• jojja

100 +

J fer--> Testa kesella som du blandar ut med lättfil

*slänger mig i säng*

• jojja

Hoho vännerna! Jösses så tiden rusar iväg!!
    Har inte hunnit träna på hela veckan, men det får bli som det blir. Ibland är det helt enkelt annat som är prio... Typ att hinna sova mer än 4h per natt/dag

Iaf så får jag äran att uppdatera listan lite idag. Känns skönt att det händer nåt efter låånga veckor med lite upp, lite ner, lite upp och lite ner - alltså typ plus minus 0.

Skulle lyxa till det igårkväll på jobbet. Var så in i bomben trött (3h sömn) så jag köpte med mig lite godis och en cola. Öppnade colan, drack tre klunkar och hällde ut resten. Godiset ligger kvar i väskan, det glömde jag bort! Så idag har jag skämt bort mig med att köpa en tidning istället Och kiwi!! Jösses så goda de är nu!

Men. Uppdatering. Lite ner iaf

Imorgon ska jag klippa mig. Superdupernice!

• jojja

Boothwalker: 107 kg - 165 - BMI 39,3
    Chania: 103 kg /85 kg - 179 cm - BMI 32,1/26,5 (Res: -18 kg, BMI -5,6)
    Ellihur 116 kg /87,2 kg - 168 cm - BMI 41/30,9 (Sa: -28,8 kg, BMI -10,1)(13/6)
    Emmiez: 112,4 kg /97,5 kg - 170 cm - BMI 38,9/33,7 (Res: -14,9 kg, BMI -5,2) (GRAVID)
    JCA: 132,2kg/110,3kg - 165 cm - BMI 48,6/41,0 Resultat: -21,9 kg, BMI -7,6 (31/8)
    J fer: 96,2kg/90,2kg - 156cm - BMI 39,5/36,5 (Res: -6 kg BMI: -3,0) (16/9)
    jojja: (115) 99,5/92,0 BMI (39,8) 34,4/31,8 (Res: -7.5 kg BMI -2,6) (10/10)
    Lisalove: 106.5 kg /96.2 kg - BMI 41,6/37,5 (Res: -10,3 kg, BMI: -4,1) (26/6)
    Lovsan: (126) 104,6/98,6 - 172 cm - BMI 35,4/33,1 (Res: -6,0 kg, BMI: -2,3) (21/7)
    Lindarius 110 kg / 168 cm BMI 39. (16/8)
    Mammaknas: 111,7 kg / 109 kg - 169 cm - BMI (Res: - 5,1 kg BMI:)
    Mollie: 121,7 kg /107,7 kg - BMI 46,4/41 (Res: -14 kg, BMI -5,4) (17/2)
    MrsK: 146,1 kg / 130,8 kg - 178cm - BMI 46,1/41,3 (-15,3 kg, BMI -4,8) (11/6)
    Nyfiknaflickan: 125/91-169 cm-BMI 43,8/31,9 (Res: -33 kg BMI: -11,4) (3/9)
    Pip73: 134 kg /116,7 kg - BMI 43,3/37,5 - 176 cm (Res: -17,3 kg, BMI -5,8) (GRAVID)
    Pisan1 166,6 kg/149,5 kg - BMI 58,8/53,6 -167 cm (Res. -17,1 kg/-5,2 BMI (Start 12/3-07)
    Sweetie: 146/ 117,2 kg - BMI 55,6/44,7 (Res: -28,3 kg BMI: -10,9 ) (28/9)
    Trollmamma07: 100kg / 82kg - 166cm - BMI 36.7 / 29,8 (Res: -18,0kg, BMI -6,9) (13/9)
    Vero: 115,6 kg /96,1 kg - 169 cm - BMI 40,3/33,6 (Res: -19,5 kg BMI: -6,7)

• jojja

Och här är en till som barar känner sig... off...
    Är inte nåt som känäns särskilt roligt just nu, inte likt mig! Ska försöka komma iväg och träna idag - förra veckan blev det inte ett endaste pass pga av olika aktiviteter. Barnen är i värsta "nej"-fasen och vill inte ens gå ut och gå. Astrist!

Men, som det stod på ett kort jag fick i går: Efter mörkret kommer alltid ljuset.
    Så det är väl så. Ljuset kommer väl...

Är så omotiverad! Står och stampar med vikten, händer ingeningenting! Såpass att jag funderar på varför jag håller på öht. Varför jag försöker engagera mig ens...

Blärk!

• jojja

J fer: Fy sjutton!!! Vilken mardröm.

Martina--> Welcome!

Skriver mer senare

• jojja

J fer--> Länk till huset? *nyfiken* Är så härligt när man väl hittar nåt man vill ha. Vi hade turen att de andra på visningen verkligen inte tyckte om det

Borde gå och träna... Men jag vet inte om jag har nån lust. Lutar åt att jag skiter i det. Eller... tja... Alltid när jag är in här och skriver så så känner jag att jag kanske borde ta mig iväg en stund iaf Jaja. Får se helt enkelt. Ska sitta här tills ungarna somnat iaf.

Middagen idag blev fil och flingor - allt enligt barnens önskemål Gjorde iordning risott åt mig och karln till matlåda imorgon, och middag.

Åh, somna nu unge! *mutter*

• jojja

Trollmamma! Oj jösses!!! 79kg bara! Jösses så duktig du är!

Är ganska stolt, tog mig iväg och tränade igår Anmälde mig till ett pass på torsdag, men då karln hastigt var tvungen att dra iväg för hans farfar är dålig så blir det inget av det tyvärr. Jaja. Kommer fler veckor - och det är väl tanken som räknas va?

*kram* på er!

• jojja

Trollmamma--> Absolut är det träning!! Onekligen går du ju ner bra ändå - bra jobbat!

MrsK--> Åh, vad roligt att se dig här igen! *kramas* Att satsa på sig själv är en bra start, och ett bra beslut! *kram* igen!!

Martina--> Brukar väga mig på morgonen, oftast. Uppdaterar när det händer nåt mer bestående i vikten Just nu, tja, inte alls!

• jojja

Chania--> Lagom värme?

Ingen aning, beror på hur länge du ska ha den stående där. Hade nog lagt på alu-folie och ställt in den på iaf 150 grader.

Dagens mål: En promenad. Har helt tappat all motivering med träning, äta rätt osv. Tänkte ta en paus med allt tänkande och bara försöka leva... Får se om det gör nån skillnad.

• jojja

Theorese--> Det där med övervikt och ivf- don´t get me started. Så jäkla sjukt! Men om man är smal - då är det inga problem. *suck*

Jag har nu haft en skitperiod, och den kommer fortsätta den här vecka med då jag liksom Sweetie haft så mycket annat omkring mig som jag måste fokusera på. Men då och då poppar det upp saker som jag försöker ta till mig som tex
    * fy sjutton vad dyrt det är att köpa läsk och godis varje dag!
    * mat utan fräscha grönsaker är dödstråkigt
    * den klassiska "stek med potatis och sås" är så in i bomben trist - mer kött och mindre potatis + massa grönsaker då först kan det bli ok
    * det tråkiga med att gå och småäta är att man aldrig är riktigt hungrig = ingen mat smakar sådär jättejättegott som det kan göra om man längtar.

den här veckan är det begravning av en familjemedlem så hela familjen ska packa sig iväg till Ystad. Tänker inte ens fundera på att tänka på vad jag äter och inte under den perioden. Men samtidigt vet jag att jag kommer vara bra sugen på att sätta igång med träning och sund mathållning när ajg kommer hem så jag bidar min tid

Nu är det tredje veckan jag inte tränar nåt pga en envis förkylning. Blärk! Men jag vet ju med mig att det inte är nån hit att gå och träna när det gör ont i bihålor och hals så.. Tja. Idag blir det ugly betty i soffan innan jobbet.

Tycker om er hela högen! *kram*

• jojja

Sweetie och J fer  --> kan nog vara med på 100 till lucia - fast från andra hållet Shit vad det går fort att gå upp i vikt! *suck*

Jag skulle behöva en ingen läsk alt inget godis alt inget fikabröd utmaning. Eller en "grönsaker till alla(!) måltider"-variant. Eller 30 min motion per dag... Tja - jag skulle behöva en jäklarns massa helt enkelt.

• jojja

* Grönsaker
    * 30 min motion.
    * Redovisning här varje dag (eller när man är in så redovisas det för de dagar man inte varit inne här).

Ok?

Ska åka till Ystad idag, och då kommer det bli massa fikabröd och annat snask- men det hindrar ju inte att starta med utmaningen ändå För det sas det ju inget om *fniss*

*tar tag i mig själv*

• jojja

Halli hallå! Jag skrev minsann ett långt inlägg om vad jag gjort och ätit här förut idag, men det verkar inte som att det kom med?! *mutter mutter* Och eftersom jag är så förbenat trött så orkar jag inte skriva om det. Kontentan är iaf att det gått relativt bra, så bra det har kunnat när jag nu inte ens är hemma

Återkommer en annan dag. *kram* *kram*

• jojja

Sweetie--> Uhu. Nej! Det klarar inte jag! nu kommer ju bakhögtiden agaton snart. Däremot kan jag nog hänga med på en vardagssötsnaskstopp. Men jag offrar inte knäcken, kolan, saffransbullarna osv...

Dags för frukost snart. *gott*

• jojja

J fer--> Åh, jag beklagar sorgen! Du har ju skrivit en hel del om din farmor Hoppas hon har det bra nu iaf. *kram*

Martina--> Ge inte upp! Det är så mycket annat som påverkar vikten. Jag tex går upp ungefärä 2kg när jag ska ha mens, eller ägglossning. Skitdrygt!
    Se över allt du gör supernoga. Ta en vecka och skriv ner allt - och då menar jag allt som stoppas i munnen, allt du rör dig osv så kanske det går att bena ut vad som behöver ändras på
    Men du - ge inte upp! Förr eller senare så lossnar det! *kram*

Svar på tråden 100 +