Han har skaffat ny, hur går man vidare?(Långt!)
Jag vet knappt vart jag ska börja.
Jag är relativt ung, 18år och väntar mitt första barn(Är i vecka 31 nu). I februari fick jag reda på att jag var gravid, ALLT var kaos. Killen som jag var "tillsammans"(vi hade träffats i ca 8månader, ingen av oss sa att vi var tillsammans men vi var som ett par) med lovade att vi skulle klara oss igenom det här tillsammans. Han låg till och med och höll mig på magen, tittade mig i ögonen och sa "En del av mig är glad, resten är bara kaos" Han skulle ta sitt ansvar och alltid finnas där om jag behöll, han lovade till och med att han aldrig skulle hata mig oavsett vad jag än valde. Tillslut valde jag att behålla, någon vecka senare får jag ett sms av killen där han skriver att han aldrig kommer förlåta mig för att jag behöll, han önskade att jag gjort abort redan samma vecka som vi fick reda på det. Bråket var igång. Vi tjaffsade mest i någon vecka eller två, dock alltid via sms/telefon och msn. Vi pratade alltså aldrig ut "på riktigt". Plötsligt slutade han prata med mig alls, han svarade inte på sms, telefon eller mail. Så jag pratade med hans kompis via en sida som vi alla tre är medlem på. Hon sa att jag skulle låta honom tänka lite och hon visste att han skulle komma tillbaks. Det var ändå han som bryr sig om alla och aldrig skulle lämna en tjej i sticket(!) Jag trodde på henne, men dagarna gick, månaderna gick snarare. Jag började bli otålig, skickade fler sms och mail, pratade med kompisen och frågade om hon kunde prata med honom, hon skulle försöka. Ingen respons alls. Började så smått vänja mig vid tanken att jag skulle få klara det här själv. Jag visste dock att han inte berättat för sina föräldrar så jag skrev ett brev till dom och berättade hur allt låg till och ville ge dom en chans att vara delaktiga(ja det är jag som startat tråden "berätta för farföräldrar?!"). Brevet fick dom i början av veckan, killen ringde mig i onsdags och frågade vad jag skrivit för han skulle tydligen dit och prata med dom senare på kvällen. Jag berättade hur det låg till och vi små tjaffsade väl lite igen men kom tillslut överrens om att ses nästa vecka.
Så igår var jag inne på sidan både jag och han är medlem på, han har varit inne på min sida (han har förövrigt inte ens varit inloggad sen allt det här började) så jag går in på hans och tittar lite. Där kan man välja "har partner, är singel, är sambo" osv. Då har han valt "är sambo". Jag reagerade redan när han sa att han skulle hem till sina föräldrar och prata "ikväll", under tiden vi var tillsammans så bodde han hemma. Han har tydligen träffat en ny och dessutom flyttat ihop med henne. Jag trodde jag förstått att det aldrig skulle bli vi igen men tydligen fanns hoppet fortfarande kvar för jag är helt förstörd. Jag älskar människan något otroligt fortfarande, trots allt så skulle jag ta tillbaks honom direkt. Men han har en sambo! Liksom, min chans är jäkligt liten, ungefär obefintlig. Jag trodde som sagt att jag kommit över honom, jag vet inte var jag ska börja nu, hur jag ska orka ta tag i allt. Jag har inte gjort annat än gråtit sen igår morse, jag orkar inte vara sån här längre. Visst jag har mått jäkligt dåligt under graviditeten men jag har aldrig mått såhär dåligt, jag vill bara ligga i sängen och gråta. Jag vill bara att det ska bli vi två igen, jag vill bara att han ska få känna bebisen sparka, jag vill bara att vi ska bli en familj.
Jag är verkligen ett vrak, vad ska jag ta mig till? Var ska jag börja?