Reima tec vs Po,P overaller?
Vilken av dessa overaller är bäst som vinteroverall?
Vilken av dessa overaller är bäst som vinteroverall?
Tack, jag trodde verkligen reima va superbra! Men jag har övervägt att inte köpa en nu. Men är verkligen H&Ms bävernylon så otroligt bra? svara snabbt.
Efter moget övervägande har jag beställt en åt lillasyster, har bara hört bra saker om den.
VAr och tittade lite på overaller idag och har beslutat att storasyster får en Mikk-line, de är billigare än Reima men med samma funktioner men mer slitstarka. Har blivit rekommenderad båda från många som varit nöjda.
Det hänger mycket på hur barnet själv är, om han/hon är väldigt varm, hur barnet rör sig osv. Det är m a o svårt att säga vilken overall som är bäst.
Jag ser en enorm skillnad mellan mina två barn, och väljer helt olika till dem
åhlens är faktiskt den bästa enl nåt test jag sett nån gång..
Jag har haft pops overall till M, inte bävernylon utan den andra och den var toppen.
Kommer att bli en likadan i år igen
jag puffar litegranna
Pop overallen är bättre, mer slitstark och vattentät för varje år, därav prishöjningarna, Reima är dyrare men har inte alls lika mycket slitstyrka eller vattentäthet.
Vad ska man välja ifall man bor söderut och har ganska milda vintrar? Ella fyller 4 i december så hon är ganska så rörlig och nyfiken av sig. Så overallen kommer att bli välanvänd
Har bara haft Reima hittills och har varit rätt så nöjd, slitstyrkan är väl inte den bästa... Deras overaller är ju ganska tunna och smidiga. Då kan man ju ta en fleece under ifall det blir jättekallt. Men jag gillar inte årets färger
Var o kollade på PoPs skidoverall, den var ju kanonfin, men den var rätt så tjock. Ifall det blir mild vinter här så är den nästan onödigt tjock...
Ska man då köpa en-inte-så-snygg-men-praktisk-Reima eller en-snygg-fast-tjoooock???
Varför just Reima? Den fick väldigt dåliga betyg i nåt test på PLUS för ett tag sen. Eller är det kanske just märket som är det viktiga?
Tycker Reima e jätte bra plus fina ...pop har verkligen inte vackra vinterkläder.
Vi har bara hatt Reima Tec, jag tycker de är verkligen bra! Oavsett vad nån test säger så tycker jag den är verd pengerna. Nu har jag bara brukt den på 0-3 åringer, och dem har aldrig gått sönder.
När det är riktigt kaldt har dom självklart på sig ull inntil kroppen, sen ull, ullfleece eller fleece over der igen. De har aldrig frusit, och best av allt är absolutt att den är vattentätt!
Jag tänkte köra polarns detta år... förra året hade vi MOLO och kan bara säga att dom var KATASTFOF!!!
Det sägs ju att dom kan jämföras med reima men jag håller inte med!
Reiman var toppen tycker jag synd bara att dom är så FRUKTANSVÄRT fula!
Detta år kör vi som sagt polarns, hela rubbet
Overall snowboardjacka och byxa...
Nu har jag kommit fram till pop eller didrikssons...vad säger ni ang kvalitet?
Har provat både Reima Tec och PoP - har varit mest nöjd med PoP. Reima Tecen har blivit fult nött både på rumpan och knäna, och dessutom känns den så tunn.
Vi hade hm´s bävernylonoverall i vintras och den har varit helt suverän. Som tur är köpte vi en i en större storlek också så det blir en denna vintern också=) Fick bäst i test förra året och är ju relativt billig.
Har vart jättenöjd med mina reimor.. behöver man extra slitstarka finns ju +modellen o den slår inte ens pop... dock är jag lite trött på reimas spejsade design o färger, och de stilrena är lite väl tråkiga.. jag vet man har inte dem på sig för utseendet skull men det bär emot att betala närmare 2000 kr för nåt man tycker e fult... i år har A delat set från reima, G didriksonsjacka o rimabyxor o lilleman en reimaoverall o ett tvådelat set från pop.. gillar pops bäst, det känns liksom hållbart när man känner på det... annars är ju didrikssons overall ökande i popularitet, har tyvärr haft otur med deras overall men har hört mmånga som e nöjda med dom...
Sen finns ju rasavil o mikkline också...o helly hansen...
Åh denna overallsdjungel
Många hejar på bävernylon, men jag är inte riktigt där ännu...
nä inte bävernylon... utvecklingen går ju framåt, så varför inte följa den... bävernylon är så tungt o klumpigt ju...
Reiman vi hade förra säsongen fungerade jättebra,
när det var riktigt kallt så hade sonen fleece under.
Var dock lite orolig att vi inte skulle behöva använda den
med tanke på att det aldrig kom någon snö.
Använde pop jacka ooch byxa så länge det var +grader!
Det blir nog en reima iår igen men det får nog bli "babymodellen"
med dyna i rumpan eftersom sonen älskar att leka i sandlådan!
Ja, jag tycker att det är jättebra med dyna i rumpan. Min dotter har förrresten använt sin Reima tec (ej +modell) en säsong och den är inte ett dugg sliten i rumpa eller på knän. Så så olika kan det alltså vara? Och inte är hon särskilt stillasittande heller.
Men visst, det ÄR dyrt. Jag funderar på en Helly hansen i år.