• BabyBoo80

Move and walk-tråden!

hej hej! kul att nån startat detta forum!:) vi har oxå vart på Move and Walk med Alva snart 5 år.Vi har vart i Solna 3 perioder på detta och alla som har möjligheten att gå på detta ...GÖR DET! Super bra träning med oftast STORA framsteg. Fruktansvärt trist för dom som inte har möjligheten pga att kommunen kanske inte betalar med tanke på att det är rätt dyrt. Dom som fått som vi rätt till att det är en förlossnings skada..ni har rätt att gå gratis en gång per år..bara så ni vet!Kramar till alla duktiga små hjältar!:)//Alva

• BabyBoo80

Just det...om det finns någon som bor nära Söderhamn så ställer jag gärna upp med mina kunskaper inom detta och hjälper till att visa och lära er det övningar som behövs om erat barn är snarlikt mitt så delar jag gärna med mej!!

Hör av er på min sida!!

• BabyBoo80

Det är landstinget som betalar i så fall...vissa gör det.Annars så har PSR om man nu fått det bedömt som en förlossningsskada dom betalar då en gång per år om landstinget inte gör det...kram

• BabyBoo80

tänkte oxå bara informera om www.elsasscenter.dk till alla..vi funderar på att åka dit med Alva.Verkar jätte bra center plus att dom är inte ute efter motoriken som alla andra tränings center utan dom går in för att hjälpa barnen med det psykiska..att få det skadade hjärnan att lära sej..

• BabyBoo80

PSR är personskade regleringen..om man anmält barnet dit för att man tror att det är en förlossningsskada el att nån gjort fel på nåt sätt på sjukhuset och att det är bla därför barnet blivit som det blivit och fått det klassat som en förlossningsskada genom dom så betalar dom move and walk en gång per år och barn..

Svar på tråden Move and walk-tråden!