SnyggEric skrev 2007-09-13 16:28:22 följande:
Bild nummer ett: Jättefin! Men jag hade nog inte ändrat färgen på ögonen, eftersom att det är bland det första jag ser på en människa. Däremot är det enligt mig, helt okej att ändra ögonen om bilden ska se t ex elak ut.
Bild nummer två: Stör mig lite på en ljus rand vid vänster axel, samt något vid magen... Kan inte sätta fingret på det dock.
Bild nummer tre: Riktigt schysst, däremot ser håret lite konstigt ut. Luggen är fin, men du skulle ha fortsatt göra resten av håret i samma "material" så att säga.
Bild nummer fyra: Den här bilden gillar jag strongt! Saknar lite skugga på halsen dock. Roligt motiv!
Och sist men inte minst, bild nummer fem: Bäst hittills! Riktigt vacker bild och även motivet!
Hm, kanske jag borde sitta i en jury?
hehe -- tackar!
bild 1 -- fast jag har inte ändrat ögonen! lol. men ibland så förstärker jag den färg offret redan har.
bild 2 -- randen på magen är offrets egen fettvalk.. kunde inte ta bort den utan att det skulle se riktigt skumt ut. lol. ser randen vid axeln! fan -- det är nog en rest från bakgrunden som jag overlayade över för att ge en mörkare bakgrund. vilken slarvmaja! det missade jag totalt!! GRRRRRRRRRRR
bild 3 -- tog offrets egen lugg (från en annan bild av samma kvalitet o från samma fototillfälle) klippte den lite kortare och klistrade på. ser inte riktigt vad du menar med *konstigt* men det kan kanske vara för att jag 'blurrade'' kanterna på bilden lite för att få fram hennes ansikte...? (så håret e lite suddigare i kanterna)
bild 4 -- hmmm... skugga på halsen? skuggan på halsen stämmer överens med skuggorna i ansiktet. drog bara lite i 'levels' för att få en lite överexponerad look, på min dator ser de ut att stämma.
bild 5 -- tack. :) den gjorde jag faktiskt inte så mkt med --- tog min väninnas lugg! (som jag använde på bild 3. haha) och sen drog jag lite i kontrast o färg samt ett blurrat overlay. (det får alltid alla bilder att se såååå fina ut :P )
det här var kul! tack! :)