• kimzzan

Efterlyser "Finska" pojknamn!!!

Hej hej...

Ska få tillökning i familjen i December, Pappan är finsk och jag är svensk. Dottern heter Nathalie och blir 2 år i oktober.

Nu skulle jag behöva tips på några killnamn, Tycker det är fruktansvärt svårt att hitta nåt.
    Pappan vill inte att det ska vara för "svenskt"
    Och jag vill inte att det ska vara för "finskt"

Någon som har något där mitt emellan??

Tusen tack för hjälp.....

• Svar på tråden Efterlyser "Finska" pojknamn!!!
  • lokacitron

Min kompis sambo som är finne har en bror och han heter Markus och det heter deras son i mellannamn.

Vet inte om det är många finnar som heter Markus.

• kimzzan

lillamy: Ja Kimi är fint. Men tyvärr så heter jag Kim så det kanske inte är så passande heheheheheh :)

• Tinzu

Mina bröder heter Kristian och Andreas, och vi är finnar.
    så det funkar ju det med.
    och Isak

• Luffarmor

Hmmm

Jani
    Jarkko
    Toni
    Juho

mamma åt Rasmus morgonstund har guld i mun ..
  • mästerkattenistövlar

Risto! Min mormor och morfar kallar min sambo för det, för de fattar inte riktigt hur hans riktiga namna, Christoffer, ska uttalas. Men det är snyggt tycker jag.

Akseli tycker jag också om, som någon redan skrivit.

Odi Populus
  • RonjaLi

Marko är det väl många finnar som hetter liksom killar från andra länder?

• kimzzan

Marcus och (Armas : efter pappan) har vi tänkt som andra eller tredje namn. pappan heter föresten Marco som jag oxå gillar men kanske inte så kul att hete likadant som sin pappa :)

• annadite
    lokacitron skrev 2007-08-16 14:26:56 följande:
    Min kompis sambo som är finne har en bror och han heter Markus och det heter deras son i mellannamn.Vet inte om det är många finnar som heter Markus.
    Jag vet en - Markus Mustonen.

Lycka till med bebis-namnen! Ni kommer säkert att välja ett jättefint.
  • Söderböna

Risto är så fint!

Tycker också om Juha, men det kanske är för finskt. Om ni vill komplicera barnets liv så är väl Juhana ett bra alternativ. Uttalas gärna som "Johanna" av svenskspråkiga (sådana där som jag ) - men Juhana är ett pojknamn

• RonjaLi
    kimzzan skrev 2007-08-16 14:29:58 följande:
    Marcus och (Armas : efter pappan) har vi tänkt som andra eller tredje namn. pappan heter föresten Marco som jag oxå gillar men kanske inte så kul att hete likadant som sin pappa :)
    Marco Jr
Svar på tråden Efterlyser "Finska" pojknamn!!!