Inlägg från: Hallontårta |Visa alla inlägg
  • Hallontårta

Jag kan inte sova på sidan!

Jag kan inte längre sova på sidan. Det gör så &%#!!¤% ont i magen om man gör det, oavsett om jag sover på höger eller vänster sida. Jag äääälskar att sova på sidan och vänder mig ibland i sömnen. Så vaknar jag av att det strålar och gör ont längs hela sidan av magen. Är i vecka 22. Någon som har likadant?! Jag har sökt här på FL men de flesta verkar skriva att man _ska_ sova på sidan. Jag tycker inte om att sova på rygg. :(

• Svar på tråden Jag kan inte sova på sidan!
  • Hallontårta

Tack för era svar! Jag har testat att knöla in täcket under magen och legat lite på halvsida liksom, men det har inte hjälpt. Jag tänkte om det kan vara så att bebisen och allting trycker mot något annat som ligger därinne? Om det skulle vara ligamenten borde det inte göra ont i delen av magen som ligger uppåt då? Om jag har ont _nu_ hur ont kommer det inte att göra senare då?! Jag ska testa med kudde/kuddar och se om det hjälper bättre...är sååå tröööötttt.

• Hallontårta

Ååååh jag tog fram en till kudde igår och inatt sov jag såååå gooott!! Tack för tipsen!!

Annlee: Precis så har jag också tänkt, att det är övningar inför då barnet vaknar om natten. Jisses.

• Hallontårta

Mmm..jag sov med bara ett lakan innan. Men nu har det stora täcket tagits fram så inatt sov jag som en prinsessa!

• Hallontårta

Det har jag inte tänkt på, jag kan känna att jag får en början till kramp när jag ligger och då sträcker jag snabbt ut benet. Sedan har jag vaknat två gånger på natten av att jag fått kramp. Otäckt är det! Jag har läst att det kan bero på kaliumbrist? Men jag vet inte. Innan trodde jag det var så att det berodde på att man druckit dåligt, därför försöker jag dricka lite mer än vanligt.

Hallonfrossa skrev 2007-08-19 14:35:28 följande:
    härligt för dig!!kännt av kramp i benen när du sover på sidan?för det har jag problem med!
Svar på tråden Jag kan inte sova på sidan!