• abovo

Toppenmammor oktober/november 2005

Nu ska våra småttingar snart fylla två år! Och den här gången begriper de nog vad en inslagen present är!

Vi fortsätter att följas åt här! Tråden som startade den 7 april 2005!
    OCH alla nya som även de fick barn i oktober/november 2005 är också självklart välkomna!!

Länk till de gamla trådarna:

www.familjeliv.se/Forum-11-266/m20930593.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-266/m14666366.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m11760168.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m9693648.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m7757592.htm
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m6213759.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-28/m5509533.html
    www.familjeliv.se/Forum-2-17/m4925619.html
    www.familjeliv.se/Forum-2-17/m3726191-133.htm...
    www.familjeliv.se/Forum-2-17/m2641838.html

• Svar på tråden Toppenmammor oktober/november 2005
  • Tiger

Grattis NinniT!
    Tänk vad mysigt!

Här rullar allt på som vanligt! Philip pratar så mycket nu, och helgerna är så härliga. Vore skönt att få vara hemma lite mer med honom.
    Isseq, gud vad härligt det låter med en semester. Det skulle vi behöva.

• Hädvigg

STort grattis NinniT!

Det låter så mysigt med en liten en till!

Vi har så smått börjat fundera på syskon här också. Vi är överens om att vi vill ha fler ganska snart..

Enji
    fyra dörrar är en stor lättnad efter två dörrar... men allt går!

Abovo
    Håller tummarna för din man.
    Klappa kaninerna från oss

Isseq
    AAAAAVUNDSJUUUUK!

Vi har varit på "familjesim" i dag (för barn 2-4 år). Vattnet i bassängen var lite kallare än vi var vana med från babysim, så vi måste hela tiden hålla oss i rörelse. N var lite försiktig till en början och "vill int" hoppa eller gå själv. Sen när vi hade lekt lite, sjungit och plaskat lite började han tycka att det var roligt igen. I bastun sa han att det hade varit roligt att simma, så vi fortstätter väl
    I bilen hem slocknade han som ett ljus och sover än... Ingen dålig bieffekt

I morgon är min man ledig, så vi hade tänkt ta en långpromenad längs någon naturstig och ha matsäck med. Tyvärr är det ganska regnigt i dag, så vi får väl se hur det blir.

HA det bra allihopa!

• Hädvigg

snuttan
    Vad gör du för tårta? Jag funderade på att göra någon figur (barbapapa eller nalle puh).

• snuttan2

isseq: *avundsjuk så jag blir alldeles grön i ansiktet*
    gud vad skönt det låter, kanske skulle ta o kolla efter en resa till oss tre oxå, hmm eller måste man ta med bonusarna?? känner att ska man åka fem personer så kommer vi aldrig att komma i väg för hjälp vad pengar det blir

isviol: *s* jag lyckades få ihop en nallephu tårta fast jag tror att det bara var jag o Jonathan som såg att det var det, fast det var ju viktigast att han sken upp o ropa bibo!(=nalle Phu)
    jag gjorde tårtbottnar,sockerkakor, och skar ut efter en Nalle bild fylde med lite goa grejer denna gången blev det chokladpudding och sen sritsa grädde, kolasås och tårtdekorations gele runt så man markerade kanter, kläder honingsburk mm. ja den blev inte så vacker men god

• Enji

Gokväll tjejer
    Nu är lilla sessan här! Hon ville komma lite tidigare än beräknat. Så hon tittade ut i lördagsmorse. Efter värkarbete hemma under fredagkväll och natt kom hon till slut ut i rasande fart. Vi var bara på förlossningen i 1timme innan hon var hos oss.
    Allt är fint med oss alla. Elias är jätteduktig med henne och hjälper gärna till.

Det känns sååå skönt att vara hemma med familjen igen.

Kram kram

• Prozac

Passar på att säga GRATTIS till både NinniT och Enji till era småttingar!

Här börjar vi så smått planera inför 2års-dagen..Ska bli spännande! Hon ska få en Biltema-eltrehjuling av oss! Tyckte den verkade så frän å billig! Sen måste hon nog önska sig lite kläder tror jag..För hon har växt väldans på längden har jag upptäckt!

Sen så ska vi separera, vilket känns rätt skönt faktiskt! Vi funkar bättre som vänner tror jag..Haha..Vi var precis å kikade på den förmodade lägenheten som snart x-sambon ska hyra..I slutet av okt får han nog flytta in..Den ligger mittemellan dagis å här och 10 min gångväg härifrån..Jättebra ju!

• snuttan2

Jätte grattis Enji! tänk att både din o NinniT:s tjej hade så brottom ut till er härligt att allt gick bra.

Prozac:tråkigt att höra att ni ska separera men det är ju jätte bra att ni är överens och känner att ni är vänner iallafall. Verkar ju som ni får det att funka bra att bo nära varandra iallafall blir ju lättare för tjejen. Biltematrehjuling är suverän. jonathan fick en i sommras och han bara avgudar den, så fort vi börjar närma oss garaget så säger han cyssla hälmen! han har blivit jätte duktig med att ta på hjälm nu när han kan cykla själv.

phu, i morse gick jag upp vid kvart över fem för att börja förbereda alla frukter som skulle med till dagis i dag. tänk i kväll är det två år sen prinsen kom ut till oss!

• abovo

Enji: Ååå GRATTIS till lilla tösen!! Så roligt att höra! Å vad toppen det lät med en snabb förlossning!

prozac: Oj ska ni också separera. Ja det låter absolut väldigt bra att ni är vänner och kan bo nära varandra. Men det är ju alltid jobbigt att separera, mycket att gå igenom.

Jag e sjuk och sitter och försöker koncentrera mig på att skriva samtidigt som Oliver står vid sidan om och säger bäbäbäbä! Och jag måste säga "ja den är blå" annars slutar han aldrig! Så jag skriver nog lite konstigt idag.

Oliver har snurr på sömnrutinerna. Just när allt verkar löpa så bra så andras det igen. Han kunde inte somna igår på dagsvilan, och det brukar gå OK, men inte igår då han somnade kl 17!! Jag är sjuk och hostade inatt så jag väckte honom kl 3. Min man fick ta hand om honom. Oliver hade missat både middag och gröt igår så han hade fått köttbullar och vitlökspasta kl 4 imorse!
    Nu måste jag få rätsida på rutinerna igen!

• snuttan2

abovo: *s* låter precis så som våra rutiner har varit ett tag. Jonathan har haft jätte svårt att sova middag plus att han drömmer super mycket o vaknar flera gånger per natt, men han somnar inte tidigare på kvällen för att han missar middagsvilan utan tvärrt om! härom kvällen fick vi honom äntligen att slappna av vid tolvtiden snacka om att vi var helt slut! kanske har med att göra att han fick feber förra veckan o då sov mycket... och middag har han kunnat äta vilken tid på dygnet som helst nu för som du säger helt plötsligt missar han middagen, nä vi känner oxå att nu måste vi ta tag i detta för att kunna leva normalt.. men i kväll blir det mys med Jonathans favomat våfflor, grädde o sylt

• Hädvigg

Grattis Enji!
    Så roligt

Snuttan2
    Huvudsaken var väl att Jonathan såg vad det var! De andra kanske inte är lika konstnärligt lagda

Tyvärr är jag ingen hejjare på tårtdekorationer, men för Ns skull ska jag testa med något annat än den traditionella varianten.

Prozak
    vad tråkigt att ni ska separera! Tur att ni verkar vara vänner i alla fall. Det blir säkert bättre i längden så här.

Är era barn intresserade av snoppar och snippor? N verkar ha börjat fundera på det fascinerande ämnet nu. Vi har pratat om att pojkar har snopp och flickor snippa och han är tillfreds med att han och pappa har snopp, men han ville hemskt gärna att mamma också skulle ha snopp. Jag förklarade många gånger att mamma har snippa, så till sist kompenserade han snoppbristen på min sida med att glatt utbrista: "mamma stooor snippa"
    När vi duschar brukar jag förklara att man måste tvätta hela kroppen och säga vilka kroppsdelar jag duschar (magen, baken, foten, snoppen). I simhallen ville pekade han ut vilka kroppsdelar jag skulle duscha och förklarade högt... "bröst", "snippa" och "öron" var viktigast... något pinsamt...

Svar på tråden Toppenmammor oktober/november 2005