Inlägg från: Wasabi |Visa alla inlägg
  • Wasabi

Varför vill man inte ha pudel?

Ska erkänna att jag länge kallade pudlar för UFOn, mest för att alla jag träffade morrade, skällde och bet allt och alla omkring sig.

Men visst är det ju så att det hänger på ägaren också visst, det är ju dessutom en ganska tuff hund.

Vid ett tillfälle så köpte jag en pudel på en loppmarknad..ja helt rätt läst...jag köpte hunden, innan jag anmälde det hela till den styrelsen. Sen bekostade jag veterinär och vaccinationer, innan jag hittade den mest perfekta ägaren som gick att hitta till den hunden.
    Jycken hatade kvinnor, och vid ett tillfälle glömde jag bort mig, vilket resulterade i att jag idag har mycket vackra huggmärken i två fingrar, en slags evig påminnelse av den lilla krabaten.

Men missförstå mig inte, han var en cool liten kille faktiskt, som hamnat på fel plats. Så trots dom fina ärren så gillade jag honom faktiskt, vi lyckades t.o.m. bli lite vänner innan han flyttade. Vi klippte honom i en sportfrisyr, som faktiskt var riktigt snyggt på honom. Många trodde inte ens han var en pudel, han såg ut som en svart hårboll med attityd.

Men skaffar jag en hund för egen räkning så blir det nog inte en pudel. Mest för att det finns andra raser som intresserar mig mer. =)

Svar på tråden Varför vill man inte ha pudel?