• Anonym

Han har skaffat ny, hur går man vidare?(Långt!)

Jag vet knappt vart jag ska börja.
    Jag är relativt ung, 18år och väntar mitt första barn(Är i vecka 31 nu). I februari fick jag reda på att jag var gravid, ALLT var kaos. Killen som jag var "tillsammans"(vi hade träffats i ca 8månader, ingen av oss sa att vi var tillsammans men vi var som ett par) med lovade att vi skulle klara oss igenom det här tillsammans. Han låg till och med och höll mig på magen, tittade mig i ögonen och sa "En del av mig är glad, resten är bara kaos" Han skulle ta sitt ansvar och alltid finnas där om jag behöll, han lovade till och med att han aldrig skulle hata mig oavsett vad jag än valde. Tillslut valde jag att behålla, någon vecka senare får jag ett sms av killen där han skriver att han aldrig kommer förlåta mig för att jag behöll, han önskade att jag gjort abort redan samma vecka som vi fick reda på det. Bråket var igång. Vi tjaffsade mest i någon vecka eller två, dock alltid via sms/telefon och msn. Vi pratade alltså aldrig ut "på riktigt". Plötsligt slutade han prata med mig alls, han svarade inte på sms, telefon eller mail. Så jag pratade med hans kompis via en sida som vi alla tre är medlem på. Hon sa att jag skulle låta honom tänka lite och hon visste att han skulle komma tillbaks. Det var ändå han som bryr sig om alla och aldrig skulle lämna en tjej i sticket(!) Jag trodde på henne, men dagarna gick, månaderna gick snarare. Jag började bli otålig, skickade fler sms och mail, pratade med kompisen och frågade om hon kunde prata med honom, hon skulle försöka. Ingen respons alls. Började så smått vänja mig vid tanken att jag skulle få klara det här själv. Jag visste dock att han inte berättat för sina föräldrar så jag skrev ett brev till dom och berättade hur allt låg till och ville ge dom en chans att vara delaktiga(ja det är jag som startat tråden "berätta för farföräldrar?!"). Brevet fick dom i början av veckan, killen ringde mig i onsdags och frågade vad jag skrivit för han skulle tydligen dit och prata med dom senare på kvällen. Jag berättade hur det låg till och vi små tjaffsade väl lite igen men kom tillslut överrens om att ses nästa vecka.
    Så igår var jag inne på sidan både jag och han är medlem på, han har varit inne på min sida (han har förövrigt inte ens varit inloggad sen allt det här började) så jag går in på hans och tittar lite. Där kan man välja "har partner, är singel, är sambo" osv. Då har han valt "är sambo". Jag reagerade redan när han sa att han skulle hem till sina föräldrar och prata "ikväll", under tiden vi var tillsammans så bodde han hemma. Han har tydligen träffat en ny och dessutom flyttat ihop med henne. Jag trodde jag förstått att det aldrig skulle bli vi igen men tydligen fanns hoppet fortfarande kvar för jag är helt förstörd. Jag älskar människan något otroligt fortfarande, trots allt så skulle jag ta tillbaks honom direkt. Men han har en sambo! Liksom, min chans är jäkligt liten, ungefär obefintlig. Jag trodde som sagt att jag kommit över honom, jag vet inte var jag ska börja nu, hur jag ska orka ta tag i allt. Jag har inte gjort annat än gråtit sen igår morse, jag orkar inte vara sån här längre. Visst jag har mått jäkligt dåligt under graviditeten men jag har aldrig mått såhär dåligt, jag vill bara ligga i sängen och gråta. Jag vill bara att det ska bli vi två igen, jag vill bara att han ska få känna bebisen sparka, jag vill bara att vi ska bli en familj.
    Jag är verkligen ett vrak, vad ska jag ta mig till? Var ska jag börja?

• Svar på tråden Han har skaffat ny, hur går man vidare?(Långt!)
  • Anonym

Ännu en uppdatering!
    Min vi hade som sagt en tid till imorgon hos familjerätten, jag gav honom numret till den här personen på familjerätten som vi ska prata för han "ville kolla upp allt".
    Min mamma ringde till familjerätten idag(helt utan min vetenskap faktiskt ) för hon ville prata lite om att han tog med sin tjej och fråga lite annat också. Hon berättade då att han ringt till henne och sagt att han skulle ta med sin flickvän men hon hade sagt till honom att det inte passade sig alls. Hon skulle inte ens få följa med in i rummet för henne faktiskt, men han hade knappt lyssnat på det och var tydligen väldigt otrevlig. Hon gav även i förslag till min mamma att jag skulle komma 45min tidigare och fixa dom här papprena så att vi inte ens behövde träffas.
    På ett sätt vill jag ta den tiden bara för att slippa allt tjafs, men samtidigt vill jag verkligen få prata med honom. Men jag vill verkligen, verkligen INTE att hans tjej ska vara med då. Jag har lite saker att säga till honom och det tycker jag är alldeles för personligt för att hon ska få höra.. Så jag har väl inget annat val än att ta den tidigare tiden för just nu orkar jag inte bråka mer.

• syrra
    TS: vilken förnuftig person på familjerätten, jag tycker att du gör rätt som går dit innan. Ta allt med honom senare istället.
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Anonym

"Min vi.." skyller på graviditeten , ska såklart stå VI hade.

Ja hon verkade i allafall förstå att man kanske inte riktigt gör så när det handlar om en sån här stor sak. Men som sagt han verkade inte vilja förstå henne heller, vi får se om jag stöter på honom när jag är klar sen. Men jag hoppas faktiskt att jag inte gör det.

• vackrastarflow

Skönt att höra att ni träffar på vettiga människor i familjerätten. Och vad bra att hon hade sagt till honom, så att det inte bara kommer från er så att säga.

Hur är det annars? Går det bra med skola och bebis?

• AnneLine

TS.. HAr följt med på tråden ett tag nu och jag tycket de låter jätte bra, stå på dig, men gör även de som KÄNNS rätt..
    Förstår verkligen att du vill prata med han UTAN att hon ska vara med..
    Det blir ju bara så dumt, ska du sitta där och lägga ut för "dom" de som du bara vill att han ska veta.
    Han kommer ju säkerligen säga de till henne själv sen vad du sagt men det blir ju inte alls på samma sätt..
    Hoppas allt löser sig iaf!!
    KRam!

• Anonym

Hade jag varit tjejen hade jag också såklart velat vara med och fått höra allt också, men jag hade knappast trängt mig på och hade "mamman" sagt att hon inte ville det så skulle jag självklart respekterat det. Men har man aldrig varit gravid och speciellt inte suttit i den sits jag sitter i så förstår man nog inte det där riktigt..
    Jag hoppas vi kan träffas och prata någon annan gång, utan henne och förhoppningsvis innan bebisen kommit men jag vet inte riktigt om det är något att förvänta sig precis

Med skolan går det lite sådär just nu faktiskt, efter allt det här tappade jag orken helt och hållet. Men som tur är så får jag plugga hemifrån, tänkte vara hemma iaf den här och nästa vecka. Bebisen mår i alla fall bra! Även om den envisa jäkeln plötsligt bestämt sig för att vända sig med rumpan neråt Men än har den 2-3 veckor på sig att vända sig "rätt" igen

• Anonym

Usch, jag har verkligen kännt mig nere idag. Man kan inte alltid vara på topp
    Allt gick iaf bra idag och jag har fått mina papper jag behöver, träffade aldrig på honom heller så det var väl rätt skönt.
    Samtidigt som det var skönt så gick jag nästan och hoppades att han skulle komma där, varför vet jag inte ens. För jag vill ju inte ens träffa hans flickvän just nu.

Förövrigt, kommer ni ihåg sidan som vi båda är medlem på? Någon som heter något väldigt likt flickvännen har varit inne på min sida flera gånger den senaste veckan, hon har även varit inne på hans sida. Det hela känns rätt genomskinligt, jag skulle nästan vilja skriva till henne "bara för att" .(Jo jag är rätt säker på att det faktiskt är hon)
    Har funderat lite mer på det här med att träffa honom i alla fall, jag har egentligen inget att fråga honom men ändå så vill jag verkligen träffa honom. Jag vill veta vad han har att säga, jag vill få honom att förstå hur han får mig att må och känna och hur allt faktiskt ligger till. Men jag känner mig så "desperat", jag vill inte springa runt efter honom och behöva anpassa mig, nu är det ändå hans tur att få jobba lite men samtidigt så vill jag ju faktiskt att han ska vara delaktig.
    Fortsätter det såhär så kommer vi ju knappt prata innan själva förlossningen, jag har bara en känsla av att det nästan kommer vara värre att behöva ta allt tjafs med honom när bebisen väl är här. Men just nu vet jag verkligen inte vad jag ska göra.. Jag vet knappt om jag orkar ta tag i något, så trött är jag på det här.

• pratglada tjejen

Jo, jag tycker också att det vore bra om ni ädnå kunde "ta det mesta" och prata om INNAN bebis :D. Du är ju både trött och orkeslös då, samtidigt som att bebisens ankomst ska vara något lyckligt! Inte en tanke att "så fort bebisen kommer börjar helvettet" ;) om du förstår vad jag menar.

Vilket bra tjej på familjerätten! Hoppas att hon ska vara med mera! Men att han hade mage att vara otrevlig mot dels en främmande vuxen kvinna, dels en som ev ska ha hand om er vårdnadstvist sedan! Mycket dumt av honom.. men bra att han visar "vad han går för" från början..

Hoppas att det ordnar sig, för det är ju bättre att "mamma och pappa" kommer bra överens!

• Anonym (njut nu...)

Jag tycker nog att det är hans tur att ta tag i saken nu. Känns som att du får hela tiden dra i han.  Försök att betee dig likadant som han nu. Tror han blir avig mot dig då han tar dig för givet...Det är ju ändå han som måste få upp ögonen att han kan missa förlossningen pga sitt dåliga och omogna uppförande.
    Sköt om dig själv och bebisen och njut av tiden innan din bebis kommer!

• Anonym

Ville bara säga att faderskapstestet görs om man vill på socialkontoret genom att man tar en tops på barnets tunga som de sparar, och liksaså gör de samma på pappa, så d e inga krångligheter geonom navelsträngen

Svar på tråden Han har skaffat ny, hur går man vidare?(Långt!)