• Snufserufs

    Varför vill man inte ha pudel?

    Hej!
    Oj, vad fördomar det finns om rasen!
    Läser man inlägg där folk frågar om raser så står det ofta att vad som helst men inte pudel.
    Vi har två brukshundar och en liten pudel.
    På brukshundsklubben skrattade våra kompisar först när vi kom med lilleman men han har omvänt många "tuffa brukskillar"!
    Alla pudlar har ju inte en äldre dam i andra änden och alla är ju inte utställningsklippta!
    En pudel i sportfrisyr är jättetuff och rasen är otroligt mysig!
    Den fäller inte och den luktar inte hund!
    Vi har även haft två storpudlar som vi kom riktigt långt med i brukset!
    Vad är det hos pudeln man inte gillar?

  • Svar på tråden Varför vill man inte ha pudel?
  • jagharbyttnick

    Jag vill ha en toypudel någon gång i livet. Extremt roliga små hundar med fart och liv i!!!


    Fd veronicameddetjävligtlånganicket
  • listo

    Pudel har ju en viss "image", precis som pitbull eller gråhund har en viss image. Förmodligen är det väl det man inte gillar... sedan är det naturligtvis så att inte alla hundar av en viss ras är likadana, inte heller alla ägare...


    Nå men jo.... så är det
  • fru kost

    problemet med pudlar är den inpräntade bilden på en larvig liten meshund som skäller på allt. Och i andra änden kopplet går en äldre tant med håret i samma ljuslila nyans som pudels päls *s*

    Men är man mer påläst så blir ju oftast pudeln en intressant hundras. Den är ju väldigt smart, lättlärd, samarbetsvillig osv.
    Har själv funderat på rasen men det är mkt som tar emot just med vad folk har för fördommar faktiskt.... Trist nog

  • Länk

    Vi hade en svart kungspudel å de va den bästa hunden vi haft!
    Underbar.

  • Uncia

    jag vill inte ha en pudel för just sättet och utseendet inte tilltalar mig. sen är jag inte så mycket för att klippa/trimma och jag som vill ställa ut skulle inte orka med att fixa med en pudel till det.

    men dem verkar ju vara väldigt käcka allround-hundar när det gäller träning.

  • Ancha

    Vilken tur att alla inte vill ha en pudel
    De vore ju trist.

  • piixelslyna

    Jag skulle aldrig skaffa en pudel, men det är för att jag tycker att de är så extremt fula!

    Hunden ska ju vara ögongodis också.

  • emmylus

    Den ENDA rasen jag och sambon är helt överens om att vi ska ha är just pudel =) Fast jag vill ha en stor och han vill ha en liten. Lär väl bli en mellan... Fast vi har ju spanjorer och det lär vi fortsätta med, så då får vi ta den storleken som råkar komma in på hundgården

Svar på tråden Varför vill man inte ha pudel?