Inlägg från: tingelingelingan |Visa alla inlägg
  • tingelingelingan

Är man fyrbarnsmamma om 2 av barnen är bonusbarn?

berättar jag för nån om våran familj säger jag alltid att vi har fyra barn, vilket vi har. jag har två och min man har två. så jag ser mig nog mer eller mindre som fyrabarnsmamma.
    men jag skulle aldrig acceptera att hans barn kallade mig mamma eller mina barn kallade min man pappa. dom har ju en mamma eller pappa redan. men när alla barnen är hemma är vi en fyrabarnsfamilj, ingen skillnad på vems barn som är vems

• tingelingelingan

som jag förstod inlägget handlade det inte om vad amateas kompis vill bli kallad av barnen, utan vad hon känner sig som.
    jag skulle som sagt aldrig acceptera att mina bonusbarn kallar mig annat än mitt namn. eller att mina barn kallar min man för pappa.
    men jag har fyra barn att ta hand om, fyra barn att köpa saker till. fyra barn att köra till aktiviteter. fyra barn som ska ha hjälp med läxor. fyra barn som ska till tandläkaren....
    vad är det för skillnad mot att dom varit mina fosterbarn, eller skulle jag inte kunnat kalla mig tvåbarnsmamma om jag hade haft två fosterbarn heller???

Svar på tråden Är man fyrbarnsmamma om 2 av barnen är bonusbarn?