Någon som regelbundet dricker aloe vera juice?
Jag funderar på att prova. Vill veta allas erfarenheter!
Jag funderar på att prova. Vill veta allas erfarenheter!
Jag dricker Forever Living Products Aloe vera, och märker klar skillnad, piggare och friskare, klarar mig inte utan.
Dricker aloevera juice från LR, blivit mindre torr i skinnet, fått bättre naglar och slipper nu min pollenallergi. Jättenöjd med andra ord.
Jag gjorde det och har bara positiva erfanheter.
Blev: piggare, fick bättre hy, fick mer lust att göra saker vilket ledde till gym-kort, träning och inget mer behov av upp-piggande aloe-drinkar för det fixades via träningen (upp-piggningen alltså)
Så det var väl investerade 70:- kronor kan man säga.
Ps. Gymkortet kostar ju förstås 120:- i månaden så ekonomiskt så blev det ju ändå back, men fysiskt o psykiskt så är det högvinst
och eftersom jag ändå är igång o snattrar så kan jag tala om att aloe är en växt jag odlat i några år nu, vi använder den till det mesta inom skador förutom öppna sår. men insekts bett, brännskador(öppen eld, spis, osv.), solskador, torr hud...
oleander
nån särskild sort som är bra? köper man den på hälsokost?
Du kan köpa vilken som helst aloe-växt i handeln, de funkar likadant allihop. Billiga som dyra, det är innehållet i "bladen" som är grejen.
Min/mina (de ynglar av sig snabbt) är en som jag fått ett skott ifrån från grannen, har inget namn på den tyvärr.
Det viktigaste för att behålla dem levande är att de skall ha sandblandad jord o inte stå i sol. Och en sak till, skall du använda den till nytta så ta en utan vassa taggar..
Tack för era svar! En fråga till, smakar det mycket illa?