• Mälaröbo

Spelar det nån roll VAD man gör när man har barnvakt?

Tittar in i en del trådar där det diskuteras barnvakt och hur länge det är ok, alkohol och hur mycket som är ok osv.
    Ofta urartar det till en riktig tävlig i att vara präktigast och se ner mest på andra osv.

Om jag har barnvakt en vecka eller en helg - spelar det verkligen någon roll VAD jag gör då??

Om jag är barnledig för att sova ut och vila upp mig - gör det mig till en bättre förälder än om jag har barnvakt för att parta loss och dricka en massa alkohol??

Jag fattar ärligt talat inte skillnaden!

Vad säger ni? Är det mer ok att ha barnvakt beroende på VAD man använder ledigheten till?

• Svar på tråden Spelar det nån roll VAD man gör när man har barnvakt?
  • Marie Curie

Det är väl skitsamma för alla andra? De enda som frågan är viktig för är föräldrarna och barnvakten.

• SnyggEric

Håller med ovanstående talare! 

Life is not how many breaths you take, it's how many moments that takes your breath away
  • Mälaröbo

Men jag ser ofta inlägg som: "Ha du barnvakt om du behöver, men du behöver ju inte dricka dig full!"

Eller: "Helt ok att ha barnvakt en helg, men inte för nån j-la suparesa!"

• uniMog

Tja.... det är klart att det är skillnad men vad har jag med det att göra?
    Men helt klart skulle jag inte ens reagera på att någon har barnvakt för att de ligger dödssjuka på sjukhuset medan jag antagligen skulle reagera om någon har barnvakt för att knarka heroin och prostituera sig en helg.  Om vi nu ska gå till ytterligheter

What do they need such good eyesight for anyway?
  • speedy gonzales

Nu har jag inte barn än, men hoppas att jag kommer att våga ha barnvakt när jag känner att jag behöver det. Sen om det är för att jag vill sova en timme extra, gå på fest eller ha lite tid för mig själv tycker jag det kvittar. Alla dessa saker är ju olika viktigt för alla människor. Jag själv går ju hellre på fotbollsmatch än går och tar en drink tex. Hade ju också hellre åkt på spa med väninnorna än gått ut och "partat" en helg, men det är ju väldigt personligt. Jag tycker att har man barnvakt för det som känns viktigt för en själv så är det bra, man ska inte lyssna så mycket på vad andra säger och få dåligt samvete...

• Majsan70

Det spelar ingen som helst roll. Vitsen är ju att man skall vara barnledig oavsett orsak.

• SnyggEric
    Pejgan skrev 2007-08-12 17:12:16 följande:
    Tja.... det är klart att det är skillnad men vad har jag med det att göra? Men helt klart skulle jag inte ens reagera på att någon har barnvakt för att de ligger dödssjuka på sjukhuset medan jag antagligen skulle reagera om någon har barnvakt för att knarka heroin och prostituera sig en helg.  Om vi nu ska gå till ytterligheter
    Men är det inte då skälva händelsen man reagerar på? Alltså att det är fel att knarka och hora och det ska man inte göra oavsett..?
    Life is not how many breaths you take, it's how many moments that takes your breath away
  • Novus

Jag lägger mig inte i vad andra gör, så länge det inte skadar barnet. Och sen tror jag de allra flesta lämnar barnet hos antingen sin partner eller till nån nära som verkligen känner barnet! Vi har haft barnvakt åt dottern både för att åka på resa, gå ut en kväll och ibland för att bara vara själva. Vad har andra med det att göra?

• rebeckaa

jag skulle inte lämna mitt barn för att festa en hel vecka, vill hellre vara med barnen. att man går ut o festar en helg ngn är väl ok, men en hel vecka tycker jag inte e ok. men så tycker jag andra kanske inte tycker så o tycker att festa är viktigare än barnen. varför skaffa barn om man vill festa så mycket, det kan man undra. men har förståelse om man behöver vila sig, men det behöver man väl inte en hel vecka för. men var o en ska ju göra som de vill, det är deras barn o deras val, så länge ingen far illa av det. men man ser mammor som jämt är iväg på fest, bryr sig inte om barnet o vill hellre vara med kompisar, jag undrar varför de skaffa barn överhuvudtaget om de ej bryr sig.

• douglas mamma

Det e ju bättre o ha barnvakt om man ska supa, eller?? vill ju inte utsätta mina barn för fara om jag e packad; fattar ni?? spelar ingen roll varför man har barnvakt tycker jag. menar inte att vi ska ut o supa nu alla, o gör det sällan själv, blir ju full på två glas småbarnsförälder som jag e men jag hoppas att ni förstår min poäng. ha det bra alla!

Svar på tråden Spelar det nån roll VAD man gör när man har barnvakt?