jummie skrev 2007-08-17 08:34:42 följande:
Jag har oxå en stor bäddmadrass ovanpå två vanliga 90´s madrasser o jag tänkte klä in både bäddmadrassen o de vanliga madrasserna o madrasskydd. Jag inbillar mig att det kommer att bli bra mkt billigare än kemtvätt o sparar en hel del huvudvärk. Så kanman sova lungt utan att behöva oroa sigÄn så länge så har bara en olycka hittat av madrasserna här hemma o jag fick dra av skyddet på den stora bäddmadrassen o åka till en kompis o tvätta. I lägenheter finns stora maskiner som sväljer så stora saker. Sen skumgummit innuti sköljde jag bara av i badkaret. Att tvätta en vanlig madrass själv tror jag är möjligt men ack så besvärligt att torka den!
Vi våra pucko tänkte inte på att 180 cm bäddmadrassen inte går att tvätta. Det är enbart skumtvätt på den, men dom 2st 90cm bäddmadrasser som ligger överst kan man dra av överdraget på och köra i maskin. Hade ju vart smart om även den stora var så.
Nu är det även kiss i dom tjocka resårrmadrasserna så det kom överallt. Fattar inte hur han lyckades kissa så mycket så det får genom alla lager och ändå inte vakna till. Han sov som en lite gris mitt i kisspölen inlindad i blöta täcken, måste ha sovit hårt.