den var jobbig, man såg knappt fram emot att cykla. Nya cykeln är kanon och tiden bara rinner iväg!Jag tittar på tv:n i en mjuk härlig position och vips så har jag brännt av några hundra kalorier!

• olpansfamilj

i går skulle jag cykla i 30 minuter, men cyklade 75 minuter! Så jag känner mig supernöjd!
    Brände över 700 kcal. Ändrar svårare motsånd var femte minut och mäter min puls hela tiden så att jag ser att jag jobbar bra. Var helt blöt av svett igår men gudars vad skönt!!!

Tjofsen, du har inte järnbrist?  Själv käkar jag mitt val kvinna 2 tabl varje dag. Blir snurrig när jag har järnbrist.

• olpansfamilj

i cykeln finns pulsmätare i handtagen. Har jämfört med min polar och det stämmer bra.
    Så jag ser i displayen hela tiden, sen kan man välja olika program vilket är bra så man slipper tänka själv, utan det blir lättare och svårare automatisk om man inte vill själv trycka osv.
    Nytt löfte är att cykla hela desperate housewife tiden.=) men annars 30 minuter varje dag.
    På måndag är det första vägdag!!!

• Tjofsen
    olpansfamilj: jag är gravid så det är därför jag är trött....vaknar mellan halv fyra och fem på morgonen och sen blir jag svintrött under dagen. Somnar tidigt och så rullar det så. Idag tänkte jag att jag skulle ge efter för min trötthet under dagen och sova - så kanske jag orkar vara uppe längre i kväll och sova längre i morgon bitti.
  • Tjofsen

Ah.....idag äntligen har jag cyklat 1 mil. Orkade inte mer. Men stolt ändå!!

• Grenna

Tjofsen> Bravo

Har kört två 60-minuters och ett 30-minuters pass - gäller att passa på så här i början på veckan medan man är pigg. För ju träningsdagbok (kan verkligen rekommenderas) så ibland får det bli en rask promenad på söndageftermiddagen för att det ser för tomt ut...

• Tjofsen
    Grenna: Underbart. Nja....mitt träningsprotokoll sitter i huvudet. Så jag får också såna "Nej..nu  måste jag göra nåt".

Tänkte eftersom jag är så seg så får jag helt enkelt köra kortare pass men fler gånger.

Huvudsaken är väl att man rör sig och att hjärtat får pumpa lite.
Svar på tråden Fler som kämpar med sin motionscykel?