• Anonym

fontanellen

du kan vara lugn... det ska till ett hårt slag mot fontanellen för att det ska hända nått. löäkaren på rutin undersökningarna trycker ju ganska så hårt på fontanellenm för att kolla vissa saker.. ighopväxt o liknande..

så tycker inte att du ska vara orolig alls...

njut av denna tiden istället

• Anonym

fontanellen är tjock som en segelduk och inte så känslig som man trot den tål slag mot den och tryck, händer inget alls för att man bara kommer åt den. Däremot om ett vasst föremål trycks in där så kan de få skador men inte av lättare slag eller hårdare tryck eller beröring, så sluta oroa dig nu!

• Anonym
    MansonDust skrev 2007-08-18 16:14:01 följande:
    På bvc trycker de ju lätt för att känna så den är ok vid nästan alla besök första tiden.
    De trycker tom. ganska hårt faktiskt
  • Anonym

Anonym (skäms) skrev 2007-08-18 16:27:35 följande:

har oxå tänkt så att det trycker lite väl hårt på bvc men de vet ju vart de kan trycka oxå!! Jag försöker verkligen att sluta tänka på det men de sitter lixsom i bakhuvudet hela tiden.. blir ju svimmfärdig bara hon trycker ner bakhuvudet i sängen.. usch... sen de här att hon buffar in sig med huvudet först i sambon.. blir ju livrädd
    Jag lovar det är INTE farligt, du oroar dig i onödan.
  • Anonym

Prata med dem på BVC om du är orolig för det här , men jag kan garantera dg att det bara är vassa föremål där som är farligt eller väldigt hårda slag. Inte vanlig beröring, buffar m.m. inte heller att de slår i huvudet så som bebsiar kan göra ibland.

Svar på tråden fontanellen