Pergotjejer som +:at..
Halloj!
Vi hoppas att dom andra hittar hit snart också...
Halloj!
Vi hoppas att dom andra hittar hit snart också...
Ganska bra...
Har haft värsta superångesten sen jag fick röda flytningar igår och trodde att nu är det kört... Men än så länge ingen riktig blödning så jag hoppas, hoppas...
I övrigt känner jag mig mindre gravid nu än förra veckan (är i v 6). Vet inte om det är inbillning eller om det har nåt med ovanstående att göra...
Magen är inte lika uppblåst iaf och brösten känns inte lika svullna. Mår pyttelite illa ibland men är inte direkt mer trött eller kissnödig än vanligt. Lite yr ibland när jag reser mig och uselt flås...
Hur är det med er?
Hej igen...
Har förmodligen fått mf
Fick en blödning igår (riktigt blod) och åkte in till gynakuten idag. Läkaren kunde knappt se något på VUL, vilket man borde kunna göra i slutet av v 6.
Så antingen är jag inte så långt gången - minst en vecka mindre än beräknat - eller så har processen avstannat och jag får mf. Med tanke på att jag vet precis när jag blev gravid känns det senare mest troligt...
Om blödningen fortsätter är det säkerligen mf, om den avstannar finns det en liten chans att allt är ok. Det kunde vara lurigt att se i början, sa läkaren. Ska tillbaka om 1-2 veckor och kolla igen. Men eftersom jag vet 100% säkert att jag inte blev gravid minst en vecka senare känns det inte så hoppfullt.
Känns iaf skönt att veta att jag KAN bli gravid överhuvudtaget. Kanske går det bättre nästa gång!
Ja, försöker att se det positiva i det hela...
Jag KAN bli gravid, det var ju mer än vad jag visste innan!
Det kom så pass tidigt - hade inte hunnit berätta det för folk och knappt hunnit fatta det själv. Mindre jobbigt för kroppen också.
Känns skönt att veta (i princip) också. Oron för att det skulle hända var faktiskt jobbigare än att det hände.
Några erfarenheter rikare om hur min kropp fungerar tills nästa gång.
nudetdax: Tack, men pricken blir nog inte större tyvärr... Men, men, man kan ju alltid hoppas på det bästa!
Blöder lite men inte så mycket. I princip bara på toa. Läkaren sa att det började blöda från tappen när hon undersökte mig, så den andra blödningen skulle också kunna komma därifrån. Det som kommer nu kan alltså vara från undersökningen.
Men det som gör mig säker på att allt inte står rätt till är alltså att läkaren enligt VUL:et trodde att jag var i max v 5 när jag borde vara i slutet av v 6. Så förmodligen har pricken slutat att växa.
Ska tillbaka till KS om 1-2 veckor och då ser man definitivt på VUL om den har växt eller inte. Men jag tror ju tyvärr inte det...
Jag tror att det är ett mf.
Tyckte ju att jag kände mig lite mindre gravid än förra veckan och det var kanske inte bara inbillning ändå.
Så om inte blödningen slutar idag, brösten växer typ tre storlekar och jag bröjar spy hejdlöst så räknar jag nog inte med något mer...
Japp, då ska mannen få veta att han lever!
Är hemma från jobbet idag - skönt! Tack för alla snälla ord!
Gravid eller inte? Limbo...
Ingen riktig blödning än, bara samma fåniga små rosa flytningar... Precis samma som vid mina irriterande spottings som kommer innan mens.
Bara att vänta - på störtblödning eller nytt VUL om två veckor med en större prick...
Hm...
På morgonen och/eller kvällen kommer det några droppar färskt blod i toan. Sen bara dessa små flytningar resten av dagen, i princip bara på pappret.
Har mindre molvärk nu men i stället mer ont i brösten igen.
Hur ska detta sluta?!
Nu ger jag snart upp!
Snart två veckor med blödningar och nu börjar det att bli mer, som en "snäll" mens ungefär. Nu kanske det "äntligen" är mf som kommer igång, så att det här kan ta slut nån gång? Eler så är mina hormoner helt uppfuckade och då kan väl knappast en bebbe leva därinne?
Skönt med någon förändring ändå, då kanske det som sagt kan vara över snart...
Hur mår ni andra? BRA hoppas jag!?
Åh, nej! Inte du också. Men har det inte kört igång ordentligt finns det väl fortfarande hopp?! Hur mycket har det kommit? Eller du vet kanske hur det var de andra gångerna?
Det är verkligen helt fel att det kan bli såhär. Då önskar man att det inte hade blivit nåt från början i stället. Visst, man KAN bli gravid men vad spelar det för roll om man får mf? Hellre i ovisshet än mf!
Blä!
Mf här också. Skönt att det äntligen är över!
Det här blev visst inte en så rolig tråd för er som fortfarande väntar barn... Hoppas att det kommer några nya plussare hit snart och livar upp stämningen lite!