• J fer

100 +

Hej tjejer. Vilken motivation det råder här! kul, kul!
    Hemkommen från Grekland i går kväll. Jippi...
    Vi har haft fint väder - sol o bad och en massa god mat. Har gått upp lite men inte så fasligt. orkar inte bläddra tillbaka till aktuell lista så jag fixar det nästa gång jag är inne, har en del att pyssla med nu. Storhandla tex. Suck.
    Hej!

• J fer

Nu tar jag bort stjärnorna.
    Listrensning kanske nästa gång vi startar om tråden?

Trollmamma: Otroligt bra jobbat! Jag ändrar lite bara så det står -18 kg på dig istället för bara "g". Det är ju att häda att ha fel viktenhet när det går så bra! Shit, vad du är duktig. Det är jättekul.

Jag har uppdaterat min vikt också. Ligger fortfarande + efter Grekland. Tror det var första gången jag gick upp när jag var där. konstigt när jag tyckte att jag sprang efter barnen HELA tiden!
    Puh! Flört

JCA: Ja, att köpa nytt batteri är nästan svårare än att sätta på sig stegräknaren... Haha!

Sweetie: *WEE* Nytt 10 tal är bra! Jag har gått åt andra hållet. IGEN. *Mutter, mutter*

Theorese: Ni har väl kanske lite annat också än bara morötter till tacos? =)

Boothwalker: 107 kg - 165 - BMI 39,3
    Chania: 103 kg /80 kg - 179 cm - BMI 32,1/25,0 (Res: -23 kg, BMI -7,1) (GRAVID)
    Ellihur 116 kg /87,2 kg - 168 cm - BMI 41/30,9 (Sa: -28,8 kg, BMI -10,1)(13/6)
    Emmiez: 112,4 kg /97,5 kg - 170 cm - BMI 38,9/33,7 (Res: -14,9 kg, BMI -5,2) (GRAVID)
    JCA: 132,2kg/110,3kg - 165 cm - BMI 48,6/41,0 Resultat: -21,9 kg, BMI -7,6 (31/8)
    J fer: 96,2kg/90,2kg - 156cm - BMI 39,5/36,5 (Res: -6 kg BMI: -3,0) (16/9)
    jojja: (115) 99,5/92,8 BMI (39,8) 34,4/32,1 (Res: -6,7 kg BMI -2,3) (4/9)
    Lisalove: 106.5 kg /96.2 kg - BMI 41,6/37,5 (Res: -10,3 kg, BMI: -4,1) (26/6)
    Lovsan: (126) 104,6/98,6 - 172 cm - BMI 35,4/33,1 (Res: -6,0 kg, BMI: -2,3) (21/7)
    Lindarius 110 kg / 168 cm BMI 39. (16/8)
    Mammaknas: 111,7 kg / 109 kg - 169 cm - BMI (Res: - 5,1 kg BMI:)
    Mollie: 121,7 kg /107,7 kg - BMI 46,4/41 (Res: -14 kg, BMI -5,4) (17/2)
    MrsK: 146,1 kg / 130,8 kg - 178cm - BMI 46,1/41,3 (-15,3 kg, BMI -4,8) (11/6)
    Nyfiknaflickan: 125/91-169 cm-BMI 43,8/31,9 (Res: -33 kg BMI: -11,4) (3/9)
    Pip73: 134 kg /116,7 kg - BMI 43,3/37,5 - 176 cm (Res: -17,3 kg, BMI -5,8) (GRAVID)
    Pisan1 166,6 kg/149,5 kg - BMI 58,8/53,6 -167 cm (Res. -17,1 kg/-5,2 BMI (Start 12/3-07)
    Sweetie: 135,5/ 119,7 kg - BMI 51,4/45,6 (Res: -15,8 kg BMI: -5,5 ) (14/9)
    Trollmamma07: 100kg / 82kg - 166cm - BMI 36.7 / 29,8 (Res: -18,0kg, BMI -6,9) (13/9)
    Vero: 115,6 kg /96,1 kg - 169 cm - BMI 40,3/33,6 (Res: -19,5 kg BMI: -6,7)

• J fer

Emmiez:
    Det var nån som hade förslag här tidigare om att varje gång vi startar om en ny tråd så kör vi en listrensning. Den här gången blev det lite mitt i, men att ha det som rutin annars, det var det jag menade.

Lindarius:
    Jag ska fasen också ta mig i kragen och fixa en remiss till dietist. Jag behöver ju nån som håller koll på mig. Det funkar ju uppenbarligen inte när jag gör det för min egen skull. *korkat jag vet*

Pisan1:
    Alltså vet du hur jobbigt det är för kroppen att gå i skogen? Man har ju träningsvärk i benen flera dagar efteråt! Kul att ni hittade nåt förresten. Jag o mamma var ute i torsdags och hittade i-n-g-e-n-t-i-n-g. Inte en endaste liten svamp. Inte ens nån skräpsvamp! Det fanns inte ett spår efter svamp i hela skogen. Trodde inte det fanns nån faktiskt. För en månad sedan var vi ute och då fanns det början till höstisar, en hel del, men nu trodde vi att det var för sent.

Jag har varit på Lida friluftsgård med jobbet. Vi har sovit i stugor och grillat.
    Vi har faktiskt jobbat också, en hel del har vi gjort, men det var ju inte därför man gick dit. *hrm*
    Så trevligt har vi haft det och jag har fått så mycket frisk luft och god mat, bra mat, fast jag åt väl lite för mycket. Sen var det ju lite vin på kvällen...
    Jag som var smart högg en fyra-bäddsstuga direkt, för det fanns en 15 bäddars också men jag vaknar ju för minsta lilla grej så det skulle inte gå räknade jag ut.
    Dessvärre hamnade FESTEN precis utanför min stuga, där eldstaden stod, så jag gick och lade mig vid 22:30 men somnade nog inte förrän vid 2 tiden då det började lugna ner sig. Jobbigt. Var jäkligt trött idag, men åtminstonde inte bakis som de flesta andra. Jisses vad de såg ut, jag var inte avundsjuk. Vaknade 06:30 av gammal vana. Fast det var flera uppe så vi satt och småpratade lite utomhus. Mysigt.
    Men idag ska jag lägga mig tidigt.
    Fast det är ju DESPERATA HEMMAFRUAR också på tv. Vilket vinner tror ni? Sängen eller tv?

Hej!

• J fer

Hej tjejer!
    Nu undrar ni säkert vart jag har hållit hus och det undrar jag med. Har haft sjuukt mycket att göra på jobbet så jag har inte hunnit vara inne nåt och inte hemma heller för jag är så trött på kvällarna. Det märks verkligen att sommaren är över, nu börjar vår intensiva period på jobbet och håller på fram till maj med lite mellandagsuppehåll. (Taxibranschen)

Sen har jag haft ett annat projekt. Klädbytardagar för barnkläder. Och nu är det över.
    Hela sommaren och nu sista månaden har vi gjort reklam, svarat på mail, satt upp lappar mm och den här helgen var det dags.

Vi har packat upp. sorterat, sålt och packat ner. Det har varit jätteroliga dagar. Jag är helt slut i kroppen och speciellt fötterna. Men det har varit värt det. Det blev väl inte så jättemycket pengar men tillräckligt för att vara nöjd och det var ju första gången så det var bra bara därför tycker jag.
    Maten har funkat bra. Sallad 2 ggr, sushi och en sån där med dubbel-z som jag inte vågar skriva ut men det var gott just då.
    Generad

I alla fall så är jag nöjd. Nu ska jag slänga upp fötterna lite för jag känner att de är rätt svullna. Det hade nog varit en bra idé att byta skor nån gång, jag gick bara i mina Birkenstock och de blir rätt hårda efter ett tag. Nån har sagt att såna där Foppatofflor är bra, men de är ju så grymt fula att jag inte ids sätta på mig några.

TÄNK att det första jag gör när jag egentligen borde vila lite är att gå in hit och kolla läget. Men abstinensen sitter där den sitter.
    Ha det!

• J fer

Ang viktväktarnas konsulenter så får deras vikt inte diffa mer än 2 kg för att de ska vara tvungna att skriva in sig och betala. I alla fall var det så sist jag gick.
    Jag har haft många konsulenter. Nästan så man kan tro att jag varit nån Viktväktarkontrollant eller nåt, för jag har gått så många ggr. En gång hade vi en tant - stor, lite halvplufsig som sa "va" efter varje mening och peppade oss med att hon skulle hem efter lektionen och äta ett par mackor. Huu...
    Men annars har jag bara haft jättegulliga tjejer och damer. Den ena gulligare än den andra tycker jag.
    Ingen karl vad jag kommer ihåg. Däremot som kassör satt en kille nån gång. Han hade sitt tjockisbälte på sig alltid och han hade dragit in den måååånga hål. Det var inspirerande att se tycker jag.

• J fer

Chania: Jag kan naturligtvis inte sätta mig in i hur det är att förlora ett barn, det är så det svindlar när man tänker på det. Däremot har jag förlorat min pappa för 10 år sedan. Det gick ganska bra i början, folk var omtänksamma och så vidare. Det jobbigaste kom nästan efter ett par år. Sorgen hade lagt sig så den var inte lika skärande, men omgivningen hade på nåt sätt fått för sig att man har glömt. Men det har man inte. De tycker att "tiden läker alla sår", visst, den blir mindre påtaglig. Men den finns där. Jag hade jättesvårt att prata om det, men när jag träffade Mats ca 3-4 år efter att pappa dött så var det faktiskt första gången jag pratade om det och det var oerhört befriande. Det var som om en propp släpptes. Det här är väl en massa dravvel för dig, kanske du vet om, men prata mycket om barnet. Det finns så många i er situation, du kan vara ett stöd för andra och du kan själv få mycket stöd här på forum. Sen vet inte vi vanliga hur man bemöter sorg, det är jättesvårt att få fram hur man känner. Alla känner så mycket och vill delge sig, men det är inte lätt att visa. Hoppas ni i alla fall känner att ni har vänner som vill er väl.

Sen det där med vikten. När allt ändå är åt helvete så spelar det väl ingen roll om det går mer åt helvete. Så kände jag. Jag började röka igen efter att ha hållit upp i ett år.
    Idag har jag slutat sen flera år tillbaka, men det tog den tid det gjorde det. Kroppen är en fantastisk apparat som känner av vad man behöver.
    Men du kanske inte ska göra som jag? Prova Theoreses tips att skriva ner. Det kan hjälpa dig. Bra om du försöker, men bli inte fanatisk. Jympa är bra för kroppen, massa friskämnen som ger sig iväg. Hoppas du fått ut nåt vettigt av det jag skrev. Man vill så väl men vet inte hur som sagt.
    Kram!

• J fer

Hej alla!
    Ska försöka klämma in lite svar här.

Theorese: Det här med crawl, är det hela köret med ansiktet i vattnet och ta luft upp på sidan på nåt sätt. (Har sett på tv)
    **WEE** Vanliga avdelningen är en rejäl milstolpe!

Pisan1: Ja, alltså om du behöver livas upp så ska du ju fortsätta låna djur. Det är jättebra för själen att klappa hundar och man blir så himla glad för stunden. Sen kanske det sätter sig kvar, ännu bättre.

Chania: Ja, livet går på som vanligt konstigt nog. Man tycker att världen borde stanna upp men det gör den ju inte. Om någon frågar hur du mår så lär de ju inte förvänta sig ett "bra" som svar. Jag tycker helt enkelt att du kan säga som det är, att det är jättejobbigt. Jag tror inte att alla vågar fråga, man vill inte "störa" i sorgen, man kanske tycker att man inte känner dig så bra att det känns för privat, det finns nog många anledningar till att man inte vågar fråga eller ens nämna saken.

Bra att du försöker fokusera lite på vikten. Själv var jag rätt tung och blev väldigt mycket tyngre under graviditeten, det var rätt jobbigt.

Jojja: Bra idé att skriva ner lite. Jag kan också ha 46 i byxor, men det är inte direkt skönt. Oskyldig Men jag kan!Räcka ut tungan

Sweetie:I LIKE:

FRÅGA: Är det viktigt att vara i god form?

SVAR: Rund är en form, så god som någon!

Annars är det mesta bra med mig.
    Farmor 101 år har äntligen fått eget permanentboende i ett rum på sjukhem. Jag håller på att flytta henne. Har tagit dit nån möbel, tavla, foton och några små saker som hon vill ha. Det är ett rätt litet rum, som på sjukhus så man får inte plats med så mycket. Så nu håller jag på att avveckla hennes lägenhet. Konstigt, hon som inte hade nåt direkt, har jättemycket nu när man ska tömma lägenheten. Alla vi barnbarn (hon har tyvärr inga barn kvar i livet) har egna boenden redan så alla köksattiraljer, porslin osv är helt över. Vet inte vad vi ska göra av det. Det blir nog till att ringa efter nån firma som kan hämta.

Ska dit på måndag och packa kläder o lakan och allt. Jag vabbar för Ella som har vattkoppor (men inte är sjuk förutom att hon är prickig) så det passar bra att fixa lite där samtidigt.

Ha det alla!

• J fer

Chania: Jag har också varit ute i skogen idag. Jättemysigt. Fast det var i snigeltempo - hade barnen med mig. Inte så lätt när man ska kolla in varenda kotte, sten och pinne. Men skönt med frisk luft. Jag har vabbat lite på sistone så man blir lite insnöad när man är inomhus mest.

Har sovit middag idag fast det inte var meningen. Men oj vad skönt! Jobbade sent igår och Ella vaknade redan 05:30 =(  hon var bajsnödig och efter det gick det inte att somna om.
    Fast det var ju bra att hon vaknade, för hade hon inte gjort det så hade jag skrivit typ många såna här gubbar =(
    *s*
    I alla fall så skulle Ebbe sova lite middag och jag skulle bara lägga mig lite tills han hade somnat, sen vaknade jag 1,5 h senare och Ella satt och kollade på favoritfilmen. Helt otroligt att hon inte rivit hela huset. Fattar ingenting. Men jag känner mig utsövd och gladare än jag gjorde innan. Dåligt med sömn = kort stubin.
    Mats har jobat idag och han borde komma hem runt 17 snåret. Så ska vi ha lite helgmys sen när ungarna har somnat. Jag har köpt gurka och dip, det tycker jag är gott.

Är det nån som vet nåt magrare gott alternativ till gräddfil?
    Har provat med minifraiche förut men jag tyckte inte det var nån hit.
    Ha det!

• J fer

Chania: Måste så klart inflika att jag håller med Emmiez. Dessvärre har människan som natur att ta på sig skuld utan anledning.
    Men det är svårt att låta blir att spekulera, även om man inte borde. Hoppas provsvaren kommer snart.

• J fer

Theorese:
    Jag som inte gillar att ha vatten i ansiktet - måste hålla för näsan - skulle ha rätt svårt för att lära mig crawl tror jag... Hehe.
    Räcka ut tungan

Ja, jag har också börjat köra lite mer med "icke light" produkter. Man behöver inte ta lika mycket av det har jag märkt. Fast lättmjölk är lättmjölk och det är godast tycker jag.
    Flört

Jag gillar att dippa grönsaker, men tycker inte dippen blir så god med nåt jättelight, vilket jag har provat. Det smakar väldigt mycket kryddpulver bara. Men, va fasen, klart man kan köra med gräddfil nån gång, spelar roll, bättre än chips.
    Det där i matlagning har jag inte tänkt på, ska tänka på det nu! Hemlis

Jojja:

Jag är inte så jätteförtjust i kesella, förutom vaniljkesellan, den är huuuur god som helst! *Mums*

Lisalove:
    Just det. Har inte tänkt på det, fast det är nog samma kaloriinnehåll ändå. Fast jag gillar tsatziki och då är det ju smartare än att hålla på med kaffefilter osv. Speciellt eftersom vi inte har nåt kaffefilter hemma då min man kör med perkolator!
    Glad

Hur gick det med stavarna? Känns det i armarna nåt?

Ha det alla!

Svar på tråden 100 +