• Svar på tråden umeåmammor jan-07 del6
  • Meir

ska fundera på babysimmet och prata med Mats.
    men i så fall så blir det nog på simhallen då det är närmast.
    har anmält mig till en yogaklass på måndagkvällar....

• Cornflakegirl

Vi ska försöka få en plats på babysimmet, hoppas på tisdagar! Ester älskar att bada, det skulle vara så kul att se hur hon gillar en stor bassäng. :)

• Anjie

Jag ska prata med Jörgen ikväll så får vi se om det blir någon babysim. Alvin skulle nog tycka om det. Älskar att bada, både i badkaret och ute i sjöar och hav.

• Flinga 06

Hej!

Det finns tre babysimplatser kvar i Sävar kl 13 på söndagar. Det kostar 895 kr och här får även syskon vara med, det är Umeå fammiljesimförening, www.familjesim.nu

Ring Jeanette Joelsson 090- 13 20 28 om intresse finns.

Här har vi anmält oss, tiden passar oss!

Hälsningar Linda

• lewander71

Hadeloj!

Längesen jag skrev. Allt bra med oss, har vart borta en hel del senaste tiden. Bl a en vecka i mina föräldrars stuga i Höga Kusten och sen en vecka i Johans fjällstuga i Gäddede. Mycket mys och avkoppling på bägge ställena. Jesper mår bra, har dock varit rätt kinkig på nätterna i sommar, vaknat ofta o gallskrikit och jag har fått nattamma mkt. Nu är det bättre. Första tanden har kommit och han är på g att krypa men rullar mest runt ännu! Gjorde hörseltest i måndags o det gick så där. Måste göra om det i september för han var troligtvis lite för okoncentrerad och hörde sämre på höger.
    Är så nyfiken på hur bebbarna har vuxit i sommar. Hoppas vi ses på onsdag på Öppna Förskolan Teg.

• helmar

Hej! Längesedan jag skrev också. Har påbörjat ett inlägg några gånger men det har alltid kommit något emellan så att jag blivit tvungen att avbryta. Vi har haft en skön sommar då vi mest har varit hemma. Eftersom jag har bestämt mig för att fortsätta en säsong till med innebandyn har det varit en hel träning "på programmet". Tur att det gå så bra att ta med Julia och att det alltid har funnits någon som kunnat ta hand om henne på läktaren då Urban inte har varit tillgänglig. Med henne är det bara bra. Hon har varit hos farmor i helgen medan jag varit på kick - off med laget. Jag åkte dock emellan och sov hemma med henne. Det har gått jättebra men mitt enda mjölkbröst var riktigt stort efter dagens slut! Julia har också fått tänder: Tre ser man riktigt mycket av, en ser man en bit av och två känner man av, så snart har hon sex tänder att bita mammma med! Hon kryper även för fullt och drar sig upp till stående varje gång hon får tillfälle till det. Det är kul att se alla framsteg men nu måste man vara på alerten om man ska hänga med. Som tur är gillar hon ävenatt sitta stilla och leka med diverse leksaker. Vi längtar efter att träffa alla er och jag och Helena har tänkt att vi ska bjuda hem er gemensamt inom snar framtid så håll utkik efter en lista inom kort! Ha en fortsatt trevlig kväll!!!

• 8948

Vi kan ju även träffas på öppnaförskolan på umedalen på må tis ons öppet hela dagar tors fm. jag tycker att den är väldigt bra.

Men ska försöka ta mig till öf på teg på torsdag för jag längtar att träffa alla bebisar som blivit srora och deras trevliga mammor såklart.

Svar på tråden umeåmammor jan-07 del6