• Peyman

Färga håret på småbarn?

Kan man färga håret på en 3-4åring? Kan inte det gå fel då?
    Jag har sett många som har fått en slinga i håret men hela håret är tydligen väldigt sällsynt.

I will never rest!
  • Svar på tråden Färga håret på småbarn?
  • AnneSophie

Förstår inte riktigt _varför_ man skulle vilja börja greja med små barns hår på det viset. Känns rätt dumt faktiskt.

Det finns ju olika färgsprayer att köpa hos frisören som man kan testa och som inte är "permanenta". Bättre med sådant isåfall.

Alla som säger 'Du kommer förstå när du blir äldre' har faktiskt rätt.
  • Skorpan081
    AnneSophie skrev 2007-08-13 09:30:35 följande:
    Förstår inte riktigt _varför_ man skulle vilja börja greja med små barns hår på det viset. Känns rätt dumt faktiskt.Det finns ju olika färgsprayer att köpa hos frisören som man kan testa och som inte är "permanenta". Bättre med sådant isåfall.
    Håller med AnneSophie. Sprayfärg brukar även finnas på typ Åhléns, Kicks och liknande ställen.
  • MARIA99

Skulle oxå tro att de bara e sånn sprayfärg de haft i då! Ingen lär väll färga sina småbarn! Hoppas jag ju inte. Deras hårbotten lär ju vara känsligare än en vuxens & fattar inte vitsen!

• linodin

Det är väl något man bara inte gör...En slinga,ja då handlar det om sprayfärg det har mina ungar också haft ,men det tas ju bort med vatten..

Har du tankar på att tona dina barn??

• Mizz Turko

annars så finns det ju toning också, som går bort efter några tvättar...

men tyvärr börjar det bli mer och mer vanligt med småbarn som har slingor (permanenta) i håret....

• Mephala the ranger

Varför ska man slinga/permanenta/färga barnets hår????

• Peyman

Men kan det vara skadligt för barnen?

I will never rest!
  • Heahog

Jag tror att färgning/slingning/toning är aldeles för skadligt för barnen. Tänk på alla kemikaler som finns i dom :(

Man kan ju använda som de andra skrivit, färgspray som finns i bla leksaksaffärer & frisörer eller ännu mindre kemikalier, karamellfärg :)

• AnneSophie
    Peyman skrev 2007-08-13 11:36:37 följande:
    Men kan det vara skadligt för barnen?
    Tja, det är väl inte direkt nyttigt för vuxna heller. Men "skadligt" på det vis att barnet tappar en arm eller får grön näsa...nej såklart inte. Det kan ju bli allergiska reaktioner av det. Det är ju allvarligt.
    Alla som säger 'Du kommer förstå när du blir äldre' har faktiskt rätt.
  • Peyman

Kan man använda karamellfärg, vad läckert!

Men jag hade inte tänkt färga håret på mitt barn, fick reda på för ett tag sen att en bekant har blekt håret på sitt barn. Barnet är väl ca 3-4år.
    Det känns lite väl faktiskt, speciellt då min tanke är att det kan vara skadligt. Men jag ville höra om någon visste. Ifall vi pratar om det någon gång.

I will never rest!
Svar på tråden Färga håret på småbarn?