Inlägg från: Theorese |Visa alla inlägg
  • Theorese

100 +

Bra med delmål! själv är jag nära att gå under nästa 20-tal och då är det bara 6 kilo kvar till vi får göra ivf...det närmar sig.

Kul att se förändringen på foton det ger positiv energi! Både att se andras och sig själv, så ni som inte fotar er, gör det!!

Bra jobbat Sweetie och ni andra!!

• Theorese

Chania, hur ska du ens kunna må bättre när du blir besviken på dig själv. Du har genomgått ( och genomgår) en väldigt tuff tid. Att tröstäta är ett sätt för hjärnan att slippa sätta ord på det som får dig att må dåligt. Nästa gång suget kommer, tillåt dig att tröstäta men först efter att du skrivit ner vad det är som får dig att vilja äta. Du och din man måste ta er igenom sorgen tillsammans för att din viktnedgång sak bli hållbar och fungera!! Ta hand om dig själv och om varandra!!

• Theorese

Känns lite märkligt när ens egen vardag bara rullar på på något sätt...men så är det ju i livet.

Gav mig på spinning igår igen och denna vecka blev det det utlovade passet, känner mig mycket nöjd med mig själv. I övrigt har det inte blivit så mycket träning, crawlkursen är slut men vi har sagt att vi ska åka iväg på lördag förmiddag, det blir skönt. Maten rullar också på och jag börjar känna mig uttråkad, inte mycket till action här inte. Inget nytt om jobbet jag var på intervju för och här på jobbet kan jag inte vara kvar, jag är för bra för det...

Hur har ni andra det?

• Theorese

Pilliss, välkommen till oss, här stöttar vi varandra i såväl mot som medgång!!

Pisan: Vad glad jag blev att läsa ditt andra inlägg för idag! Bra jobbat!! Jag tycker du är kanonduktig som tar tag i hur du mår och går till psykologen, och att våga sätta ord på hur man mår är det viktigaste av allt för att lyckas med viktnedgången också, det säger iallafall min erfarenhet.

För mig har det tagit lååång tid innan jag kunnat börja gå ner i vikt då jag tidigare haft många andra saker att också ta tag i för att må bra. Det är först för ett år sen som jag mådde tillräckligt bra för att våga ge vikten en chans och tro på mig själv att jag ska lyckas denna gång. Jag är också medveten om mina egna varningsklockor och har verktyg för att hantera situationer jag tidigare skulle ätit i tex.

• Theorese

Jojja, du kloka kvinna du har helt rätt vi ska ju fokusera på vad vi har åstadkommit. Själv så har jag idag införskaffat en höstkappa på "vanliga" avdelningen på Kapp Ahl, det kändes som en milstolpe. Provade tom modeller som jag inte fick köpa för maken då de såg för stora ut...

Dessutom har jag idag upptäckt att det går av bara farten och på ren rutin att riva ner en fiberrik morot i grönsalladen och vips så uppfyllde även den salladen min grönsaksregel, "minst två sorters grönsaker varav den ena fiberrik".

Mina Bh:ar är för stora och jag får skavsår i armhålorna av byglarna. Hmm, måste alltse bege mig in i en BH butik för att prova ut min nya storlek, men så mycket mindre än så här får mina stoltheter inte bli

• Theorese

Just ja, en viktig förändring är att jag är mycket jämnare i humöret nu när blodsockret ligger på en stabil nivå över dagen.

och jojja, jo vi ska fortsätta att crawla, denna termin på egen hand men till nästa kanske vi slår till och går med i någon motionsgrupp.. jag måste få til min andning innan dess dock. Kan verkligen rekommendera att göra något tillsammans med sin partner om man har möjlighet, vårt förhållande har mått jättebra av en gemensam kurs.

• Theorese

Här har det inte promenerats något, fast det hade og varit skönt. Nä jag ahr idag sovit brt hela eftermiddagen, mendet varvälbehövligt.

Igår var maken och jag iväg och simmade en sväng och ja, det r hel acrawlsättet vilärt oss,med huvud under vattnet med andning och allt. Än så länge klarar jag av 1-2 inandningar, men har sommål att klara en hel längd till nyår. Kände att det gick mycket bättre igår när vi simmade själva efter ett program och inte var i en stor gupp. Det är verkligen rolig motion. Sen gick vi ut och åt lördagslunch på stan. Härligt häligt.

• Theorese

J fer- Icas gräddfil innehåller bara 10 % fett. Vad är det du vill använda gräddfilen/ersättning till?
    Många av lättprodukterna är inte någon hit och man tenderar att behöva använda ganska stora mängder för att uppnå den smak man vill.

Själv har jag filosofin att jag använder dessa produkter för att jag vill ha en fyllig smak på något. Ska jag använda creme fraiche i en varm sås så går det jättebra att använda 1 dl vatten och 1 dl fet creme fraiche, kaloriinnehållet blir då lika som om man använder 2 dl lätt creme fraiche och jag upplever att smaken blir mycket mycket bättre, fett är en smakbärare det får man inte glömma.

Jag tror att om du använder dig av gräddfil en gång i veckan så går det utmärkt med den vanliga. Vill du kan du ju låta youghurt rinna av så får du ju en krämig bas till en kall sås.

Svar på tråden 100 +