• Anonym

Aggressiv vid depression?

Jag undrar ni som har har/har haft en depression kände ni att ni blev aggressiva?

Jag har fått diagnosen utmattningsdepression och jag känner att jag har inget tålamod och när jag tappar humöret blir jag aggressiv på en gång inte så att jag slår mina barn, men kastar saker slår i väggar osv. Måste avreagera mig på nåt, skulle aldrig röra barnen, men det e skrämmande å känna den känslan att jag måste slå på nåt för att inte göra dem illa. Mår så dåligt över det här vet inte vad jag ska göra....

• Svar på tråden Aggressiv vid depression?
  • Anonym

Tanken var att jag skulle vara sjukskriven i 4 veckor och sen gå tillbaka på halvtid....nu vart jag uppsagd igår "pga arbetsbrist"....

Så nu vet jag inte alls va jag ska ta mig till....e ju inte så lätt att hitta ett nytt jobb när man e sjukskriven och dessutom uppsagd....

• Anonym

Utredning? Nä, jag vet inte riktigt, vad gör de då? Han har ju frågat en massa å jag har fått berätta å så, sen kommer man ju på massa mer saker när man kommer hem. Som det här me aggressiviteten tog jag aldrig upp med honom....kanske borde göra det nästa gång...

• Tös
    Anonym skrev 2007-08-16 09:03:42 följande:
    Tanken var att jag skulle vara sjukskriven i 4 veckor och sen gå tillbaka på halvtid....nu vart jag uppsagd igår "pga arbetsbrist"....Så nu vet jag inte alls va jag ska ta mig till....e ju inte så lätt att hitta ett nytt jobb när man e sjukskriven och dessutom uppsagd....
    Vad säger facket! Det låter spontant som att arb.givaren vill bli av med dig.
  • Tös
    Anonym skrev 2007-08-16 09:07:52 följande:
    Utredning? Nä, jag vet inte riktigt, vad gör de då? Han har ju frågat en massa å jag har fått berätta å så, sen kommer man ju på massa mer saker när man kommer hem. Som det här me aggressiviteten tog jag aldrig upp med honom....kanske borde göra det nästa gång...
    Utredning tänkte jag med blodprov. Har de tagit sådant o skickat på analys?

Det finns andra sjukdomar som ger samma symptom som depp, ex b12-brist o sköldkörtelproblem.
  • Anonym (?)

Vilken medicin fick du? tacksam för svar.

THR1972 skrev 2007-08-14 13:37:52 följande:
    Visst kan aggressioner höra till en depression.Jag hade extremt dåligt tålamod innan jag började medecinering mot min depression, minsta lilla "uppretning" sög jag åt mig som en svamp......märkte stor skillnad på humöret efter påbörjad medecinering. I dag reagerar jag inte om barn säger emot, är högljudda etc...men då brast det ofta.
  • Anonym

Jo jag vet att han bara ville bli av me mig....dumma jag va inte me i facket endast a-kassan så får ju ingen hjälp där tyvärr....
    Tydligen så hade han kollat upp det å tänker nu anställa sin fru på deltid i stället....orkar inte bråka nåt...

Första gången jag var hos läkaren för att jag hade så ont i bröstet så tog de massor me provr å EKG å så men det va inget som va fel.

• Honni
    Anonym skrev 2007-08-16 17:09:44 följande:
    Jo jag vet att han bara ville bli av me mig....dumma jag va inte me i facket endast a-kassan så får ju ingen hjälp där tyvärr....Tydligen så hade han kollat upp det å tänker nu anställa sin fru på deltid i stället....orkar inte bråka nåt...Första gången jag var hos läkaren för att jag hade så ont i bröstet så tog de massor me provr å EKG å så men det va inget som va fel.
    Jag kan trösta dig med att det inte hade spelat roll om du var med i facket.

För om företagaren vill anställa familjemedlem så får dom det. Och desvärre så kan den uppsagda inte göra någonting åt det.

(min chef gjorde så anställde sin dotter och ut med en annan)

Kram och hoppas det går bra.
    *..* Lev som du lär eller lär som du lever !*..*
  • Göteborgskan

Jag var Väldigt aggressiv när jag drabbades av utmattningsdepression.

Det var väl ett av tecknena för mig, att det inte stod rätt till.
    Det räckte att jag tappade något, så nästan svartnade det för ögonen. Jag blev arg jätteofta på min son, för att han var ledsen, eller tjatade eller allt sånt som barn gör.

Jag började med Zoloft i oktober förra året. Känslan när jag började med medicinen var att NU fanns det ett slut på det.
    Jag hade fått veta att man kunde må sämre i början, men å andra sidan så visste jag att jag snart skulle må bättre också.

Nu blev jag inte sämre alls, vilket gjorde mig jätteglad.
    Och efter 2-3 veckor märkte jag att min ilska avtagit vädigt mycket. Visst har jag fortfarande ett jäkla temperament och humör, men jag är verkligen inte i närheten av så aggressiv jag var tidigare..

Så jag tycker du ska testa medicinering.. Då vet du att du e på väg mot bättring.. =)

• Anonym

Jo, han sa ju att han hade kollat upp det och han fick anställa en i familjen ist...

Men det är ju inte jag som har valt att inte testa medicinering det är ju läkaren som ville vänta å se.... Själv kan jag känna att den här veckan jag gått hemma å vart sjukskriven nu inte gjort nån större skillnad....

• Tös

Depp tar tid så en vecka är en droppe i havet.

Svar på tråden Aggressiv vid depression?