Färga håret på småbarn?
Kan man färga håret på en 3-4åring? Kan inte det gå fel då?
Jag har sett många som har fått en slinga i håret men hela håret är tydligen väldigt sällsynt.
Kan man färga håret på en 3-4åring? Kan inte det gå fel då?
Jag har sett många som har fått en slinga i håret men hela håret är tydligen väldigt sällsynt.
Nej, utan har fått reda på att en bekant bleker håret på sitt barn. Barnet är ca 3-4år.
Till TS: Alltså hur tänker du egentligen, att du ens funderar i dessa banor!Det är ju så man blir mörkrädd!
men rosita333 läs hela tråden innan du ger dig på någon
men varför bleka håret på någon så liten som 3-4? frågar barn om sånt själva? kanske dom kan om dom har äldre syskon eller vänner som gör sånt men alla vet väl vad blekning gör med håret!? man kan ju verkligen förstöra det totalt. tänk då vad denna fåfänga morsa gör när henens söta dotter helt plötsligt har snagg!? *suck*
Jätte kul att färga håret men med tanke på att håmedel innehåller farliga kemekalier så bör man inte göra det på små barn. Fast det vore ju sött.
underar över varför man vill färga sitt barns hår (vet att det inte är du, TS).
Jag tror att det här är en konsekvens av att man gör sitt barn till en förlängning av sig själv. Man vill själv vara snygg och barnet ska matcha ens snygga jag...
Många nöjer sig med söta kläder eller en snygg barnvagn, precis som att många nöjer sig med att sminka sig. Sen finns det lite mer extrema fall bär man vill färga håret på sitt barn och kanske själv ta Botox...
Hör egentligen inte hit, men en gullig historia....
Min flicka, 3 år, tjatade i flera veckor att hon ville ha grönt hår. (Vi såg en punkare i stan med den hårfärgen) tillslut gav jag med mig och tänkte att karamellfärg är ju bra och tvättas bort enkelt. Vi färgade hela hennes blonda hår illgrönt och hon var så stolt och så fin. Men det gick inte att tvätta bort sen. Jag tror att hon hade grönt hår i ett par månader. Hon var helnöjd!
Det finns de som tror att vi har blekt slingor på dottern men det har vi alltså inte, skulle aldrig falla mig in och jag blir sur när folk tror att jag är så korkad... Hon har naturligt slitna, solblekta slingor. Snyggt och helt naturligt :)
VARFÖR VARFÖR VARFÖR, ska man färga håret på sina underbara barn som är så otroligt vackra!?!?!
Åh, jag känner andrenalinet pumpa runt i kroppen, det var det dummaste jag hört!!!!
Älska era barn som de är o ser ut, de måste veta att de duger precis som de är!!!
emma78
jag tycker det var rätt häftigt visste inte attman kunde använda karamell färg det var nytt kan förstå att hon var hel nöjd din dotter
Ibland undrar man om en del vuxna ska ha barn, jag blir mörkrädd. Man ska ABSOLUT INTE färga håret på barn!!!!!
Fungerar karamellfärg?? Jag färgade håret grönt med sådan färg man köper till hår som ska vara i några veckor när jag var i yngre tonåren... men det varade typ en-två dagar... borde ha tagit karamellfärg istället :P
Jag har hört att hårfärgningsprodukter har en tentens att framkalla allergier, så om ungen inte är allergisk så kan du med att färga håret framkalla det!!!!!!
Visst, om man vill lära barnet att man inte duger som man är och måste göra om sig, så visst..
Min mamma färgade håret på mig när jag var 5 år med henna. Jag var jättenöjd! men kemikalerier ska man nog låta bli att ha i barnens hår.
Min dotter fick ett rosa hjärta sprayat i luggen när hon var hos frisören sist. Hon var jättestolt. Det var borta efter några timmar och jag hoppas inte färgen innehöll alltför mycket kemikalier. Sådan urtvättbar hårfärg för partybruk är det längsta jag sträcker mig när det gäller mina barn, fram tills att de är tonåringar eller något och bestämmer själva.
Jag skulle aldrig färga "på riktigt". Varför gör man det?