• barbafin

Boende i Schweiz

Hej

Åter på hemmaplan efter en härlig semester i Italien.

Mamba, har förstått att du kommit ner. Hur känns det? Och vad säger barnen? Det var nog det jobbigaste i vår flytt, att det tog ett tag för barnen att acclimatisera sig, inte så att de på något sätt vantrivts utan mer att det blev så mycket nytt på en och samma gång. Lilltjejen som var runt 8 månader och i en väldig känslig period när vi flyttade blev extremt mammig, och har varit så ända tills i somras. Och jag är helt säker på att vi förlängde den där ( i vårt fall jobbiga )fasen som barnen skall igen när de förstår att mamma och jag inte är samma människa, genom att flytta mitt i hennes denna fas.

Tuntalisa, åkte igenom Lugano på vägen till Italien och tänkte på dig. Synd att det inte slagit mig tidigare, då kunde vi ju tagit ett stopp i Lugano

slma; grattis till nytillskottet

plingan71; kul med fler svenskar. Vart bor du någonstans?

kaj04; tack för länken i min gästbok.

Skall nu njuta av en lung kväll hemma. Barnen sover och maken har representationsmiddag på stan. Och vart hamnar jag?! Framför internet... idiotiskt, men FL är en drog

• barbafin

Tuntalisa, ja tack, vi hade en trevlig semester. Lite små missöden (som vi inte rådde på), men familjen tillsammans hade en jättehärlig semester.

Förstår om du saknar havet, men Lago di Lugano är inte så illa heller. Det är ju jättevackert nere hos er

• barbafin

Hej

Har varit jättetyst i tråden länge. Vart är ni allihopa? Kanske ute och njuter av det fantastiska vädret vi har...

Även jag har varit lite frånvarande i tråden på sistone... Men vi har inte bara varit ute och njutit av vädret... Vi har haft en hel del att fundera kring. Vi har nämligen bestämt oss för att flytta hem till Sverige igen. Även om vi trivs här så förändras saker och ting med tiden.

Och som jag skrev i tråden jag startade om en träff för oss svenkar i Schweiz så kommer jag nog hänga i tråden ändå... Just nu har vi ju mer tillhörighet med Schweiz än med Sverige och kommer nog känna så även ett tag efter flytten.

Kram så länge

• barbafin

Oj, ser ut som det blev en arg gubbe... Var ju inte meningen, snarare att vi kanske är lite disträ nu inför ännu en flytt över gränserna...

Svar på tråden Boende i Schweiz