Jag har ytterst sällan barnvakt åt mina barn, men önskar att jag hade det oftare, för det är ju faktiskt även roligt för barnen att få sova någon annanstans och få göra en massa andra saker än hemma.
Jag tycker också att det är en väldans skillnad på att ha barnvakt hemma eller att lämna iväg barnen till barnvakt om man ska t.ex. gå ut och festa. Har jag barnvakten hemma hos mig är det ju klart att man inte super tills man stuper, man ska ju faktiskt upp dagen efter och vara kapabel till att ta hand om sina barn. Men det kan ju ändå vara skönt att komma ifrån, kanske gå ut och äta middag, ta en öl på krogen eller vad som helst.
Men om jag lämnar iväg barnen så att de får sova borta så har det ju ingen som helst betydelse hur full jag blir.
Till saken hör dock att jag ytterst sällan är ute på krogen och super mig askalas, men det är ändå min åsikt kring det.
De få gångerna jag lämnat iväg barnen så är det just för att gå ut på krogen en sväng, eller så, men önskar att jag lämnade iväg de oftare just för att få rå om mig själv ett tag. Bara känna att man kan gå lägga sig när man vill, spela hög musik klockan tio på kvällen, kunna ligga kvar länge i sängen på morgonen, ja helt enkelt sånt man inte kan göra annars.
Att lämna iväg barnen var och varannan helg tycker jag dock är överdrivet, oavsett om man festar eller badar skumbad hela kvällen.