Hej Isa 83; svarade på ditt gästboksinlägg innan jag läste tråden, men nu har jag uppdaterat mig lite mer. Ser att du också har myom inne i livmodern och är, precis som jag var i början, rädd för mf pga detta. Visst verkar det vara en något högre risk när myomen sitter på insidan, men har ägget bara fäst ordentligt och fostret växer som det ska så verkar det inte vara någon större mf-risk än vanligt enl de läkare jag träffat. Däremot kan de vara en orsak till att det är svårare att bli gravid. Jag blev först "skrämd" av en läkare som pratade om att jag skulle behöva mycket stöd och att vi skulle kunna pusta ut först efter v20, men de två som jag träffade senare lät betydligt mer positiva och verkade inte alls särskilt oroade för att myomet skulle ställa till några bekymmer för barnet i a f (och det var ju det viktigaste för mig att få höra ändå). Kan kanske lugna dig med att jag (peppar peppar) inte har haft några problem alls med mitt myom och hoppas verkligen att det blir så för dig med :)