Reima tec vs Po,P overaller?
Vilken av dessa overaller är bäst som vinteroverall?
Vilken av dessa overaller är bäst som vinteroverall?
*puff*
har haft Reima Tech - den var toppen en stor del av vintern, innan det blev smällkallt. Vi hade också en bävernylonoverall från H&M för den kallaste tiden. Ska satsa på samma kombination igen.
har haft Reima Tech - den var toppen en stor del av vintern, innan det blev smällkallt. Vi hade också en bävernylonoverall från H&M för den kallaste tiden. Ska satsa på samma kombination igen.
Hej på er!
Vi hade en Reima till våran son ( 4år) i vintras. Han hede den två gånger innan det gick hål på knät. Tror ni jag vart galen....
I butiken där jag köpt den sade dom att man inte kan få allt, hon menade både vattentät o slitstark. Jag kommer aldrig mer köpa Reima. Tänkte prova P&P
Har bara haft pop men jag jobbar på förskola och min erfarenhet av reima där är att när det e riktigt kallt så fryser barnen, pop upplever jag som tjockare och tåligare men som sagt har aldrig provat för de e i dyraste laget tycker jag .
Har haft både reima och pop till sonen. Reima gick sönder på rumpan med en gång medans pop var super bra och förhoppningsvis kan han ha den i år med
Reima tec är superbra! Är det jättekallt tar man fleeceset under, men det blir ändå inte klumpigt eftersom overallen i sig är så tunn. Har man ett barn som sliter väldigt mycket på kläderna kanske Reimas buller&bång passar bättre. Den är inte 100% vattentät men näst intill.
PoP känns inte lika prisvärda, tycker jag. Jag upplever att deras kläder blir sämre och sämre för varje år.
Hade Reima för två år sedan och PO.P förra året
Reiman var bra för min äldsta dotter som är så varm av sig, den andades bra och hon var aldrig kall. Då det var smällkallt ute hade hon fleeceställ under.
Den var otroligt smidig för henne att röra sig i, inte så klumpig som många overaller är.
Vad man ska komma ihåg med Reima är att de är toppen i snö, på barmark är de inte alls lika bra då de slits mycket fortare än t ex bävernylon.Vi bor i Stockholm och vi har ju inte alltid så mycket snö på vintrarna.
Blev lite besviken på PO.Ps bävernylon, fodret lossnade hela tiden, reflexerna gick sönder m m. Tyckte inte att den var värd sina 998kr.
I år kommer det bli en H&M bävernylon till yngsta dottern
Äldsta tjejen kommer få Reima.
va e det för modell?
ejja81 - är de inte ballongmodellen?