• zaaga

ångrar min graviditet, gläds inte alls

Vet du, om det var så att du verkligen ville ha barn innan du blev gravid och att du längtade så är det bara att vänta lite...

Väldigt, väldigt många av alla gravida får såna där tankar. ja, jag vet att man blir rädd för sig själv eller totalt deprimerad. Men det är inte direkt ovanligt. Hormonerna kan ställa till de konstigaste saker ibland..
    Men jag tror ändå att det är viktigt att du pratar med någon om det här, kanske har det hänt något i ditt liv som gör att du tappat "orken"?
    Det lättaste är kanske att prata med din BM, hon kommer inte att tycka du är knäpp i huvudet. Tvärtom alldeles normal. Men det hjälper dig att få prata om det..

/Zaaga, blivande fyrabarns mor.

• zaaga

Om det känns för jobbigt att ta upp det med BM (förstår precis vad du menar med ev. kommentarer) så vänta. Om två, tre veckor kommer det säkerligen att kännas bättre.
    Jag har haft exakt såna tankar vid 3 av 4 graviditeter, drömmer hemska mardrömmar om att jag tar livet av bäbisen i magen och är tokrädd inför förlossningen..
    Trots att jag längtat som en tok efter alla mina barn, och trots att jag har lätta förlossningar..

När man är gravid så fungerar inte alltid det logiska tänkandet!

Anonym skrev 2007-08-14 12:48:05 följande:
    ja jag ville verkligen ha barnet. jag är tillsammans med pappan och det var planerat och allting.det är ingenting som är annorlunda nu mot innan, snarare bättre i så fall. vi ska till barnmorskan på torsdag, kanske jag kan ta upp det då. men jag skäms också. känns så dumt om hon bara ler mot mig, nickar och säger men det där är alldeles normalt min vän. det kan ju liksom tolkas på två sätt - tar hon inte mina känslor på allvar, eller har hon helt enkelt rätt? kanske både och. jag hoppas iaf att det går över, precis som du säger och dom andra också.det lättade faktiskt att få skriva och bolla lite om det också. tack för det
Svar på tråden ångrar min graviditet, gläds inte alls