Inlägg från: Theorese |Visa alla inlägg
  • Theorese

100 +

Precis som Chania så rekommenderar jag tre huvudmål mat om dagen och därtill 3 mellanmål. Låter jättetrist men med jämnare blodsocker så dämpas suget. Att slarva med frukost kan ge effekt på eftermiddagssuget, så det är en viktig måltid.

Innan jag började mitt program på överviktsenheten tyckte jag att en portion gröt med mjölk var en alldeles lagom och nyttig frukost. Numer äter jag gröt + 2 knäckesmörgåsar med pålägg. I början hade jag jättesvårt att få i mig den mängden mat på morgonen men nu går det bra, bara jag har tid på mig.

För mycket frukt kan också öka suget, jag har fått begränsa mitt fruktintag till max 2-3 frukter per dag, annars går jag igång!

Här har det inte blivit någon träning vare sig förra veckan eller denna, har en förkylning som blossar upp varannan dag och jag är inte i form för att träna helt enkelt, och jag måste lära mig att det är okej det också...men det är svårt...

• Theorese

Tillbaka efter en helg med min gamla gymnasiebästis, vi har inte setts på en herrans massa år och då hon jobbar i warsawa just nu passade jag på att hälsa på. Så jag har träningsvärk inte bara i benen efter allt promenerande utan även i käkmusklrna efter allt pratande Har inte tänkt något somhelst p vikten ihelgenutan ätit detjag känt för,kännde skönt ftersom det ändå ine har blivit några forsserier eller akuta blodsockerfall som bara kandövasmed godis.

Nu är jag trött...

• Theorese

Trollmamma- gör pajdeg på 2 kokta kalla potatisar, 1/2 dl flytande margarin, 1 dl vetemjöl och 1 dl grahamsmjöl
    Fick det receptet på överviktsenheten och jag tycker att det blir väldigt bra, räcker till en pajform.

• Theorese

nininaninnani...Dagens Boktips....

Jag har tidigare tipsat om en bok som hjälpt mig väldigt mycket med att komma över sockerberoende och mitt sneda ätmönster, Gå ner i vikt med kognitiv beteendeterapi skriven av Lisbeth Stahre. Nu finns den i pocket och jag vill återigen tipsa om den boken!

• Theorese

pilliss- Välkomen till oss!!

Här har veckkan varit katastrofal rent jobbmässigt, måste ha ett nytt jobb, fick inte det jag var på intervju för förut och jag känner hur min desperation ökar!! Nästvecka består av konferensmat 4 dagar av 5, vilket resultat tror ni att det får på min vikt?

• Theorese

Chania- Jag tror att man ibland, hur svårt det än är, får acceptera att livet tar de vändnignar det gör, allt har inte en logisk förklaring, han där uppe vet dock vad han gör han behöver sina änglar han också. Vad skönt att mässan kändes fin och hedrande. Fortsätt ta hand om varandra!

Helgen är snart över och framför mig har jag en hemsk vecka med konferenser fram och tillbaka som jag håller i ( försöker hålla i). Jag måste jobba på min självkänsla och lära mig att hantera stress som jag inte kan styra över, men hur gör man?

• Theorese

Chania- Jag vet att det är orättvist, men man får försäka hitta styrka från orättvisan istället.

Jag är hur förbannad som helst på sjukvården. Jag och min make får ingen hjälp till ivf förrän jag gått ner i vikt. Vi fick inte ens göra en utredning genom landstinget, utan har fått gå privat. Vi har fått konstaterat att ajg fungerar perfekt, förutom mina extra kilon och at tmin man har nedsatt antal spermier. Jag skulle alltså kunna gå och bli med barn med någon på stan och ingen skulle lägga sig i det hela, en och annan kommentar från barnmorskan att jag är tjcok skulle jag kanske få. Men nu vill jag ha barn med min man, och då är det stopp i Sverige.

Jag har varit förbannad och gråtit, samtidigt så har jag och min man hittat en styrka tillsammans i det här som gör att det hela blir lättare att bära.

Nu har jag inte förlorat något barn, men jag är inte säker på att jakten på en logisk förklaring hjälper i sorgearbetet, tvärtom. Jag tror att det kommer att gå superbra!!! *kram*

Sweetie- kom igen tjejen, vi finns här för dig! Ibland måste viktne få vila lite och annat rutn omkrign få fokus för att det ska hålla i längden! You can do this!! *kram*

Och kramar till er andra också!!

• Theorese

Grattis Malia! Snart är det dig vi får läsa skvaller om Emmiez

Martina- hur har du det med matordningen? Äter du mellanmål? Och ordentligt när du äter?

Frukt kan också vara en bov i det hela. Jag måste inte bara begränsa mitt intag av onyttigheter utan har även fått sätta engräns på 23 frukter per dag, annars triggar mitt blodsocker igång...

• Theorese

Jag är med på utmaning, nästa vecka börjar jag med minst två pass spinning och bonusgympa på fredagarna.

Är bara hemma och vänder i princip, ska snart åka iväg på konferens...stress stress stress. J fer- jag jobbar på en sälj och marknadsavdelning med stort och smått,just nu koordinerar jag dessa två konferenser och gör dessutom allt själv förutom att hålla i själva föredragen.

Måste vidare.... ta hand om er!

• Theorese

jojja- den första! Vilka bilder!!

Martina- ge inte upp! Ett tips att komma igång är att föra lite mat och träningsdagbok en vecka för att se om det finns några små justerignar att göra, kanske är det så att du måste äta lite mer om du tränar mycket.

• Theorese

Endoriana- Där är du ju!!!! Kul att se dig igen! Klart vi har saknat dig!!!

J fer- nej egentlgien flänger jag inte så mycket i jobbet alls, det är bara nu det har blivit väldigt intensivt, annars sitter jag mest framför datorn och känner mig som en papperskorg som matas med all möljig skitgöra....

Vad gäller advent, så cool it down, ingen tackar dig för att det är superfint hemma med en helt utsliten kvinna. Bestäm dig för det du tycker är viktigt och gör det. Förra året bestämde jag mig för att det var viktigt att baka lussekatter, de hade jag med mig till jobbet i januari för att de skulle bli uppätna, i år blir det till att köpa

Svar på tråden 100 +