• huge smile

Trött på alla fula ps-bilder!

Fler som reagerat på alla dessa PS-omröstningar?

Vissa bilder är ju jättefina, men de flesta är tyvärr bara rena skräpet! Och när man sen läser i tråden så är det flera som skriver "åhh, alla bilder var ju så fina..."! När det i själva verket bara fanns 2-3 fina bilder och resten av deltagarna hade förvandlat den söta lilla ungen på originalbilden till ett rysligt fult porträtt, onaturligt, med gräsliga färger och kontraster, ofta också suddiga/grumliga efter att ps-aren har förstorat upp t.ex. ansiktet på ungen...

Varför kan ingen vara ärlig och säga att bilderna är dåliga?

(dagens i-landsproblem, jag vet... och jag vet att JAG kunde säga till folk i trådarna att deras bilder är dåliga, men eftersom jag inte är en person som har en massa snygga ps-bilder i mitt galleri kommer jag bara att få "gör en bättre själv då" till svar. Vilket jag iofs kan, men inte hinner med. )

• Svar på tråden Trött på alla fula ps-bilder!
  • SnyggEric

Helt ärligt så tycker jag att det ser ut som att hon har gulsot...

Bilja skrev 2007-09-10 22:06:55 följande:
    men tex den här bilden vad är det som är så hemskt med att "morpha" ????
    Eric är snygg idag.
  • SnyggEric

Tycker att du gör ett snyggt jobb, Ladydahmer! Bilderna känns välgjorda ut. Känns som att du lägger ner mycket tid på dom. 

Många av de bilder jag tittat på tidigare i tråden känns slarviga, otydliga kanter på vissa ställen där allt annars är tydligt, flammiga ansiken osv... 
    Svårt att förklara då jag inte är ett proffs, men jag tycker ändå som jag tycker.
    Eric är snygg idag.
  • Lady Dahmer
    SnyggEric skrev 2007-09-13 15:58:44 följande:
    Tycker att du gör ett snyggt jobb, Ladydahmer! Bilderna känns välgjorda ut. Känns som att du lägger ner mycket tid på dom. 

Många av de bilder jag tittat på tidigare i tråden känns slarviga, otydliga kanter på vissa ställen där allt annars är tydligt, flammiga ansiken osv... 

Svårt att förklara då jag inte är ett proffs, men jag tycker ändå som jag tycker.
    tack -- jag försöker, men när jag tittar på vissa av mina bilders å ser även jag misstag och fel... ibland är jag helt enkelt lat. hehe. jag älskar att få konstruktiv kritik dock och är medlem på forum där man kan få hjälp av proffs osv.

mina bästa photoshopbilder är de där man inte ser att de är photoshoppade och de bilder där jag bara "snyggat till" fotot utan att förändrat själva personen.... eller de bilder där jag hjälpt människor att bli lite snyggare.

ex.

en väninna som ville bli lite sötare --
    img171.imageshack.us/img171/4127/janebeforeaftersmallqu1.jpg

en annan väninna som ville få en "proffsig" känsla på en bild hon tänkte ge till sin man
    img404.imageshack.us/img404/1304/suzenudemq0.jpg

samma vän --
    img404.imageshack.us/img404/5515/wykedbigdc3.jpg

samma vän igen - ville att bilden skulle se mer "fashionable" ut. typ magazine cover
    img75.imageshack.us/img75/4517/wyked7bighy4.jpg

jag -- städat foto och tillagd lugg.
    img171.imageshack.us/img171/5753/bimbosmallcopywg6.jpg
  • SnyggEric

Bild nummer ett: Jättefin! Men jag hade nog inte ändrat färgen på ögonen, eftersom att det är bland det första jag ser på en människa. Däremot är det enligt mig, helt okej att ändra ögonen om bilden ska se t ex elak ut.

Bild nummer två: Stör mig lite på en ljus rand vid vänster axel, samt något vid magen... Kan inte sätta fingret på det dock.
    Bild nummer tre: Riktigt schysst, däremot ser håret lite konstigt ut. Luggen är fin, men du skulle ha fortsatt göra resten av håret i samma "material" så att säga.
    Bild nummer fyra: Den här bilden gillar jag strongt! Saknar lite skugga på halsen dock. Roligt motiv!
    Och sist men inte minst, bild nummer fem: Bäst hittills! Riktigt vacker bild och även motivet!
    Hm, kanske jag borde sitta i en jury?
    Eric är snygg idag.
  • Lady Dahmer
    SnyggEric skrev 2007-09-13 16:28:22 följande:
    Bild nummer ett: Jättefin! Men jag hade nog inte ändrat färgen på ögonen, eftersom att det är bland det första jag ser på en människa. Däremot är det enligt mig, helt okej att ändra ögonen om bilden ska se t ex elak ut.

Bild nummer två: Stör mig lite på en ljus rand vid vänster axel, samt något vid magen... Kan inte sätta fingret på det dock.

Bild nummer tre: Riktigt schysst, däremot ser håret lite konstigt ut. Luggen är fin, men du skulle ha fortsatt göra resten av håret i samma "material" så att säga.

Bild nummer fyra: Den här bilden gillar jag strongt! Saknar lite skugga på halsen dock. Roligt motiv!

Och sist men inte minst, bild nummer fem: Bäst hittills! Riktigt vacker bild och även motivet!

Hm, kanske jag borde sitta i en jury?
    hehe -- tackar!

bild 1 -- fast jag har inte ändrat ögonen! lol. men ibland så förstärker jag den färg offret redan har.

bild 2 -- randen på magen är offrets egen fettvalk.. kunde inte ta bort den utan att det skulle se riktigt skumt ut. lol. ser randen vid axeln! fan -- det är nog en rest från bakgrunden som jag overlayade över för att ge en mörkare bakgrund. vilken slarvmaja! det missade jag totalt!! GRRRRRRRRRRR

bild 3 -- tog offrets egen lugg (från en annan bild av samma kvalitet o från samma fototillfälle) klippte den lite kortare och klistrade på. ser inte riktigt vad du menar med *konstigt* men det kan kanske vara för att jag 'blurrade'' kanterna på bilden lite för att få fram hennes ansikte...? (så håret e lite suddigare i kanterna)

bild 4 -- hmmm... skugga på halsen? skuggan på halsen stämmer överens med skuggorna i ansiktet. drog bara lite i 'levels' för att få en lite överexponerad look, på min dator ser de ut att stämma.

bild 5 -- tack. :) den gjorde jag faktiskt inte så mkt med --- tog min väninnas lugg! (som jag använde på bild 3. haha) och sen drog jag lite i kontrast o färg samt ett blurrat overlay. (det får alltid alla bilder att se såååå fina ut :P )

det här var kul! tack! :)
  • Lady Dahmer

på bild ett är jag riktigt missnöjd med ögonbrynen. de ser ditmålade ut.. men fan... jag var laaaaaat. lol.

skulle tagit riktiga snygga ögonbryn o klistrat dit.

• SnyggEric

Aha, kanske var förstärkningen i bild ett som jag reagerade på. Här såg dom mer gröna ut.

Men visst har du suddat ut valken litegrann i bild två. Hm, hade nog sett konstigt ut hur som helst.  
    Bild tre har en tydligt röd lugg, här i alla fall, medan resten av håret ser mer naturligt ut. Typ oäkta löshår/naturligt hår. Ja det kan ju vara för att bilden är mer otydlig i kanterna/"blurrad", men gör det mer tydligt.
    Älskar att du gjorde en överexponerad look. Mer sånt.
    Tycker också att det var kul. Härligt med en människa som kan ta lite kritik och ta det som något positivt, ta lärdom av osv. Är väldigt ovanligt! Oftast blir det ju taggarna utåt. Märks inte minst i den här tråden! 
    Haha, kanske därför jag inte ger mig på att göra om bilder själv!
    Eric är snygg idag.
  • Lady Dahmer

jo jag suddade lite på valken ;D den översta -- men nu när jag ser efter så ser jag att det hade blivit bättre om jag tagit bort den nedre valken HELT och låtit den övre vara......

ang bild tre -- är du helt säker?? på min skärm så ser färgen och styrkan på det röda exakt lika ut över hela bilden! *konfundersam* och när jag ändrade färgen på bilden (till att bli rödare) så drog jag helt enkelt bara i 'colour balance' och när man gör det så ändras ALLT lika mkt i en bild.

-- för jo , annars har du rätt -- det är klart färgen ska stämma över hela bilden annars blir det ju uppenbart att den är manipulerad.

man måste vara positiv när man är konstnär (till kritik alltså)
    fast det e ju klart -- när nån säger 'fan va fult' då är det ju inte kul för nån, (då förstår jag att folk blir defensiva) men å andra sidan så är inte det speciellt konstruktivt heller... ;) -- jag vill lära mig mer, och det kan jag bara göra om jag är öppen för det. :)

• SnyggEric

Bild nummer tre kanske bara ser ut att vara annan färg eftersom att det är mindre hår. Lurar mitt öga. Hm, my mistake!

Ska kika på de andra bilderna nu!
    ladydahmer skrev 2007-09-13 17:02:10 följande:
    ang bild tre -- är du helt säker?? på min skärm så ser färgen och styrkan på det röda exakt lika ut över hela bilden! *konfundersam* och när jag ändrade färgen på bilden (till att bli rödare) så drog jag helt enkelt bara i 'colour balance' och när man gör det så ändras ALLT lika mkt i en bild. 
    Eric är snygg idag.
Svar på tråden Trött på alla fula ps-bilder!