Inlägg från: Anonym (Fundersam) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Fundersam)

Herpes Typ 1

Hej

Fick ett utbrott i underlivet (lindrigt) som visade sig vara herpes typ 1. Mitt första utbrott va detta.

Nu undrar jag en sak, eftersom typ 1 är den såkallade munherpesen, smittar jag då när jag har sex, eller är det bara med munnen jag smittar?

Har inte fått munsår, och min läkare sa att typ 1 kan komma antingen i underlivet eller som munsår.

Någon som vet detta??? Hur jag smittar?

Känner mig så smutsig just nu fastän jag skyddat mig.
    Va med en kille för ca 2 månader sen (dejtade)och sista kvällen vi sågs va han sjuk sa han, att han hade blåsor i munnen, och då sa jag att jag inte ville pussa han, men han sa att det va streptokocker och att han gick på pencillin och hit o dit.
    Men misstänker att han inte va ärlig, eller kanske visste, men tror han hade herpes, för 2dgr efter fick jag början på mitt skov.

Som sagt...hur smittar jag nu? Mun & genitalt, eller bara mun?

• Svar på tråden Herpes Typ 1
  • Anonym (Fundersam)

Okej

ja jag har varit inne där o läst men inte riktigt fått svar på hur jag smittar eftersom typ 1 går som munsår, och att det ger lindrigare skov.

Men det är alltså så att jag smittar fast jag inte har skov??
    Jag kommer ju aldrig mer kunna få oralsex ju

• Anonym (Fundersam)

pratade nyss med killen med blåsorna i munnen, det visade sig vara herpesblåsor som jag fått, samma typ.

Alltså typ 1, så han smittade mig

fan jag är helt knäckt nu..har börjat prata med en kille nu som jag tycker såå mycket om, har pratat på tel i över en vecka, sett bilder på varann. Ska träffas nästa hela helgen , hur fan berättar man det här då???????

Fan vill bara dö nu

• Anonym (Fundersam)

Wizz

Min läkare sa oxå att jag inte smittar när jag inte har blåsor..och att jag hade så lindrigt så att förmodligen kommer jag inte alls få besvär av detta, men många säger ju att jag smittar iallafall..på harduherpes.nu står det att man smittar ändå, men borde inte ALLA ha herpes då om man smittar hela tiden??

Många som bär på det utan att veta om det ju. Denna killen hade ju blosår i hela munnen som han säger trodde va förkylningsblåsor.

• Anonym (Fundersam)

Hej igen..

behöver er hjälp, sitter på jobbet och kan inte ringa läkare..

Allt mitt har gått över nu nere i underlivet, men är såååå nojjig nu och så rädd att få det igen att jag känner minsta lilla grej nu och är rädd att det ska blomma ut igen.

Känns som det sticker till då och då, och sen bara försvinner det. Och det känns mer när jag tänker på det.

Vill inte ha ett nytt skov nu igen såpass tidigt inpå, läkte ju ut bara för några dagar sedan..

vad sjutton ska jag göra, har medicin hemma, men vill inte äta dom i onödan

Svar på tråden Herpes Typ 1