• Nathalia

Sf-måttet följer inte kurvan

För att lugna närverna lite så kan jag säga så här om mig.

Jag fick stor mage redan i månad 4 och den kanon växte till månad 7 och nu har det nästan inte hänt någonting med växten på magen, lite större är den kanske, men knapt markbart.

Mitt barn har växt som han ska, har gjort 4 st tillväxtkontroller. Först för att magen var så stor och sedan har jag fölts upp bara.

Nu ser min mage ut som för andra som är lika långt gången som jag.

Du kan se min mage i Tidningen Amelia Vänta barn 2007 på sid 81-82 den är inte mycket större nu och det är i Vecka 26 men mitt barn har vuxit minst 1,5 kg sedan des.

• Nathalia

Jag tror att visa barn växer först så dom trycker ut och kanske sedan mer in mot ryggen och därför ändras magen.

• Nathalia

Är det fel på Navelsträngsflödet brukar det ha ett samband med havandeskapsförgiftning oftast och då brukar barnen bli tillväxthämmade.

Så om man har okej blodtryck och ingen äggvita är dock risken för tillväxthämning mindre en vid annars.

Jag tror även stress kan vara en faktor för tillväxthämning, så jag hoppas du kan kopla av och var inte så orolig även om det är svårt jag vet.

99% är det bara magen som växer lite olika för oss gravida och MVC brukar följa upp detta väldigt väl och hittar dom något fel så hjälper dom ut barnet tidigare så barnet får näring.

Har själv fått 3 Prematur barn och 1 av dom redan vecka 31. Så jag förstår att oron finns, men försök tänk posetivt för stress är mycket negativt för både dig och barnet.

Alla lyck önskningar från mig.

Svar på tråden Sf-måttet följer inte kurvan