Move and walk-tråden!
Efter som det finns en hel del här inne som har varit/ska på Move and walk så öppnar jag en diskussionstråd att snacka om ämnet i. Och så vi kan byta lite erfarenheter.
Efter som det finns en hel del här inne som har varit/ska på Move and walk så öppnar jag en diskussionstråd att snacka om ämnet i. Och så vi kan byta lite erfarenheter.
hoppas sluta upp snart till den har traden hoppas vart landsting har avtal
Hej hej där.. nu är vi hemkomna från Göteborg. Måste ju säga att det var superbra på bedömningen idag. Vi har kommit med i en grupp från den 19 november till 14 december, ska vi träna. Plus att vi ska gå på två konsultationer i september och oktober.
Visst får man inspiration när man har varit på M&W. Mycket som är positivt när man går därifrån. En av conduktörerna sa att barn med spasticitet ofta går på tår och det är svårt att få ner hela fotsulan. Vad gör då Jolina jo hon sätter ner hela fötter med fotsulan
Även är händerna knutna på barn med spasticitet. Men icke Jolinas, trots spasticitet..Hon fick henne till att sparka boll också
Jolina var svårbedömd, hon kunde inte säga vad för diagnos hon kunde ha på rak arm utan det kommer visa sig så småning om. Mycket var dock positivt
Det verkar ha gått bra för er Suz.
Så spännande! Vår assistent på dagis ska med oss de veckorna vi tränar. Och hon var jättepositiv. Hon hade läst på lite på nätet också. Er envisa träning ger verkligen resultat i hur fin hon är i fötter och händer.
Blir inspirerad till att försöka mer med Julia.
Håller tummarna för er Sofia, att ert landsting har avtal med M&W.
Suz: härligt att ni hade en bra bedömning också!!!
Liam o Jolina har ju hamnat i samma grupp!!!! JIPPI!!!
Ska ni bo på m&w?
Jag ska ta med mig bägge assistenterna (en i taget) och sista veckan hoppas vi att förskolepersonalen kan komma ner. Båda de pedagogerna som Liam är med, är intresserade, så nu hoppas vi att rektor tycker att det är en bra idé också!
Tänk va underbart om alla som har hand om Liams dagliga träning lär sig hur man tränar med honom enl M&W-metoden!!!
Adams: Stockholm har avtal, men så många sökande att alla inte får åka. M&W anser själva att de har ett mycket gott samarbete med Sthlms läns landsting och att politikerna är "genuint intresserade... " (läser i move & walkbladet)! Man håller också på att söka nya lokaler...
Jag har fått 95% klart med att vårt landsting betalar Liams vistelse!
Håller också på att söka "tillfälligt utökade timmar" enl LSS för att både jag o assistenten ska kunna ta ut timmar under vistelsen.
Tyvarr tillhor vi inte sthlm utan sodermanmland men ska traffa var sjukgymnast snart. Hon ar faktiskt oftast possitiv till det mesta
Adams: aha...
*håller tummarna* annars får ni söka fondmedel... det blir jag nog tvungen till om vi ska åka i vår igen! För två träningspass så nära varann betalar de absolut inte!!!
Ulrica
Då är det nog så att både Jolina, Lian och även Jack kommer gå i samma grupp, fast det har inte Jack fått skriftligt på än ;)
Vi kommer bo på M&W och antagligen kommer vi dela upp våran vistelse där, suz två veckor och jag två veckor
spännande...
grrr nu stavar jag prins Liams namn fel, förlåt, har druckit vin och kollat elfsborg mot valencia haha
Hur gör ni med jobbet? Eller är ni f-lediga fortfarande? Hur gick det Elfsborg?