• jojja

100 +

Theorese--> Åh, håller tummarna!! karln min har sökt jobb i din stad för ett par veckor sen och när han nu hörde sig för vad som händer så hade de inte bestämt sig en. Så håll en tumme norrut du med är du rar Gick bra med handen, men jösses vad med folk!! Fy bubblan för Akkis i eftermiddagsrusningen! Blärk!
    Nästa gång blir det en fika - ok?

Emmiez--> Försök att inte ha en massa dåligt samvete över maten. Antingen så äter du skiten och mår gott, eller så tar du tag i det och struntar i sockret redan nu för att lugna själen. Ingen mening att gå och må dåligt!! Det är så förbannat kort tid man är gravid, och som ni kämpat så ska du baske mig njuta nu de stunder du kan. Unna dig lyxen att må bra både i kropp och själ!
    Ang vikten så vet du ju att det inte är några större problem egentligen. Gick själv upp nästan 40kg med dottern. Men vad fasen - sålänge man mår bra!
    *kram* på dig. Och njut nu!! Klappa magen lite från mig med

Sweetie--> Igår när jag var på Kappahl så provade jag deras 20-serie. Expediten förklarade att de är de vanliga storlekarna/2 i princip. Gissa om det var självförtroende-boost att komma i ett par D20 (fast med konstig ring runt magen) Kunde inte riktigt motivera mig att köpa dem dock när jag hade ett par jeans i exakt samma färg på mig...
    Men ändå!
    Är så jäkla skönt att kunna ha jeans på sig. Insåg på jobbet idag att jag måste skaffa skärp till byxorna, har ju en del grejjer i dem (väger typ 6-7kg mina byxor!) så de börjar åka ner lite Mycket trevligt!

NÄe, om man skulle krypa ner i sängen kanske. *gäsp* Hoppas det blir fint väder imorgon för då ska jag ta en låååång promenad när jag lämnat barnen (så spännande i min bok nu!).

*kram* på er gobultar!

Hösten är här - äntligen!
  • jojja

Theorese--> Ta med karln och åk hitåt en sväng efter 17e oktober. Då invigs nya vägen och det är väl en bra anledning att komma hit?
    Skulle inte heller gilla att köra bil om jag bodde i din stad. Huga vad det är drygt inne i smeten, lättare att köra i Sthlm!! Men här på landet är det knappast några problem - har tre mil till jobbet och det är "fri fart"-väg hela vägen. Halva vägen fin bred, halva vägen slingrig rallyväg.
    Förresten har jag kommit på mig själv när jag är i stan och det är bökigt med parkering att "äsch, jag ställer mig en bit bort istället - det är bara bra med motion"

Håhå. Är så glad och stolt. Är kvar på min minvikt trots att stockholms blodbad börjat!! Fy sjutton vad jag är bra! Nu ska jag ladda över mer bok i mp3n så jag kan lyssna lite när jag går från dagis sen.

*kram*

• jojja

Theorese--> Jo men det vet jag ju... Fast du lär ju ändå in i smeten...

• jojja

Åh, crap!
    Hela veckan har gått så himla bra, men igår blev det bara kattskit av allt och likaså idag. Hittills! Att komma in här och bikta lite gör nog att jag kan ändra kurs på den här dagen oh se till att resten blir bra... Ska se om jag kan ta en promenad och gå och handla lite mat.

Fasen vad det är tråkigt att äta/laga mat när man går och småäter hela tiden. man blir ju  liksom aldrig hungrig riktigt så det är inget som smakar riktigt gott heller. Har chipssmaken i munnen hela tiden, och helt ärligt så är det ju inte riktigt fräscht. Ska köpa morötter och göra dip ikväll, så kan de andra äta chipsen som är kvar

Blärk. Vilken seg-dag det blivit, först nu har regnet slutat ösa ner så  nu är alla utskickade. Vi har typ kollat på film/surfat hela dan.

Skärpning jojja!!

• jojja

Och jag mitt dumma nöt köpte hem limpa och rökt medwurst. *suck* Som dömt att misslyckas! Pucko-mig!

Ska strax ta mig ut på promenad dock, har sista skivan kvar på boken jag "läser" så jag lär ju ta mig ut trots regn
    Får jag slut på den här boken så kan jag ju börja på kajsa ingmarssons nya imorgon

Sååå mätt. *burp* Middag först och sen mackor... *suck*

Nästa vecka börjar lokala gymmet med bra schema, tänkte köpa månadskort på pass+gym så jag kan göra det jag vill Tänkte mig att försöka gå på spinning så mycket som möjligt. Det är ju verkligen maximal svettning på minimal tid

Hu. trött.
    *kram* på er!

• jojja

lindarius--> Åh, vad drygt!! Hur gick det idag på VC?? 8,3 är väl inte fasligt högt ändå va? Hoppas det går att justera via kost iaf. *kram*

Theorese-> hur har det gått idag? *nyfiken* Bra att du skippade spinningen!

J fer--> Härligt att se dig tillbaka.

Emmiez--> Du hinner nog Nu är jag lite förväntansfull inför nästa vecka, vill komma igång och träna!!

Ikväll får det bli en ordentlig promenad. Igår blev det bara lite hafspromenad för jag hamnade hos en kompis och fikade istället Men en halvtimme hann jag med innan iaf. Idag ska jag gå när barnen lagt sig - på en gång! Är så jämrans trött så gör jag inte det så kommer jag somna

*kram*

• jojja

Theorese--> Läser ju som en kratta Håller tummarna då istället

• jojja

pisan: klart du ska byta läkare! spelar ingen roll att du gjort det förut... Bor du på liten ort, eller finns det fler att välja på?

Emmiez--> Vad duktig du varit!! Är nog lättare att ta tag i det nu när du "bara" har dig själv att tänka på. När liten väl tittat ut så är det så förbenat mycket annat att tänka på så då är det bara bra om inte alla mackor och godis finns hemma Hejja hejja!

Själv håller jag på och kokar ägg nu, tänkte äta äggmacka till frukost men jag väntar nog med intaget till 6-snåret. Är lite för tidigt än... *gäsp* Torsdag idag! Äntligen!! Snart helg... Ikväll måste jag ta mig ut på en promenad, har inte blivit nåt alls den här veckan förutom en liten sväng i måndags.

*kram* på er!

• jojja

Vad säger ni tjejjer - promenad ikväll?

• jojja

Trollmamma-> Shit! Impad som tusan är jag... Vilket härligt snitt.

Ingen promenad blev det igår, somnade innan nio
    Nytt försök ikväll

Svar på tråden 100 +