Inlägg från: Theorese |Visa alla inlägg
  • Theorese

100 +

Japp nog ahr vi det bra här inne alltid!!

J fer- gratinerade rödbetor med chevre...mums....men jag tror jag har ätit upp min rödbetskvot iallafall för resten av den här månaden...

Kursen igår var skoj, rikitgt roligt ser fram emot nästa gång på torsdag. Dessvärre har jag upptäckt att det spinningpass jag tänkt gå på på onsdagmorgon inte börjar förrän om två veckor! Hmm..nu måste jag tänka om...

• Theorese

Visst är livet orättvist ibland...

Här rullar livet på också. Idag är det dags för den andra crawl lektionen och vi ser fram emot det både jag och maken. Dessutom har jag i jakten på att äta bra mat precis börajt "prenemurera" på grönsaker, idag är det dags för första leverans, som dock höll på att hamna hos våra grannar...men som tur var ringde budet upp så nu ska det stå i carporten Är så nyfiken på vad jag fått, visst jag har läst innan vad som ska komma men är nyfiken ändå. Börjar kännas bra här, kött direkt från bondgården och ekologiska grönsaker hemlevererade

• Theorese

Man beställer på internet och så levereras det varje vecka, eller varannan eller var tredje eller vad man nu vill. Lådorna är färdigplockade och man kan inte välja grönsaker men det skickas med en receptbrochyr.

Tyvärr var det ju inte allt direkt närproducerat...mycket var danskt men till nästa vecka ska jag prova en annan låda som innehåller mer svenska grönsaker. Har beställt från www.arstiderna.com Kostar 200:- per låda, försökte bedöma igår om grönsakerna motsvarde det värdet, kom fram till att det var svårt att räkna så. Grönsakerna var väldigt fräshca, smakade mycket och såg inte alls så ledsna ut som ekologiska grönsaker i afär kan göra. Så vi fortsätter ett tag. Det som imponerade mig mest var att även jag som bor ute på landet utan gatuadress kunde beställa och det kom fram!!

• Theorese

Emmiez, har du någon koll på Endoriana? Hon har inte varit inloggad på länge...

Här ska det snart mumsas fredagsfika, fast helt ärligt vet jag inte om jag är sugen, men det visar sig...jag behöver ju faktiskt inte om jag inte vill...

• Theorese

Kanon jojja, gick det bra i stora stan? Hur är det med handen?

lindarius, varför bry sig vad andra tycker, så länge du och pappan är överens om att detta är bra så är det ju det också!

Här är inte mycket nytt, less på jobbet...ska ringa och följa upp på jobbet jag sökte imorgon...men just nu är jag helt uttråkad, min hjärna behöver få arbeta och jag behöver lite action!!!

• Theorese

Skulle precis till att följa upp på min ansökan...så ringer telefonen...visar sig vara från företaget!!! Blev en improviserad intervju på telefon...känner mig tom nu, nu får ni hålla tummarna för mig så att jag får komma vidare i nästa steg också...

Förresten -16,5 kilo nu!!! 8,5 kvar till ivf...

• Theorese

Tack Trollmamma! behövde lite positiv uppuntran kände jag!

Är så glad att ni finns här inne!! Ni förstår på ett helt annat sätt än icke-100+are!! Så skönt!! Puss på er!!

• Theorese

Vad ni är härliga hela bunten!

Emmiez- instämmer med bestämd ton i vad jojja skriver! Njut av din graviditet och se till att må bra!! Det mår alla bäst av.

Hurra för alla mindre storlekar!! Maken såg till att forsla bort min klädhög av för stora kläder igår...blev två sposäckar...oops!

Jojja, japp nästa gång blir det fika och en dag ska jag "våga" mig på att köra hela lååååånga vägen till dig också...är så fånig när det gäller att köra bil att jag blir arg på mig själv...

Mot sockersug säger jag bara: regelbundna måltider!! Det har fungerat kanon för mig, mne jag vet hur svårt det är i början innan man kommit över värsta tröskeln...matschema mao.

Svar på tråden 100 +