• Shinna

Att bli sydd efter förlossningen!!

Hej alla glada

En liten fråga till dom som kanske kan svara på den?
    Undrar hur och om det gör väldigt ont att bli sydd efter förlossningen?
    Detta är nämligen det jag fasar för allra mest...
    Är inte rädd för förlossningen i sig men livrädd för att bli sydd efterår.
    Vill helt enkelt inte!
    Måste man bli sydd i vaket tillstånd?
    Kan man inte få en "lätt" narkos och är det någon som har fått det?
    Har nämligen hört av jättemånga vänninor och bekanta att bli sydd nästan är värre än hela förlossningen??
    Någon som instämmer med detta?

Är som sagt livrädd för detta så alla svar, tips och råd är välkomna!

Med vänlig hälsning

Angelica

• Svar på tråden Att bli sydd efter förlossningen!!
  • Shinna

Okej ...låter ju bra Vilken typ av bedövning är det man får då? Ni säger någon form av bedövningsspray....trodde bara det fanns bedövning i sprutform ...typ lokalbedövning och det vill jag inte heller ha....*skrattar* usch...ni måste tro jag är spritt språngandes galen som oroar mig över detta och inte över förlossningen. Kan inte hjälpa det men är otroligt rädd för att bli sydd.

• Shinna
    strojes skrev 2007-08-11 16:32:07 följande:
    shinna: Skriv i ditt förlossningsbrev att du känner dig orolig för ev smärta om du blir sydd så ser de till att du blir bedövad ordentligt innan.
    Tack...ja det ska jag göra. Är i vecka 34 nu så det börjar ju så smått närma sig och oron stiger
  • Shinna
    kidA skrev 2007-08-11 16:34:17 följande:
    mig sprayade de först o sen gav de vanlig lokalbedövning. svider lite av sprayen men sen känner man inget.o som ngn skrev så är man rätt bedövad av själva smärtan fr förlossningen redan. så det där är petitesser (även om jag förstår att du vill veta o så )
    Ja det låter ju bra. Då får jag skriva det på min lista över önskemål och hur jag vill har det under och efter förlossningen.....låter bra med den där sprayen iallafall
  • Shinna
    0Love0 skrev 2007-08-11 16:37:47 följande:
    Det finns så att dom ger dig en spruta i underlivet men jag tror bara det är när man trasas sönder så som jag gjorde
    usch din stackare...ja det är ju det man är rädd för....att man ska spricka så mkt så att man måste bli sydd med massa stygn efteråt....*vill inte*
  • Shinna
    Vivvy skrev 2007-08-11 16:41:44 följande:
    Känns inte ett DUGG =)
    skönt att höra
  • Shinna
    0Love0 skrev 2007-08-11 16:45:59 följande:
    Det är bara en liten del som drabbas av det jag drabbades av,min bm klippte mig fel så att jag bara fortsatte att spricka plus att hon klippte av ett stort blodkärl.
    fyy fan...jag hade anmält kärringen*skrattar* stackare.....usch
  • Shinna
    0Love0 skrev 2007-08-11 16:51:06 följande:
    Ja det tänkte jag med på men alldeles för långt efteråt.Det var första barnet och jag var ganska ung att jag inte orkade tänka på det ens.Men jag minns hennes namn än så hon kan glömma hon ska förlösa mig fler ggr,trro i för sig hon slutat där jag födde för vi såg henne aldrig när vi skulle ha andra barnet
    Nej det var ju skönt....att hon slutade alltså....skulle hon ju göra och få en fot i arslet också samtidigt....bli klippt är jag också rädd för men är nog mer rädd för att bli sydd.....
  • Shinna
    0Love0 skrev 2007-08-11 16:55:26 följande:
    Hon klippte för att dottern låg i ansiktsbjudning så hon bara kasa fram och tillbaka.Just då var det bråttomdå jag kämpade i en timme med krystvärkar.Att bli klippt känndes absolut ingenting i heller.
    Nej det var ju skönt att höra iallafall....det har dom flesta sagt.......att det inte gör ont att bli klippt.....jaja...får väl se hur det går....
  • Shinna
    tätte skrev 2007-08-11 17:05:51 följande:
    Gick sönder, och klippes, pga att dottern var rätt stor och jag är rätt liten.MEN!!!Kände varken klipp, stygn eller sen läkningen efteråt. Man får rätt starka värktabletter om man behöver, men jag klarade mgi på panodil faktiskt. Och då blev jag sydd "all over" så att säga. Jag väntar barn igen nu. Jag är inte rädd för den framtida förlossningen. De har erbjudit snitt, men jag vill gärna föda vaginalt om det är möjligt. (beror på barnets storlek osv).Du ska inte oroa dig. De kan sin grej och du blir bedövad.Lycka till och grattis till Bebisen!!!
    Tusen tack för uppmuntran...behövs verkligen.....man har som sagt hört så många historier av sina vänninor och bekanta att man är livrädd för att bli sydd.....
Svar på tråden Att bli sydd efter förlossningen!!