ångrar min graviditet, gläds inte alls
Är i vecka 26 fick för ca 3 veckor sen panik och ville göra abort (lite sent!) Vårat barn är planerat och efterlängtat vet inte varför jag fick detta ryk? Men då ville jag verkligen inte va me barn.. men nu känns det bättre min visst är jag sjukt nervös och rädd och undrar hur JAG ska kunna ta hand om ett barn .. Men minpojkvän o familj är så stötande o snälla mot mig.. Jag vill ha barnet självklart och det känns hemskt av mig att tänka att jag inte vill det i bland .. För jag älskar verkligen det lilla knyttet!
Anonym skrev 2007-08-14 12:29:04 följande:
jag är i vecka 13. och jag vill inte längre. är livrädd för känslan att det finns ingen återvändo. och så får jag dåligt samvete, hur kan jag tänka så, känner mig elak mot barnet i magen.har ju längtat efter barn länge men nu är all motivation och glädje borta.önskar jag kunde vara sådär som alla andra gravida ser ut: leende, lyckliga, njutande...ingen speciell anledning. vill bara inte. är så rädd att mina tankar ska "straffa" mig och orsaka missfall (ungefär som nu får jag vad jag önskar). men då kommer jag ångra mig iaf, det vet jag.är så kluven. men det känns som att det är bara jag som inte är sådär lycklig som alla andra.