Inlägg från: Trolltoka |Visa alla inlägg
  • Trolltoka

100 +

Fy tusan vad du är duktig Sweetie!

(¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. Novah 13/3-07.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
  • Trolltoka

här är en till med trasig dator... har bara tillgång till dator när inte sambon är hemma.. här står vikten stilla och allt är piss å skit så har ärligt talat inte orkat bry mig om hur jag äter å så....

jättepeppande inlägg jag vet.. eller inte alls. hoppas det går bättre för er tjejer

• Trolltoka

Var in och kollade på ditt kollage Sweetie. JÄDRAR vilken skillnad!

• Trolltoka

Tog faktiskt en långpromenad i tisdags. Kommer nog få lov att fortsätta ta långpromenader på tisdagar också Men har blivit mycket fusk på sistone. Har bakat en del mjuka kakor å sådär, å då kan man ju inte låta bli att äta heller *suckar* Jag ides inte ens att ställa mig på vågen igår Gråter

• Trolltoka

Jojja - Oj vilket härligt inlägg ifrån dig! Log mer å mer ju mer jag läste! Kan inte mer än samtycka med dig i ditt inlägg!

Kan sorgligt nog erkänna att jag gått upp 1 kilo *rodnar*. MEN! Ja... Det finns alltid ett MEN *skratt* Jag kommer i två par av mina jeans jag hade före graviditeten! OCH får igen jylfen och knapparna och ena paret kan jag ha en hel dag utan att få ont i magen! Det kunde jag inte för någon månad sedan! Och ska börja promenera minst 1gång i vecka (kommer antagligen bli ett måste). Färgade håret i söndags också, vart så nöjd så nöjd och känner mig sååå fin i mitt "nya" hår så det bekom mig knappt att jag hade gått upp ett kilo! Jag vet ju varför, och har bara mig själv att skylla!

Och Chania... Kan inte mer än att lida med dig, men samtidigt beundrar jag dig något enormt som har klarat av det som hänt såpass bra som du endock gjort. Du är väldigt stark och duktig. Om inte annat (om man ska se allt på lite längre sikt) så kommer du bli väldigt mycke starkare i dig själv av händelsen. Jag är nog en sån där som inte riktigt vet hur man ska te sig och säga i sådana här situationer, för ord räcker inte till...

• Trolltoka

Haha vilka härliga filosofiska frågor och svar Blir nya livsmottot *fniss*

• Trolltoka

Är lite off för tillfället... Har inte haft nån riktig motivation till vikten. Vill ner och vill det nu, inte om ett år. Vill ha bort all övervikt NU bums! Har väl försökt att ta tag i det litegranna och äta lite mer planerat och nyttigare. Vet inte hur nyttigt egentligen men har satsat på grönsaker iaf till varje mat. Såhär har det väl sett ut sen i onsdags iaf.

Kokt potatis, stuvade morotar, korv.
    Fullkornsris med ärtor, majs, paprika, köttbullar
    Ugnsrostade rotfrukter med kotletter (stekt i olivolja)
    Köttfärs med ärtor, majs, paprika, morot m. fullkornspasta.

Sallad, gurka, tomat till varje dag. Frukost har varit knäckemacka med leverpastej och gurka. Ca 30-40mins promenad varje dag.

Vet inte om det kanske är så jättemycket nyttigare. Men känns som det iaf. Ska väga på tisdag. så får se hur det står till.

• Trolltoka

Hua.. Vägning idag! Håll tummarna för att det visar lite minus i vikten för en gångs skull. Är ett tag sen sist...

Hejja hejja tjejer!

• Trolltoka

Å välkommen Martina 3 också!

• Trolltoka

Yeay! Äntligen får jag uppdatera!

Hur går det för er tjejer då?

Boothwalker: 107 kg - 165 - BMI 39,3
    Chania: 103 kg /83 kg - 179 cm - BMI 32,1/25,9 (Res: -20 kg, BMI -6,2)
    Ellihur 116 kg /87,2 kg - 168 cm - BMI 41/30,9 (Sa: -28,8 kg, BMI -10,1)(13/6)
    Emmiez: 112,4 kg /97,5 kg - 170 cm - BMI 38,9/33,7 (Res: -14,9 kg, BMI -5,2) (GRAVID)
    JCA: 132,2kg/110,3kg - 165 cm - BMI 48,6/41,0 Resultat: -21,9 kg, BMI -7,6 (31/8)
    J fer: 96,2kg/90,2kg - 156cm - BMI 39,5/36,5 (Res: -6 kg BMI: -3,0) (16/9)
    jojja: (115) 99,5/92,0 BMI (39,8) 34,4/31,8 (Res: -7.5 kg BMI -2,6) (10/10)
    Lisalove: 106.5 kg /96.2 kg - BMI 41,6/37,5 (Res: -10,3 kg, BMI: -4,1) (26/6)
    Lovsan: (126) 104,6/98,6 - 172 cm - BMI 35,4/33,1 (Res: -6,0 kg, BMI: -2,3) (21/7)
    Lindarius 110 kg / 168 cm BMI 39. (16/8)
    Mammaknas: 111,7 kg / 109 kg - 169 cm - BMI (Res: - 5,1 kg BMI:)
    Mollie: 121,7 kg /107,7 kg - BMI 46,4/41 (Res: -14 kg, BMI -5,4) (17/2)
    MrsK: 146,1 kg / 130,8 kg - 178cm - BMI 46,1/41,3 (-15,3 kg, BMI -4,8) (11/6)
    Nyfiknaflickan: 125/85-169 cm-BMI 43,8/29,8 (Res: -40 kg BMI: -14) (15/10)
    Pip73: 134 kg /116,7 kg - BMI 43,3/37,5 - 176 cm (Res: -17,3 kg, BMI -5,8) (GRAVID)
    Pisan1 166,6 kg/149,5 kg - BMI 58,8/53,6 -167 cm (Res. -17,1 kg/-5,2 BMI (Start 12/3-07)
    Sweetie: 146/ 117,2 kg - BMI 55,6/44,7 (Res: -28,3 kg BMI: -10,9 ) (28/9)
    Trollmamma07: 100kg / 79kg - 166cm - BMI 36.7 / 28.7 (Res: -21,0kg, BMI -8) (23/10)
    Vero: 115,6 kg /96,1 kg - 169 cm - BMI 40,3/33,6 (Res: -19,5 kg BMI: -6,7)
    Martina3 103,5kg-172-BMI 35

• Trolltoka

Åh de där sockersuget är fasiken inte å leka med. Kan erkänna att jag inte orkar kämpa emot det än så länge. Brukar baka när det är som värst, det brukar räcka. För när det är klart så är suget nästan borta.

Men ni tjejer verkar ju vara jätteduktiga på å träna å sådär ju! (bortsett från förkylningar och förhinder, det är godtagbara ursäkter *fniss*)

Men asså... Hur får ni tiden att räcka till? Enda träning jag får här hemma är att bära runt på en nästan 5kgs klump å stå å studsa med den och promenader på leriga ojämna vägar med vagn och en 25kgs dragande muskelpaket. Fast det kanske jag får räkna som träning *tittar med bedjande ledsna ögon på tjejerna här i tråden*

• Trolltoka

Hihi skönt å höra att man inte är ensam om å tappa motivationen. Men jag tror så att man måste ta en paus i det hela ibland och som ni sa, bara leva. Skitsamma om man står still en månad eller två i vikten. Det gör väl egentligen ingenting? Världen rasar ju inte samman bara för det. Man måste få lite tid att samla ny ork och motivation. Tog ju själv en paus på ca 2 månader. Stod still i vikt under tiden. Men sen för ca 1-2veckor sen så fick jag ny energi. Lagar mat som känns nyttig, riktligt med grönsaker varje dag. Är så illa så karln tror att jag försöker få han å bli ren grönsaksätare *fniss* å tjoff utan att jag fokuserat särskilt mycket så fattas det helt plötsligt 3kg! Och under de två månadernas har jag slarvat som tusan! Käkat pizza, godis, chips, bullar å gott... Till och med glass!

Tack för att min motion får räknas *ser överlycklig ut*

Så nu har jag iaf försökt att peppa er litegranna *fniss*

Hm en fråga till er som har större koll än vad jag har. Hur nyttigt är det med paj egentligen? Om man gör den på rågsikt istället för vanligt vetemjöl å proppar full med grönt å en gnutta kött? + mycke grönt till servering?

(¯`°?.ღ.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. Novah 13/3-07.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.ღ.?°´¯)
  • Trolltoka

Jojja då kör du å ja på grönsaker till alla måltider då fram till lucia! Och försök till 30min promenad varje dag, beroende på väder och vind! (Tänkter inte ta ut Novah i vagnen om det blåser och regnar, vill inte ha en förkyld liten kicka.) Och om man inte promenerar 30min varje dag så ska man sysselsätta sig med annat så som dammsugning, tvättning och sådant. Låter det som en bra deal? Då kan även jag hänga på också *fniss* Ska väga idag. Få se hur elak höstlovsveckan har varit. Har ju haft bonusen här + min lillasyster. Så har blivit lite mycket gott och onyttigt....

jojja skrev 2007-11-06 07:06:11 följande:
    Sweetie och J fer  --> kan nog vara med på 100 till lucia - fast från andra hållet Shit vad det går fort att gå upp i vikt! *suck* Jag skulle behöva en ingen läsk alt inget godis alt inget fikabröd utmaning. Eller en "grönsaker till alla(!) måltider"-variant. Eller 30 min motion per dag... Tja - jag skulle behöva en jäklarns massa helt enkelt.
  • Trolltoka

Deal! Haha precis! Å ja är ju i bakartagen igen nu (som vanligt... ) så har bakat massa bullar som inte går å låta bli*skämms* därför tog ja inte med det *fniss*

• Trolltoka

Träning räknas också istället för promenader! Och som sagt, kan man inte ut å gå så får man dammsuga/städa eller nå sånt i 30min istället (Har som sagt inte lust å dra ut Novah i snorkallt blåsväder med regn.)

Har varit ut å promenera runt i vännäs från 16-17 (med fikauppehåll) och käkat MASSA grönsaker till middagen. (Dock wookade, men fortfarande grönsaker ;) *fniss*)

• Trolltoka

Härligt att det är så många som hakar på! Blir ju såååå mycket lättare att peppa sig själv och andra då om man har en deal! Promise, blir inge piskrapp om man har råkat slarva någon dag. Men skammvrån blir det då istället *fniss* Hua... Där kommer jag ju få stå hur mycke som helst........

• Trolltoka

Hm.... Jahopp. Här kommer första bekännelsen.... Vart inte så jättemycke promenera igår. Hade faktiskt planerat in en promenad eftersom de var så fint väder. Kallt. Men fint. Så ringde dom ifrån BVC och var oroliga över Novahs viktuppgång (och jag med såklart!) 30gram på 2 veckor upp bara. GIck en stund sen ringde dom ifrån barnmottagningen som ville att vi skulle komma in så dom fick kika på henne en sväng. Så de vart å försöka jaga tag på karln å försöka få han å lyckas ta sig lös ifrån jobbet. Vilket som tur var gick. Så när han kom hem var de bara å sätta sig i bilen å fara till NUS. Gick ingen större nöd på Novah, men skulle få kontakt med en dietist som ska hjälpa oss med hennes mat. Men promenerade ju faktiskt fram och tillbaks till sjukhuset ifrån parkering långt bort, busade en massa med Novah när vi kom hem och gick i affär. Och grönt till maten? Japp! Morotar för hela slanten!

Martin berättade en kul grej igår som han hörde på radion. Bara genom att städa hemmet (veckostädning antagligen) så förbränner man 10 000kcal per år. Och att plocka undan barnens leksaker förbränner hela 4 500kcal om året! Så det ligger faktiskt en hel del i städning. Så tänkt på det tjejer när ni plockar undan efter barnen och dammsuger/hänger tvätt! Gör man det lite oftare så tänkt vad mycket mer man förbränner! Bara det ger ju en hur mycket motivation som helst till att städa hemma!

• Trolltoka

Igår var vi faktiskt ut på "lång"promenad i 50minuter fastän det var snö å kallt. Jäklar va tungt det är att skjuta vagnen i snö å genom skare. Till middag vart det sallad och nybakt limpa. Tog bara pyttelite dressing till. (Brukar ösa på med dressing annars)
    Idag blir det nog att satsa på att städa rejält istället. Om inte regnet ger med sig...

Är inte med på att stoppa socker resten av detta år. Är ju snart julbaket ju! Men kan försöka dra ner på de lite...

• Trolltoka

Beklagar sorgen... Gråter

• Trolltoka

Hua nu jävlar blir det paus någon dag här! Säga vad ni vill men tänker inte bry mig i vikten nån dag nu och än mindre ut på långpromenader!

Var in på K.K och fick spiral instatt. Har sån satans mensvärk nu efter så kunde knappt ta mig tillbaks till bilen trots barnvagn att stödja mig på. Så nu får de vara paus med långpromenader tills värsta värken gått över. Hoppas det är giltligt?

Svar på tråden 100 +