-
-
Svar på tråden umeåmammor jan-07 del6
-
spännande med huset Linda!
förstår att ni verkligen ser fram emot det. -
Tack för en trevlig kväll i fredas! De va verkligen behövligt o få komma iväg från allt =) O tänka sig att man skulle ställa sig o sjunga karaoke *kors i taket* haha. Va väldigt tomt när man
komme hem men de va riktigt skönt o få sova ut, sov enda till elva!!
Igår blev ja dock sjuk, började må riktigt illa på natten o hela dagen o lös nanting i magen, precis som Leo. Ser ut som han ha gått ner i vikt *stackarn* =( Han ha vart jätte lös i magen sen lördas.. Camilla, hur komme ni fram till att ni behövde fara in på sjukhuset?!?! Om de inte bli bättre me Leo snart så måste ja ringa dom.. Han äter knappt nånting, inte ens gröt som han älskar, få typ bara i han välling o nåra skedar me mat.. Hoppas de blir bättre snart!!
Hoppas alla ha haft en trevlig helg!
-
Dedda: Kul med huset!
Susanna: Oj, stackars Leo, hoppas han blir piggare snartE´s önskelista: en bobbycar samt en sorteringslåda med klossar i olika former. -
Agnes vill nog ha nån docka i julklapp och nåt pedagogiskt, sen så skulle hon väldigt gärna lära sig gå oxå.... fy vad arg hon kan bli när man sätter ner henne eller när saker inte går som hon vill.
-
Suzi- Olle blev ju sjuk på en tors och vi fick inte i honom något alls inte ens välling på måndagen efter en helg med nästan bara vätske ersättning så gick jag och vägde honom och han hade gått ner 630g och hon ringde upp på b motagningen och vi fick en tid dit och sedan tyckte dom att han var glåmig och blek och han kräktes ju o hade ju gått ner mycket i vikt. När han kom hem kräktes han fortfarande då köpte vi majs gröt och välling då var det som det vände och det var skönt.
Krya på er och en STOR KRAM till er båda
-
Idag har verkligen Tuva bajsat. Jag har inte gjort annat än att byta blöja känns det som. 10 st har det blivit än så länge idag så det verkar som att hon just idag inte är så pigg i magen. Det har varit ganska löst så hon är alldeles röd och lite sårig i skjärten men i övrigt så är hon pigg och glad. Visst är det flera som har/har haft barn just nu som inte har varit så bra i magen? Har för mig att jag läst det i någon av trådarna. Hur länge var dom då dåliga i magen och gjorde ni något speciellt?
-
Vill även jag tacka för en kanonkul kväll i fredags. Oj vad vi sjöng och dansade ha ha.
Speciellt tack till Karin som fixat med bokningen och Linda som fixade lokalen där vi kunde ha "förfest".
Detta måste vi självklart göra om det är bara att bestämma ett datum :=)jag hakar absolut på.
Zuzzetuzz och Citronmelissen: Hoppas era små sjuklingar blir bra snart.
-
Ja,det är inte kul då de små är sjuka. Jag vet inte hur många samtal det blitt till sjukvårdsupplyningen då.
Hela vår fam är inte sjuka nu,förutom lite förkylning men det kommer väl lagom till jul då säkert.
i morrn är det fotografering på öf,hoppas A är på toppenhumör bara.
Var på ramstrams idag och en hade hoppat av så då fråga jag om det fanns plats över och hon som höll i det sa att jag kunde ta med nån nästa gång om nån e sugen.
sov gott
-
Agnes har haft perioder då hon varit dålig i magen utan att verka må dåligt. vi har gett mer välling då och uteslutit maten nästan helt. den lilla matportionen hon fått har vi varit noga med att mixa ordentligt, tagit bort sånt som vi vet eller tror hon blir lös i magen av och gett henne frysta, tinade blåbär som stoppande. sen har vi smort rumpan med Bepanthen och undvikit tygblöjorna. det har iregel inte suttit i så länge, utan 2-3 dagar.citronmelissen skrev 2007-11-13 20:04:13 följande:Idag har verkligen Tuva bajsat. Jag har inte gjort annat än att byta blöja känns det som. 10 st har det blivit än så länge idag så det verkar som att hon just idag inte är så pigg i magen. Det har varit ganska löst så hon är alldeles röd och lite sårig i skjärten men i övrigt så är hon pigg och glad. Visst är det flera som har/har haft barn just nu som inte har varit så bra i magen? Har för mig att jag läst det i någon av trådarna. Hur länge var dom då dåliga i magen och gjorde ni något speciellt? -
Hej!Jag vill också gå ut fler ggr, nästa gång kanske vi kan ta en lördag, har bara hört positivt om schlagerbaren/ cover club men självklart kan jag gå på andra ställen också, 2 våningar passar jag helst på ;)E är också lös i magen men jag tror det har med tanden att göra, han är glad och pigg men inte så matglad... -
Halloj alla!
Hakar också på fler gånger,tror Schlagerklubben skulle bli helkul.
Syrran har varit där och hon gillar det helskarpt.
nån som ska på Teg i morrn?
alla åldrar till kl 13.00.
vi kanske ses nåra i morrn då
-
www.gratisgodis.se/
Klicka på denna länk om du vill ha gratisgodis.
Sen kan man samla till ännu mer godis helt gratis. -
www.bokombarn.se/
Gratis bok om barn. Beställ den.
-
Tack så mycke!8948 skrev 2007-11-13 07:43:14 följande:Suzi- Olle blev ju sjuk på en tors och vi fick inte i honom något alls inte ens välling på måndagen efter en helg med nästan bara vätske ersättning så gick jag och vägde honom och han hade gått ner 630g och hon ringde upp på b motagningen och vi fick en tid dit och sedan tyckte dom att han var glåmig och blek och han kräktes ju o hade ju gått ner mycket i vikt. När han kom hem kräktes han fortfarande då köpte vi majs gröt och välling då var det som det vände och det var skönt.Krya på er och en STOR KRAM till er båda
Leo fick man i lite mat o välling iaf o han kräktes bara en gång.. Men nu ha de blivit mycke bättre, han äter mera o han ha fått tillbaka färgen i ansiktet. Han e ju fortfarande lös i magen o så men de kan ju ha o göra me att han ha fått en tand o fler? på väg..och så är han fortfarande jätte snorig...att DE aldrig slutar nångång fattar ja inte!!
Flinga o Umeåtjej73: Han ha blivit bättre =)
Jag följer gärna me ut fler gånger
Skulle va kul o fara på schlagerklubben som man hört så mycke bra om :) Eller nån annanstans.
-
Hello! Jag och Patrik påbörjar nu vår barnfria dag och natt, gud vad mysigt, vi ska äta foundu dricka öl och se på film hela natten lång
kramiz och trevlig helg allihopa -
Camilla:
va mysigt!! hoppas verkligen att ni får det trevligt!! njut av den.
vi får lite myskväll i morgonkväll. ska se Winnerbäck och har barnvakt till Agnes iaf under kvällen. -
Halloj!
Camilla: Hoppas att ni hade en mysig kväll...För oss verkar en barnfri natt vara låååååångt borta, tyvärr.
Har nu lagt in två bilder på huset i mitt bildgalleri för den som vill se!!! Fler lär ju komma upp så småningom, men det har liksom inte hänt så mycket mer än att yttertaket har kommit upp, samt panelen i innertaket. Har ju inte möjlighet att åka dit ut varje dag som jag velat i och med att jag jobbar nu. Det är faktiskt riktigt kul att vara tillbaka för en kortare period. Tror att detta var något som jag behövde.
Nu är jag ute i god tid, men vad säger ni om lunch/fika hemma hos oss tors. den 6:e december?
Vilka är med?